Prostitúcióról másképpen
2016. július 15. írta: George Herceg

Prostitúcióról másképpen

lany_ordog.jpg

A prostitúciónak könyvtárnyi szociológiai és történelmi szakirodalma van. Ezek a művek elsősorban a prostituáltak helyzetére, a társadalomban elfoglalt helyükre és a prostitúció és a bűnözés kapcsolatára koncentrálnak. Jóval kevesebb szó esik a szolgáltatásokat igénybevevők szerepéről motivációiról és azok szociológiai beágyazottságáról. Mi lehet a szerepe a prostitúciónak a felhasználók szempontjából? A lenti sorok természetesen vázlatosak és csak gondolatébresztőnek szánom őket.

Kiinduló alapként fogadjuk el, hogy az un. „rendes párkapcsolatok” szintén piaci alapon működnek, annak minden szabályával és törvényszerűségével. Ezt a piacot, mint az összes többit a kereslet-kínálat aktuális egyensúlya működteti. Minden férfinak és nőnek van egy sok tényezőből álló aktuális párkapcsolati értéke, szintje. Ha az ember megfelelő önismerettel rendelkezik, akkor a saját szintjével azonos, vagy egy kicsit magasabb értékkel bíró párt próbál találni magának. Ha a két fél között jelentős a szintbeli eltérés, akkor vagy létre se jön a kapcsolat, vagy csak rendkívül rövid ideig tart. Ez utóbbit hívja a pesti szleng téves kapcsolásnak. Ezen piaci törvényeket az egyén csak csekély mértékben, vagy egyáltalán nem tudja kijátszani, maximum arra törekedhet, hogy saját egyéni szintjét különféle eszközökkel megnövelje (sport, egzisztencia, kozmetikumok stb.) Nyilvánvaló, hogy sok olyan egyén, elsősorban férfi, de sok nő is akad, aki alacsony szintje miatt részben, vagy teljesen kiszorul erről a piacról, viszont főként a férfiak esetén olyan erős a szexuális késztetés, hogy muszáj erre valami megoldást találnia. Kijelenthetjük tehát, hogy a prostitúció nem más, mint a „legális szex-piacot” korrigáló kiegészítő piac, ami arra jó, hogy megoldást nyújtson a hagyományos kapcsolatokból kiszorulóknak. Mint ilyen kiegészítő piac, a prostitúciónak jelentős szerepe van az egyénekben felgyülemlő szexuális energiák levezetésében.

A másik funkció, amely a mai netes pornó uralta világban már szinte teljesen eltűnt az a férfivá avatás aktusa a prostituáltak által. Érdekes, hogy ez a szerep, az egyébként prűd viktoriánus korban volt a legmeghatározóbb. Elsősorban a polgárság körében volt szokás, hogy az apa, vagy a család valamelyik idősebb férfi tagja a kamasz fiút elvitte a kuplerájba, ahol az, a szex-munkás lánykákon kitanulhatta a szerelmeskedés művészetét. Az arisztokratáknál ezt a feladatot elvégezte az úrfiak mellett dolgozó szobalány, nörsz, vagy a nevelőnő, a parasztoknál pedig egy-egy bővérű falusi menyecske. Ez a szokás biztosította a felvilágosítás mellett azt is, hogy a fiatal férfi „hivatalosan” csak az esküvője után éljen nemi életet.

Szintén fontos funkciója a prostitúciónak, hogy lehetőséget biztosít a kliens számára olyan szexuális élmények megélésre, amelyre a „legális” kapcsolatában nincs lehetősége, illetve nem kap meg. Bár a nők manapság már sokkal bevállalósabbak a szex terén, mint akárcsak 20 évvel ezelőtt, de még mindig vannak tabuk (csoport szex, anál-szex, BDSM stb.) Ezeknek a sokszor a kliens által is szégyellt viselkedésformáknak a megélésre, sokaknak csak a fizetett szolgáltatók révén van lehetőség.

