Így lopózott be a fogyasztói gondolkodás a párkapcsolatok világába
2016. október 05. írta: George Herceg

Így lopózott be a fogyasztói gondolkodás a párkapcsolatok világába

ft.jpg

 

Házasság-piac, randi-piac, szex-piac. Kifejezések, melyek mára a közbeszéd részei lettek, és amik jelzik, hogy az emberi kapcsolatok is az üzleti, piaci viszonyok szintjére süllyedtek le. Persze lehet mondani, hogy ez régen se volt másképpen, hiszen akkor a családfő döntötte el, illetve hagyta jóvá a fiatalok párválasztását, amit a megfelelő vagyoni helyzet befolyásolt. Ne felejtsük azonban el, hogy régen, főleg a férfiak irányában a házasság nem jelentette egyben a monogámiát is, mert a férfiaknak elnézték, ha néha tilosban járnak, amennyiben teljesítik háztartási kötelezettségeiket és eltartják a családjukat. Így tehát a szerelemi élet és a házasság nem mindig esett egybe.

 A mai világban, azonban amikor fennen hirdetjük az egyén szabad választási jogának szentségét és elsődlegesnek gondoljuk az érzelmeken alapuló párkapcsolatok kialakítását, a pusztán érdekek által vezéreltekkel szemben, mégis mintha saját farkába harapna a kígyó. Talán sosem volt ennyi hideg számításon, racionális életstratégián és pusztán anyagi haszonszerzés céljából kialakított kapcsolat. A fogyasztói gondolkodásmód betette a lábát a hálószobákba. Az egyén (férfi és nő egyaránt) már úgy viszonyul a párkereséshez, mint amikor a csöpögő csaphoz keres megfelelő szerelőt. Van a fejében egy elvárás halmaz, aminek a kiszemeltnek meg kell felelnie, jó esetben ehhez csatlakozik egy önismereti kép önmagáról, amiben felméri a rendelkezésre álló cserealapot. A férfiak és nők között csupán annyi a különbség, hogy a cserealapban eltérő súllyal szerepelnek a különböző szolgáltatások. A férfi csomagjában több az anyagiakkal kapcsolatos elem, úgymint anyagi biztonság, lakás, autó, eltartási képesség, de persze emellett ott van a hatalom, a társadalmi státusz és a szexuális teljesítőképesség. A női csomag ezzel szemben tartalmazza a fiatalságot, a szexuális kisugárzást, az anyai ösztönt, a gondoskodási képességet. Ezzel így önmagában még nem is lenne baj, viszont úgy látom a megfelelő ár/érték arányok nem alakulnak ki. Mindenki a saját cserealapját jobbnak tartja, mint amit a másik nyújtani tud, ezért újra is újra nagyobb ellentételezést szeretne érte kapni, ha ez nem következik be, akkor szerződést bont és keres egy új üzleti partnert. A piac márpedig úgy működik, hogy minden szolgáltatás annyit ér amennyit a piacon valaki hajlandó adni érte. A párkeresés ma már nem más, mint a legmagasabb árat ígérő vevő megkeresése, ami viszont nem kedvez a tartós kapcsolatok kialakításának. Ha bárki egy morzsányival is többet ígér, az viszi a teljes szolgáltatási csomagot a szolgáltatóval együtt.

Ehhez már csak annyit tehetünk hozzá, hogy ebből eredeztethető az a mentalitás, hogy a dolgok nem javíthatóak, csak cserélhetőek. Ami már nem szolgálja 100%-ban a fogyasztó igényeit az kidobandó és helyette be kell szerezni a csili-vili újat, ami már mindent tud……vagy nem.     

Az egészet el lehetne intézni azzal, hogy az emberi természet önző és egoista, miért várjuk el, hogy a párkapcsolatok területén ne ugyanazok a mechanizmusok működjenek, mint a munkahelyeken, az üzleti életben, vagy akár a politikában. Az igazi képmutatás az, hogy ezt a piacgazdaságon alapuló rendszert a legtöbben nyakon öntik egy érzelmes, szerelmes, rózsaszín és cukros sziruppal, talán azért, hogy ne vegyük észre ebben a rendszerben egyszerre vagyunk áruk és fogyasztók is. Mondhatjátok rám, cinikus vagyok, de minden cinikus a szíve mélyén csak egy csalódott idealista.      

