Ma a buszon ülve egy mosógép hirdető plakátot láttam, melynek szlogenje így hangzott: „ a férjbiztos mosógép” Elgondolkodtam mennyi ilyen negatív klisé bukkan fel nap mint nap a reklámokban és a médiákban. Ebből válogattam össze párat:
A férfi hülye a háztartási gépekhez
A fenti példa is mutatja, hogy az átlagos férfinak egyszerűbben programozható mosógép kell, mint az átlagos nőnek, hiszen egy férfi nem ért a háztartási gépekhez. Érdekes. Az IT szakmában felülreprezentáltak a férfiak, de otthon minden műszaki érzékük elszáll, tehát, ha a mosógépen, vagy a kenyérpirítón két gombnál több van, akkor megáll a tudomány.
A férfi hülye a háztartási munkához
Ide kapcsolódik, hogy a reklámokban a nők mosnak, a férfiak csak koszolják a ruháikat, ezzel okoznak gondot nejüknek, aki elnéző mosollyal nyugtázza, hiszen nem tehet róla az állatja, hogy nem tud rendesen enni és fehér ingben mászik a kocsi alá szerelni. A férfi csak akkor mosogat, ha valami fogadás van a háttérben, melyet persze elveszt, mert okos és előrelátó asszonya a megfelelő mosogatószert veti be ellene.
A férfi állandónak meccset/TV-ét néz és sört iszik
Sorozatokban, reklámokban gyakori jelenet, hogy kortól függetlenül férfiak, általában csoportosan, tréningruhában meccset néznek és sört vedelnek, gólnál pedig artikulátlanul üvöltenek. Eközben a nők csendben, megértő fél-mosollyal kiszolgálják őket. Micsoda elnyomás kérem, számoljuk már meg hány férfi nem szeret focimeccset nézni és sört vedelni.
A férfi otthon papucs
Kevés olyan sorozat, mozifilm, vagy reklám spot van amiben nem jelenik meg ez a karakter. A házisárkány mellett csendben tűrő, azzal mindenben egyetértő papucsférj karaktere. Általában a külseje elhanyagolt, vagy extrém vékony, vagy extrém kövér. Legtöbbször szemüveges és görbe a háta. Nála gyávább, inkompetensebb lúzert nem hordott hátán a föld. Megérdemli a sorsát, hiszen bár egy sárkány a felesége, amaz nála sokkal talpraesettebb és életrevalóbb, vagyis emberünk jogosan bűnhődik gerinctelen létformája miatt.
A férfinak az autó az első
Szintén elcsépelt karaktere a médiának az autó fétisiszta férfi. Emberünk általában tehetős, azonban emberi kapcsolatai kiüresedettek, családja nincs, vagy elvált, a gyerekei leszarják. Élete egyetlen értelme az autó, ami ápol, félt, gondoz és becsül. Valójában egy perverz, aki az autójával él szexuális életet, emberi érzési nincsenek, csak ha valaki megkarcolja a szeretett járművet.
A férfi alkoholista
A filmekben és az alkoholreklámok többségében a férfi aki alkoholt fogyaszt. Bár tény, hogy az alkohol problémákban a férfik alkotják a többséget, erre remekül ráerősít a filmipar, hiszen a nő csak akkor részegedik le, ha a szemét pasi elhagyja egy nagyobb mellű topmodellért, ami teljesen elfogadható, viszont a férfiaknak az alkoholivászat sport, játék, szenvedély és életforma. Különben is a részegen egyensúlyozó férfinél nincs nevetségesebb látvány.
A férfi szexmániás
Érdekes statisztika jönne ki, ha valaki megszámlálná hány skalpvadász férfi jelenik meg a filmvásznon és mennyi fehérmájú nő. A szexualitás mint fontos emberi tényező szinte kizárólag a férfi kontexusában jelenik meg, a nők maximum a teherbeesés elérése végett vállalják be. Miközben mindent a szex-szel és a női testtel adnak el nekünk ebben a nő mindig passzív, a férfi pedig mindig aktív. Amivel nincs is baj, hiszen az életben is így van, de azért túlzás, hogy mi mindig a farkunk akarata szerint döntünk.