Férfiakról szóló negatív sztereotípiák.
2015. január 19. írta: George Herceg

Férfiakról szóló negatív sztereotípiák.

Ma a buszon ülve egy mosógép hirdető plakátot láttam, melynek szlogenje így hangzott: „ a férjbiztos mosógép” Elgondolkodtam mennyi ilyen negatív klisé bukkan fel nap mint nap a reklámokban és a médiákban. Ebből válogattam össze párat:

 

A férfi hülye a háztartási gépekhez

 

A fenti példa is mutatja, hogy az átlagos férfinak egyszerűbben programozható mosógép kell, mint az átlagos nőnek, hiszen egy férfi nem ért a háztartási gépekhez. Érdekes. Az IT szakmában felülreprezentáltak a férfiak, de otthon minden műszaki érzékük elszáll, tehát, ha a mosógépen, vagy a kenyérpirítón két gombnál több van, akkor megáll a tudomány.

 

A férfi hülye a háztartási munkához

 

Ide kapcsolódik, hogy a reklámokban a nők mosnak, a férfiak csak koszolják a ruháikat, ezzel okoznak gondot nejüknek, aki elnéző mosollyal nyugtázza, hiszen nem tehet róla az állatja, hogy nem tud rendesen enni és fehér ingben mászik a kocsi alá szerelni. A férfi csak akkor mosogat, ha valami fogadás van a háttérben, melyet persze elveszt, mert okos és előrelátó asszonya a megfelelő mosogatószert veti be ellene.

 

A férfi állandónak meccset/TV-ét néz és sört iszik

 

Sorozatokban, reklámokban gyakori jelenet, hogy kortól függetlenül férfiak, általában csoportosan, tréningruhában meccset néznek és sört vedelnek, gólnál pedig artikulátlanul üvöltenek. Eközben a nők csendben, megértő fél-mosollyal kiszolgálják őket. Micsoda elnyomás kérem, számoljuk már meg hány férfi nem szeret focimeccset nézni és sört vedelni.

 

A férfi otthon papucs

 

Kevés olyan sorozat, mozifilm, vagy reklám spot van amiben nem jelenik meg ez a karakter. A házisárkány mellett csendben tűrő, azzal mindenben egyetértő papucsférj karaktere. Általában a külseje elhanyagolt, vagy extrém vékony, vagy extrém kövér. Legtöbbször szemüveges és görbe a háta. Nála gyávább, inkompetensebb lúzert nem hordott hátán a föld. Megérdemli a sorsát, hiszen bár egy sárkány a felesége, amaz nála sokkal talpraesettebb és életrevalóbb, vagyis emberünk jogosan bűnhődik gerinctelen létformája miatt.

 

A férfinak az autó az első

 

Szintén elcsépelt karaktere a médiának az autó fétisiszta férfi. Emberünk általában tehetős, azonban emberi kapcsolatai kiüresedettek, családja nincs, vagy elvált, a gyerekei leszarják. Élete egyetlen értelme az autó, ami ápol, félt, gondoz és becsül. Valójában egy perverz, aki az autójával él szexuális életet, emberi érzési nincsenek, csak ha valaki megkarcolja a szeretett járművet.

 

A férfi alkoholista

 

A filmekben és az alkoholreklámok többségében a férfi aki alkoholt fogyaszt. Bár tény, hogy az alkohol problémákban a férfik alkotják a többséget, erre remekül ráerősít a filmipar, hiszen a nő csak akkor részegedik le, ha a szemét pasi elhagyja egy nagyobb mellű topmodellért, ami teljesen elfogadható, viszont a férfiaknak az alkoholivászat sport, játék, szenvedély és életforma. Különben is a részegen egyensúlyozó férfinél nincs nevetségesebb látvány.

 

A férfi szexmániás

 

Érdekes statisztika jönne ki, ha valaki megszámlálná hány skalpvadász férfi jelenik meg a filmvásznon és mennyi fehérmájú nő. A szexualitás mint fontos emberi tényező szinte kizárólag a férfi kontexusában jelenik meg, a nők maximum a teherbeesés elérése végett vállalják be. Miközben mindent a szex-szel és a női testtel adnak el nekünk ebben a nő mindig passzív, a férfi pedig mindig aktív. Amivel nincs is baj, hiszen az életben is így van, de azért túlzás, hogy mi mindig a farkunk akarata szerint döntünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiszemmel.hu/api/trackback/id/tr67088747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mia and me 2017.03.10. 14:30:00

Na ez :) jó.

Ezt már több cikked alatt megemlítettem, hogy ahogy a nőket a folyton elnéző mosollyal pislogó, háztartási szuperrobot és szőrtelen, illatos szexistennő "szerepre" készítik fel a reklámok, úgy a férfiak felé meg a szex-állat, öltönnyakkendős passzív idióta szerep közvetítődik, aki csak akkor "él" ha ihat és/vagy :) valami szuperautót vezethet. A nőknek gondoskodniuk kell a férfiak prosztatájáról is, meg a külön férfinátháról, cserébe minden férfiról lerí a reklámokban, hogy talicskázza haza a pénzt de persze olyan s.gghülye hogy egy mosogatógépet se tud bekapcsolni.

Ez ellen igenis fel lehetne lépni, mert sok elvárás egymás felé pont az ilyen nap mint nap plakátokon és tvben látott "szerepkör" kapcsán fogalmazódik meg tudattalanul is az emberekben.