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiszemmel.hu/api/trackback/id/tr8411772005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2016.10.06. 08:22:37

Szerencsére az élet megcáfolja ezt a gondolkodást, mert ezek a lények áltálban annyira hedonisták, hogy kihalnak.

Tóth Ágas 2016.10.06. 08:50:33

@gigabursch: igen, ez a probléma pár évtized alatt megoldódik a kipusztulásunkkal.

Nancsibacsi 2016.10.06. 09:06:28

Ez régen se volt máshogy, ami változott az simán az a kör, amiből válogatni lehet. Régen falusi környezetben volt az az N db ellenkező nemű, hasonló korú egyed, aztán annyi - legtöbb ember a falu határán se ment túl. Város persze akkor is más volt, de az ismerkedési lehetőségeket ott is sokkal korlátozottabbak voltak mint ma: megvolt hogy ki hová járt el, gyakorlatilag ugyanazokkal az arcokkal találkozott - azokból lehetett válogatni, és hamar kiderült hogy mik a lehetőségeik, mi a maximum, amit kaphatnak az árujukért.
Ma már teljesen más a helyzet, főleg a virtuális piactereknek (társkeresőknek) köszönhetően. Ezekre mindig jön új és új jelölt: a semmiből tűnnek fel egyik napról a másikra 25 éves potenciális jelöltek - ilyen régen egy faluban gyakorlatilag sosem volt. Szóval várhatunk, mert lehet hogy holnap jön majd az "igazi", vagyis aki jóval többet fizet az árunkért, mint amit a jelenlegi piacon kaphatnánk érte.

antonov 2016.10.06. 09:09:39

nem látom a változást... 50-es, 60-as években is ez működött

kalandfereg 2016.10.06. 09:45:57

Igen, ez a jelenlegi netes társkeresők világa... nagyon kihozza ezt a kereskedelmi jelleget. Ami egyébként szerintem is mindig megvolt, csak kevésbé feltűnően.

De az "igazi" az nem ez fentebb, hogy többet fizet rejtélyes oknál fogva... hanem az, akivel kölcsönösen és szignifikánsan többet érünk egymásnak, mint a piaci átlagárunk... mert ami érték az egyiknek, értéktelen a másiknak... és az igazi lát bennünk sok olyan értéket is, amit más esetleg nem... és fordítva. És ez így van jól.
Így lenne jól.

Tehát azért nem csak cinikusan lehet megközelíteni.
Vagy túl romantikus vagyok?

Egy ilyen társkereső kellene, ahol ezeket lehet meglátni és megláttatni.
Egy irracionális társkereső, az kéne nekem. :)
Hát, már aki az ilyesmit keresi egyáltalán, mert a legtöbben tényleg csak az "árujukért" megszerezhető maximumot.