Gyakori azonban az is, hogy a kliens a hagyományos kapcsolatában mindent megkap, amit kíván, mégis hivatásoshoz fordul. Ennek oka nem más, mint a minden férfiban meglévő változatosságra való hajlam. A kurvázás, az alkalmi csajozással és a szeretőtartással szemben könnyebben menedzselhető és kevésbé problematikus. Általában nincsenek nagy lebukások, lelki zsarolás, a hivatalos partnernél történő kitálalással való fenyegetőzés. Az egészségügyi kockázat mellett, az egyetlen negatívum, hogy képmutató módon, ha a kliens mégis lebukik, nagyobb megvetést kap környezetétől, mintha a szomszéd Marcsikát teperte volna le egy pásztoróra erejéig, holott erkölcsileg azonos szinten van a két tett.

Röviden összefoglalva láthatjuk, hogy a prostitúció azért sem fog soha eltűnni, amíg ember él a földön, mert rendkívül fontos funkciókat tölt be a lakosság nagy részének életében, ráadásul nagyon vékony a választóvonal a törvényileg jól körülírható prostitúció és a látens, a hagyományos párkapcsolati piacon létező kurválkodás között.

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiszemmel.hu/api/trackback/id/tr678891682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gour 2016.07.16. 07:53:59

A kurvázás egyik nagyon fontos motívációja, hogy megszüntetí a nőktől való függést és kitöltí a hézagokat amit a női kiszámíthatatlanság okoz a férfi életében. Egy időben rendszeresen mentem úgy randizni, hogy kurvánál voltam előtte, a lányok elájultak mennyire figyelmes és jó fej tudok lenni, persze, mert nem hajtott a tatár és nem befolyásolt a szexéhség ami néha nagyon rossz tanácsadónk. Sokszor hallom pasiktól, hogy azért nem kurváznak mert zavarja, hogy nem neki szól a szex hanem a pénzének. Megnyugtatok mindenkit, hogy az igazi árat a párkapcsolatainkban fizetjük ki amikor a szabadságunkat rendeljük alá a női elvárásoknak és még a szexben sem mindig tehetjük meg azt ami egy kurvánál könnyen kimondható kérés.

belekotty 2016.07.16. 09:00:20

@Gour: A nőknek iszonyatos érzékük van arra, hogy észrevegyék ha egy pasi "pinahiányban" szenved. És ettől menekülnek.

Rolph Meyer 2016.07.16. 10:17:59

@belekotty: ha nem a saját parjukrol van szó akkor igen. Mihelyt véglegessé válik a kapcsolat onnantól vakok es süketek. Olvastam valahol hogy a szex az az ár amit a nők fizetnek a házasságért a hazassag pedig az az ár amit a férfiak fizetnek a szexert . Mennyire igaz, csak sajnos aránytalan .

villamosenergia 2016.07.16. 10:59:03

@Gour: egyoldalú... A nők is elveszítik a szabadságukat egy párkapcsolatban, nem csak függő nők léteznek, akikről a sztereotípiák szólnak. Igen, ára van egy kapcsolatnak, bár azt mondják, az a jó kapcsolat, ahol szubjektíve szabadabb vagy, mint egyedül. A többi pótlék, kajára, pinára, ellátásra, kényelemre, társadalmi elvárásokra.
Egy nőt általában tényleg nem ural a szexéhsége, míg egy férfi sok esetben ez által irányítottan működik. Naná, hogy iparág épült rá...

Almandin 2016.07.16. 11:18:16

A prostitúció valóban egy szükséges rossz a társadalomban. Sok ember valóban nem jutna szexhez, ha ők nem lennének. Ezért fulladt kudarcba a múltban minden olyan kezdeményezés, ami be akarta tiltani.
A viktoriánus korban azért volt gyakori beavatási rítus a prostihoz vivés az apa által, mert az ú.n. "erkölcsös nőket" annyira a nemiség elfojtására nevelték, hogy egy fiatalembernek a prostik nélkül nemigen lett volna módja a nősüléséig nemi kapcsolatra. Sajnos a nők akkori szexhez való hozzáállása miatt később sem változott a helyzet, a házasság után is prűdek maradtak-sokszor a férj is elvárta ezt-így sok férfi még házasként is a szajhákhoz járt.

Gour 2016.07.16. 12:28:04

@villamosenergia:

Te láttál már ilyen párkapcsolatot? Az összes 40-es férfi menekül a kapcsolatából mert kinyírja őket a folyamatos kontroll és irányítás. Az unalmas szexről most ne is beszéljünk mert még gyakorló kurvák sem fogják fel miért járnak hozzájuk a pasik nemhogy egy párkapcsolatban lévő nő, hiszen csak "meg kell beszélni" és újra van kedve dugni otthon az embernek! Egészen hihetetlen, hogy ezekről a fontos dolgokról sehol nem beszélnek nyilvánosan, nincsen róla műsor a tévében, nem írja az újság, egy díszlet világban élnek az emberek ahol ez tabu.