erkölcsi hulla 2016.10.06. 10:26:46

Annyi a változás, hogy a társkeresőknek köszönhetően, mindig van nálad jobb, szebb, gazdagabb, stb.
Azaz: ha a kedves választottaddal valami elromlik, fél pillanat és lecserél egy szerinte, vagy a társkereső szerinti 'jobbra'
100%osan kiszolgálja a nők hipergám ösztöneit, és még alá is ad rendesen.
Persze a nőknek nem esik le hogy az, aki neki a társkeresőn tetszik, az a férfiak felső 10%-a.
Azaz, a felső 10% férfi bármikor megkaphat(kúrhat) egy átlagos lányt, szinte naponta, mivel a nőket a közepes férfiak nem érdeklik, még ha az érintett nő sem sokkal jobb.
Mai helyzet ezek alapján: van egy szűk réteg, a 'krém' a férfiak között, akik szinte akármikor nőhöz jutnak, és van a többi férfi, aki nem, vagy csak ritka nehezen szed össze bárkit is .
Nők: mivel azt hiszi a közepes Kata, hogy, mivel a gazdag és szép alfa Alajosnak jó volt pár hétre, hónapra maradóra, ezek után őneki ez az alap. Közepes faszok szóba sem jöhetnek, azt nem engedi az egója, hipergám ösztöne.
Eredmény: 10%-nyi elégedett férfi aki végigkúrta a fél várost, majd mikor elfáradt, elégedetten megtart egyet maradóra.
90%-nyi társtalan, elkeseredett magányos férfi, akit levegőnek se nézett a nők nagy része, és legalább ugyanennyi 30-as 'szingli' nő, aki még mindig reménykedik, hogy egy alfa Alajos megtartja maradóra. Vagy mivel már le akar babázni, és nincs alfa, felkarol egy közepes faszt, míg nem talál jobbat. Esetleg teherbe baszatja magát egy alfával, majd eltartatja a kölyköt egy közepes, eléggé elkeseredett férfival. Vagy egyedül döglik meg a macskáival.
Ilyesmi lehet a mostani valóság, persze nagyon lesarkítva.
Régen is ez volt, de nem ekkora mértékben.

csentecsa 2016.10.06. 10:32:23

"Házasság-piac, randi-piac, szex-piac. Kifejezések, melyek mára a közbeszéd részei lettek, és amik jelzik, hogy az emberi kapcsolatok is az üzleti, piaci viszonyok szintjére süllyedtek le. "

Mindig is erről volt szó, legfeljebb régebben ezt szemérmesen elhallgatták.

tnsnames.ora 2016.10.06. 10:36:50

Van még egy olyan MGTOW által proponált aspektus is, hogy a férfi olyan, mint a bor, idővel nemesedik, míg a nő olyan, mint a tej, frissen az igazi, azaz megjelenik az idődimenzió is, az ilyen levezetésekben.

Én egyet látok: egyre nehezebben építünk (minőségi, "vállalható") kapcsolatokat és még ennél is nehezebben tudjuk megőrizni őket az egyre őrültebb (tempójú) világban.

Sok oka lehet ennek, az őszinteség hiányától kezdve, a kettős beszéd éppúgy, vagy mint a hedonizmus vagy az (zaj)ingertúlcsordulás, -szennyezés. Stb.

Én abban szeretnék hinni, hogy egy mindenki számára jóval lassabb világban, több eséllyel tudnának emberek figyelni egymásra, a világra, ahol a napjaink habzsi-dabzsiján felül más szempontok élvezete is felmerülhet.

I_Isti 2016.10.06. 10:37:42

Régen, ha a csap csöpögött nem szerelő kellett hozzá, hanem egy filléres tömítés, amit egy megfelelő szerszám birtokában bárki ki tudott cserélni. Ma ha a csap csöpög, lehet, hogy ki kell dobni, mert elkopott egy egyébként cserélhetetlen fő alkatrésze...

Dr. Courtsier Boobsoff 2016.10.06. 10:47:35

Szerintem nem vagy cinikus, de csak kapirgálod a lényegét.

Ugyan ez a jelenség mindig is megvolt, hisz suba a subához, de valami oknál fogva még a szocializmusban is jelentősen jobban mérték fel az értéküket az emberek.
Megmondom, hogy mi változott: a nők.
Valamiért a nők elhitették magukkal és egymással, hogy mivel náluk van minden pina, lényegében ők diktálják a feltételeket, csak hát a piaci mechanizmusoknak erről elfelejtettek szólni.
A nők túl erős szerepe a piacon azonban nagyon korlátozott ideig érvényes és ezt ők nem hajlandóak tudomásul venni. Ti hallottatok valaha nőt úgy nyilatkozni, hogy ő már nem olyan szép, ezért lejjebb adja az igényeit? Én soha. Én kizárólag olyat láttam, aki megindokolta, hogy neki miért nem kell soha leadnia az igényeit: ha fiatal és vonzó, nem fogja lejjebb adni, ha már idősebb és komolyabb, akkor azért nem engedheti meg magának, hogy lejjebb adja...
Amíg a nőknek nincs normális, valósághoz közeli énképe, reménytelen szélmalomharc, hogy ne ennyire anyagias alapokon működjenek a párkapcsolatok.

Kb 15-20 éve kezdődött el egy folyamat, ami olyan 5-6 éve kiugró jelenségeket kezdett produkálni. Az igazi probléma nem is a maiakkal van, mert őszintén szólva a most 20-40 közötti férfi-generáció elvan a túlárazott pinát helyettesítő termékek dömpingjével: prostitúció, pornó, játékok, szexkapcsolatok..., tehát itt sok macskás szingli lesz majd hamarosan.
A mostani gyerekek fognak egy olyan felnőtt világba érkezni, ami nyomaiban sem fog emlékeztetni arra, amit mi tudni vélünk a kapcsolatokról, érzelmekről, szexről.
Számukra nem is lesz fogódzó és semmire nem fognak tudni támaszkodni. A mi válaszaink olyan távol lesznek majd az ő kérdéseiktől, mint a mi kérdéseinktől volt távol Anna Karenina vagy Rómeó és Júlia története.

erkölcsi hulla 2016.10.06. 11:09:38

@Dr. Courtsier Boobsoff:
Papolja mindenki hogy a pornó milyen káros, blablabla, holott szerintem nagyjából ez ment meg egy mai átlagférfit a becsavarodástól/tömeges agressziótól.
Szomorúan hangzik, de belegondolva, nem tudom hogy bírnám pornó nélkül, mikor nincs nő több hónapig, évig. Elmennék valami háborúba vagy passz. Harcosok klubja, passz.
És a femnácik persze sírnak ellene, mert kiderült, hogy ez ellenkezik a pina-monopóliumukkal.
A nők könnyebben elintézik akár pornó nélkül is, mivel ők simán megőrülnek. Nem hiába bevett nyelvfordulat az 'őrült' és szinonimái sokszor, mikor leír valaki egy ilyen hölgyet. Bár ez nem fordul elő, bármikor találhat valakit, aki fedezi.

Szalay Miklós 2016.10.06. 11:12:21

Egy elemző írás az érzelmek és érdekek kapcsolatáról:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid055

(A legfelső sor a kép tetején, "Érzelmek és érdekek". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

Lásd benne az úgynevezett párkapcsolati tőkéről és mérlegről mondottakat is.

steery 2016.10.06. 11:18:06

Ez nem cinizmus, hanem életbölcsesség. Ilyen az emberi faj és ez a természetes kiválasztódásnak, lényegében az evolúciónak, magának a természeti törvényeknek köszönhető. A szerelem, hűség és egyebek csak rárakódó csábító elemek ebben, mint hab a tortán.
Amint lesz elég pénzem, megveszem magamnak kilóra a legjobb nőt, akire csak telik és addig használom, míg a pénzemből futja vagy elegem nem lesz belőle. Akkor kidobom és veszek másikat. Ez mindenképpen jobb stratégia, mintha a nők művelnék velem ugyanezt. :-D

Nancsibacsi 2016.10.06. 11:27:07

@erkölcsi hulla: "A nők könnyebben elintézik akár pornó nélkül is, mivel ők simán megőrülnek."

Nem őrülnek meg, mert egy szingli nőnek soha sincs szex hiánya. Egy nő ha azt akarja, hogy őt most dugják meg, akkor valaki biztosan megdugja. Ha egy nő simán kiáll az utca közepére egy "KI SZERETNE MEGBASZNI?" táblával, 5 perc alatt lesz 10-100 jelentkező - függően attól, hogy mennyire jó csaj -, akiből kiválasztja a legszimpatikusabbakat, és megy velük ágyra. Ha ugyanezt megcsinálja egy pasi, akkor 0 jelentkező lesz - teljesen mindegy hogy mennyire jó pasi.