Gour 2016.07.16. 12:30:21

@belekotty:

Pontosan így van. Ezért kell több nőt tartani a kezünk ügyében, imádják ha nem veszed komolyan őket, így működnek, ezt kell elfogadni.

belekotty 2016.07.16. 13:15:16

@Rolph Meyer: Hehehe.. ez jó.
@Gour: Valamelyik nap egy ismerősöm siránkozott, hogy minden nő otthagyja. Pedig magas, jóképű, qrva gazdag. Hogy minden csajt a tenyerén hordoz, stb. Mondtam neki, ha úgy bánnál velük mint a kapca ronggyal, nem tudnád levakarni őket.

steery 2016.07.16. 13:23:50

A prostutúció lényege az, hogy betömjük vele a piaci réseket.

Almandin 2016.07.16. 14:35:07

@belekotty: Hát én nem maradnék kapcsolatban egy olyan férfival, aki kapcarongyként kezel. Nyilván elkényeztetni se célszerű a nőket, meg nem kell lemenni pincsikutyába, de szerintem csak személyiségzavaros nők szeretik, ha kapcarongyként kezelik őket.

rozsomák 2016.07.16. 15:49:59

@Almandin: Nyilván a kapcarongyként kezelés azért túlzás, de az tény, hogy ha odavagy a nőért, akkor nyeregben érzi magát és elbizakodott lesz, míg ha érezteted vele, hogy esetleg nem is annyira fontos neked, akkor nem lehet biztos a megtartásodban, ezért össze kell kapnia magát.

De hát így működik ez máshol is, nemcsak a párkapcsolatban: amire van lehetőség, hogy elveszthetsz vagy elvehetnek tőled, arra érdemes jobban odafigyelni, mint arra, ami tuti, hogy a tied marad.

Gour 2016.07.16. 16:08:22

@Almandin:

Egyik barátom mindegyik kapcsolatát ott szúrta el, hogy ráhagyott mindent a nőkre akik szépen a fejére nőttek majd végül megfojtották az állandó irányítással. Tucat nővel találkoztam akik azért dugtak félre a férjük mellett mert nem tudtak felnézni rá és ök hordták otthon a nadrágot. Ezt kell megtanulni mindegyik férfinek, hogy tudja mikor álljon bele a sztoriba mert a nők képesek elmenni a falig ha hagyják őket és még boldogtalanok is ha nem kezelik a helyükön őket, a pipogya pasinak zéró a respektje.

belekotty 2016.07.16. 18:04:14

@Almandin: Jó, a kapcarongy kifejezés túlzás.

mesét nekem 2016.07.16. 19:13:34

En no vagyok es nemrég derült ki hogy a férjem évek óta kurvakhoz jár. O mondta el. Elmentem egy HIV tesztre aztán elküldtem ot is, negatív lett. Vettem egy üveg pezsgőt.

fidesz maszop dk egykutya 2016.07.16. 19:40:43

@mesét nekem: ők se játszanak az életükkel, csak gumival csinálják...

Gour 2016.07.16. 20:29:07

@mesét nekem:

Nagyon ritka, hogy a kurva gumi nélkül dugjon, igazi baromság ezt bevállalni mindkét félnek. Mi változott a kapcsolatotokban miután megtudtad?

mesét nekem 2016.07.16. 20:37:23

@Gour: Volt olyan prosti aki kifejezetten kérte, hogy ne gumival es a férjem erősködött hogy de de:) jo kis vasarnap délelőtti sztorik. De igenis van bőven aki óvszer nelkul is bevállalta. Őszintén válaszolok: egészségére. Azert mondta el mert szerinte mar beteges volt nála ez a dolog ... Heti ketto három négy alkalom. Másrészt en nem voltam túl aktív az elmúlt években sex terén. Mi nagyon régóta egyutt vagyunk van egy kislányunk es en máshogy állok ehhez a kérdéshez mar észrevettem, mint a többség. Nem mondom hogy szeretnem, ha folytatódna ( állítólag nem is fog):) de nem borultak ki vagy ilyesmi. Arra gondoltam: örülök hogy kielte azt amit velem nem lehet, es igy nem maradt ki semmi neki, amit szeretett vilna kipróbálni. Amugy jol vagyunk épp fasirtot sutok neki:))

fidesz maszop dk egykutya 2016.07.16. 20:52:18

@mesét nekem: mondta... Max véletlenül, mert lecsúszott.

mesét nekem 2016.07.16. 20:54:35

Három fázis volt miután elmondta. Ahogy belecsapott csak ugy in medias res, egy vasarnap reggel csak hallgattam lehet fel sem fogtam. Ra olyan ket napra szép lassan kezdett leesni. Elkezdtem számolni, hogy gyakorlatilag mar a házasság elott is járt kurvakhoz, bar állítólag akkor nagyon keveset:) A harmadik nap körül fogtam fel teljesen, akkor hirtelen belelnyilalt, hogy te joeg lehet megfertőződött hiszen ez hosszu- hosszu évek óta folyik. Aztán dühös voltam azert, hogy veszélynek tett ki engem az óvszer mellőzése miatt, aztán az is eszembe jutott mi van ha a terhességem elott kapott el valamit es akkor a mar most hatéves lanyunkon is tesztet kell csinaltatnom. Volt egy két veszekedés ami en o engem hibaztatott, hogy mindig leraztam. Aztán kifejtette , hogy a férfi mind félrelép ha van lehetősége ra. Aztán jott a HIV teszt , gyomorideg, sürgősségit kertem meg aznap meglett az eredmény, hurrá örülünk. Aztán megint veszekedés, hogy o nem megy el, akkor mondtam viszlát elkoltozunk, akkor egy ket napra ra közölte megis elmegy. Halistennek neki is negatív. Most megnyugodtam es minden a régi.

mesét nekem 2016.07.16. 20:56:30

@fidesz maszop dk egykutya: ott voltal?) vagy miert tudod jobban? de vegulis mindegy lecsúszott vagy eleve nem is húzott, mar egy alkalom is elég lehet a fertozodeshez.

Gour 2016.07.16. 21:16:59

@mesét nekem:

Elárulom Neked, hogy ezután is pont úgy kurvázik mint előtte, csak már lesz annyi esze, hogy nem beszél erről. Miért gondolják a nők, hogy pont ebben megváltozik majd egy pasi, azért mert megígérte? :) Ugyan már. Ha otthon nincsen megfelelő minőségű szex ami eléri az ingerküszöböt akkor jönnek a kurvák és a szeretők, mondjuk amióta világ a világ.

mesét nekem 2016.07.16. 21:23:48

@Gour: Valamiert elmondta, pedig nem bukott le. Egyszer ruzsos volt a nyaka mior hazajött. Ha tovabb is folytatni szeretne minek mondta el?

Gour 2016.07.16. 22:19:31

@mesét nekem:

Volt egy gyenge pillanata amikor jó ötletnek tünhetett. Szerinted azóta cölibátust fogadott élete hátralévő részére? Soha nem szabad bevallani semmit, ez olyan lecke amit most tanult meg.

Gour 2016.07.16. 22:22:04

@mesét nekem:

Azóta dugtok rendszeresen? Nem hiszem. A kegyelemszex képtelen feloldani a feszültséget. Soha nem láttam olyan pasit aki lejött volna a csajozásról.

mesét nekem 2016.07.17. 03:56:50

@Gour: szerintem sem szabad bevallani semmit, en például soha nem merném neki elmondani, hogy en is kikacsintottam kétszer. Igaz jo szar volt mindkettő ami azert érdekes mert odáig voltam mindkét pasiert.

Gour 2016.07.17. 06:03:30

@mesét nekem:

Persze, hogy nem szabad, sőt, ha kiderül akkor tagadni kell a végsőkig.

Miért volt szar? Mi az ami nem működött?

mesét nekem 2016.07.17. 06:34:45

@Gour: nem állt fol rendesen a csavonak, de nem tudjuk miert mert o is akarta nagyon. Ezután a félresikerült dugas után pedig mar nem is találkoztunk, ott lett vege. Kar mert en kipróbáltam volna hátha másodjára... Mer amugy jo volt minden kivéve azt... De nem beszéltük meg pedig en tudtára adtam ,hogy no problem, megis lerazott. Rövid kis ket hónapos liezon volt ez, nehezen tudtunk talalkozni mert neki is volt csaja.Ha nem all fol az miert lehetett? En voltam szar? Vagy o volt ideges? Elment a medve biztos azert rázott le.

Gour 2016.07.17. 11:48:46

@mesét nekem:

Nekem kétszer nem állt fel, egyik alkalommal megláttam a borotvált puncin két nagy szőrszálat a másiknál pedig szimplán stresszes volt a szitu. Nem volt második esély mert a csajok kiborultak tőle, hogy biztosan bennük van a hiba stb stb. Az első dugásnak igenis mennie kell, utána már nincsen gond.

Inzon 2016.07.17. 17:00:52

Jó cikk.
Viszont a kurvázás okainál egy szempont kimaradt: a férfi azért is elmehet, hogy ne függjön érzelmileg egyetlen nőtől.
Lehet, hogy teljesen jó a kapcsolatuk, de a férfi (ismerve a női átlagszínvonalt) fél attól, hogy sokévi boldog vagy általa annak hitt párkapcsolat/házasság után lapátra teszik, mint a többit. Ilyenkor nagyon sokan a stabilitást + önbecsülést illetően sokáig képtelenek felállni. Ezért (is) kellenek a prostik, hogy az adott férfi a párja iránt érzett szereteten túl egy bizonyos ponton túl ne kerüljön érzelmi rabszolgaságba.

rozsomák 2016.07.17. 21:29:35

@mesét nekem: "Másrészt en nem voltam túl aktív az elmúlt években sex terén."
Hát igen, ez probléma.
Én például azt is megcsalásnak tekintem, hogy ha elvettünk valakit, az akkor ismert heti 2-3-4-5 heti szexszel, az az esküvő után szép fokozatosan leveszi a tempót, mert akkor nyilvánvalóan előtte játszotta meg magát, kvázi a léprecsalás eszköze volt nála a szex.

Amúgy azt se értem, hogy ha a nő nem akar szexelni, akkor miért van kiakadva, ha a férfi ezt mással gyakorolja ? Megfosztja a nőt valamitől ? Nem.
Inkább a nő fosztja meg a férfit.

Az alapvető probléma amúgy is az, hogy a férfiak a szexet élvezeti forrásként fogják fel, a nők viszont egyfajta hatalamgyakorlási, érdekérvényesítési eszközként üzemeltetik.
Ez alól talán kivétel van : amikor a férjes nő szeretőt tart.

mesét nekem 2016.07.18. 06:52:11

@rozsomák: en nem akadtam ki rajta. Az esküvő után leveszi a tempót az olyan röpke 12 év. Kivancsi lennek hány olyan házasság van ahol semmi nem változik sex terén (se) ennyi év alatt. Pláne ott a gyerek téma. Sőt, azt sem hinnem, hogy ehhez ossze kell házasodni. Ismerek olyan párokat ot év együttlét után alig szexelnek. En nem akadtam ki azon hogy kurvazott, illetve csak azon egy picit, hogy ezt a kapcsolat elejétől tette. Ha mondjuk az utolsó ot évben csalt volna meg( de hülye kifejezés:))) akkor nem puffogtam volna meg ezt a minimálisat sem.

2016.07.18. 23:59:17

@mesét nekem: tok profin kezelted a helyzetet. Na de menem szexelsz mar vele? Az elejen mas volt? Ja es abban biztos legyel h kurvazni fog tovabbra is. Jo lenne errol nyiltan beszelnetek ne sunnyogjon mar a tilosban megint az a szerencsetlen ;)

2016.07.19. 00:00:24

@Gour: na es most akko eze is kapok fagyit? Kurvak ide v oda. De inkabb oda.

2016.07.19. 00:05:47

@mesét nekem: ideges volt ... sajnlom h szegyeneben elsunnyogott de az ilyen malorokhoz is bizony fel kell noni ... ez nem bukta nem ciki egeszen egyszeruen tudni kell rola h ilyen van es felul kell tudni rajta emelkedni, nonek ffnak egyarant

2016.07.19. 00:09:15

@steery: milyen piaci reseket? Max reseket a pinan. ;)

2016.07.19. 00:13:24

@belekotty: mindenkin latszik ha szexualisan alultaplalt akar ff akar no az illeto nem is tudom melyik veszelyesebb a kornyezetere (en spec noken a baszatlan picsaktol jobban szenvedek)

mesét nekem 2016.07.19. 08:03:33

@VivienChristin: de sexelek csak keveset. Heti egy bőven elég. Es az a sok nyaggatas.. tiszta terror:) Tudom tudom milyen gaz ez a mai világban, mikor minden a sex körül forog, mindenki kekszi, mindenki kefel jobbra balra..:) Nekem sose volt központban a sex. Ez van. Lehet asexualis vagyok , sokat olvastam mostanában a témáról, de persze az is lehet csak vele unom. Es valaki írta ( valamelyik okos) :) fentebb, hogy ez nem megbeszélés kérdése, hat szerintem sem. Ez van. Elobb utobb mindenkinél bekövetkezik es aztán jön a válás stb.

2016.07.19. 08:11:58

@mesét nekem: en is eltem igy a szex haztartasi kotelezettseg volt sok even at aztan kiderult imadom a szexet de ehhez pasit kellett cserelni, roviden: fa-pinabol lettem fa-tal (femme) javaslom Neked is a szex ujra felfedezeset tarts szeretot te is s ki tudja talan a paroddal is ujra egymasra kattantok (bar ebben nem hiszek ahol sosem voltak v kihultek a szexenergiak ott minden erofeszites mint halottnak a csok)

mesét nekem 2016.07.19. 08:21:40

@VivienChristin: szerető szerető.... annak meg nem all fel :)))) Mi nem fogunk elválni, mert nem. Lassan húsz eve egyutt vagyunk, es sok mindenen átmentünk. Felvetődött mar persze tobbszor is, de mégsem lett belole semmi. Amugy biztos hogy mással élveznem jobban, de mivel nem központi kérdés nálam a sex, nem is keresgelek, csak ha valaki nagyon nyomul, mint ez a múltkori ....

VivienChristin (törölt) 2016.07.19. 08:29:27

@mesét nekem: ne valjatok el, nem ezt mondon, de ne mondj le a szexrol ... plane most h mar nem kell ferjet fogni gyereket szulni tied a vilag ... nem talaltak fel meg a szexnel elvezetesebb dolgot ... jot tesz a szepsegnek egeszsegnek kondinak meg amugyis ... na ... kezdj el sportolni oltozkodni huzd ki magad es elvezd hogy no vagy, a pasik tapadni fognak rad 20-60 evesig mind es boven lesz, akinek felall, hidd el ;)

Gour 2016.07.19. 08:37:03

@VivienChristin:

Na lázítsd csak a nőket, nincsen elég bajom velük így is...! ;)

Igazad van, sokszor azért lesz aszexuális valaki mert nem tudja milyen nem annak lenni egy pörgős és fantáziadús partner mellett. Illetve ahogyan egy idős barátom mondani szokta az impotencia kiváltója a házasélet, egyetértek vele.

mesét nekem 2016.07.19. 08:44:44

@Gour: oltozkodok en azzal nincs baj:))) különben igy a harmincas évek vege fele araszolva sokkal többen néznek meg mint huszonévesen . Huszonéves koromban a kutya nem nézett ram ( csak a férjem:)))))) es észrevettem mióta a harmincotot átléptem sokkal jobban figyelnek ram a pasik. jo hat nyitott szemmel járok, igazad van, az elet szép:)

VivienChristin (törölt) 2016.07.19. 08:45:10

@Gour: milyen bajod van neked a nokkel??! Igenis: Tobb Femme Fatale -t az EU ba!!!

VivienChristin (törölt) 2016.07.19. 09:01:51

@mesét nekem: szuper hajra es hat mi veszteni valod van a ferjed kurvazik semmi akadalya h elvezd te is az eletet (konkretan: a szexet)

Gour 2016.07.20. 12:21:29

@mesét nekem:

Az élet nagyon szép, csak merni kell belenézni a rózsaszín szemüvegbe. :)

Gour 2016.07.20. 12:21:29

@mesét nekem:

Az élet nagyon szép, csak merni kell belenézni a rózsaszín szemüvegbe. :)

2016.07.22. 08:34:03

@VivienChristin: több végzetet az EU-ba !??? A briteknek már végük... a nők is lépjenek ki ? aaah :-)P