Nancsibacsi 2016.10.06. 11:29:47

@erkölcsi hulla: "mivel azt hiszi a közepes Kata, hogy, mivel a gazdag és szép alfa Alajosnak jó volt pár hétre, hónapra maradóra, ezek után őneki ez az alap"
Igen, amelyik nőt megdugja egy HEJJESPASHE, ÉS nem kezeli a helyén a dolgot, vagyis nem veszi tudomásul, hogy ő csak egy ürítőedény volt a hejjespashe számára, és nem élete szerelme, abból szinte biztosan macskás öregasszony lesz, mivel nevetségesen magasra rakja fel a lécet. Ha rájön 30 éves koráig hogy mi a helyzet, akkor még találhat - utolsó pillanatban - egy hozzá illő srácot, de 30 éves kor fölött a nők piaci értéke meredeken csökken.

erkölcsi hulla 2016.10.06. 11:31:10

@Nancsibacsi:
Egy sorral alatta írtam, hogy a nők bármikor faszhoz juthatnak. Szóval egyetértünk. :)

Hokunda 2016.10.06. 11:40:10

Először is mindenki kompenzál. Ha nincs elég pénze, akkor olyat akar, akinek van. Ha nem volt boldog a pénztelenség miatt, akkor olyat akar, aki mellett boldog lesz és véletlenül se forduljon elő, hogy újra boldogtalan legyen a pénz miatt. Aki uralkodni szeret, az olyat akar, aki jó alattvaló.
Másodszor ott vannak az élmények, hogy szerelmes volt valamibe és ha az adott férfiben ez emlékezteti az emlékre, akkor újra szerelmes lesz. Ha megfakul az emlék, akkor meg tovább áll, mert nincs miért maradni.
Ha a kompenzáció rendben van, akkor jön az, hogy Alfa Alajos pont megfelelő nekem, de Hím Henrik is tudja ugyan ezt és mennyivel jobb képű vagy mennyivel nagyobb a hatalma. Ekkor elindul egy folyamat, felkerül egy újabb elem a listára és Alajos repül. Út közben az idők során elveszik Micike bájából egy fontos elem és hirtelen már az Alajosok is kerülik. Micike persze nem hajlandó önvizsgálatra, könnyebb élete végéig haragudni az Alajosokra és a barátnőkkel egyetérteni, hogy minden férfi szemét.
Aztán vagy marad a mocsár, vagy jön egy Közepes Karcsi, aki szörnyen kitartó és Micike nagy duzzogva hozzámegy.
Szerencsére olyan világban élünk, ahol sok pénzzel minden kompenzálható, ezért Micikének és barátainak soha nem kell mást nézniük a pénzen kívül, mert más nem számít. Zörögjenek a tízesek és minden meg van oldva.
Mivel ez egy öngerjesztő folyamat, a Szegény Szilárdok fel fognak lázadni Gazdag Gáborék ellen, aminek a végén vagy jót nevetnek rajtuk Gáborék, vagy csökken a bevételük és Micikéék fognak nevetni Gáborékon egész addig, amíg rá nem jönnek, hogy Gábor pénz nélkül nem vonzó és újra nem fogják tudni, hogy mi legyen.
Az eldobható élvezetek korában csak az elvárások gyors kielégülése a fontos. Nem az számít, hogy mit tudsz adni, csak az, hogy mit tudsz elvenni. Minimum azonnal.

erkölcsi hulla 2016.10.06. 11:59:00

@Hokunda:
Ez főleg nőkre jellemző. Ha egy férfi nem akar aggódni a pénz miatt a kapcsolatban, nem az az első, hogy egy olyan nőt találjon aki mellett már nem lesz ilyen gondja, hanem megpróbálja magától megoldani a problémát.
Sőt: a legtöbb férfi olyan nőt akar, aki hasonló anyagi helyzetben, van, és együtt próbálnak meg éldegélni, fejlődni, boldog-szerűen.
Itt a különbség, egy hipergám nő sosem éri be a szintjével.

darkmirjam_light 2016.10.06. 12:01:37

Nem értem a tartós kapcsolat melletti elkötelezettséget. Úgy teszünk, mintha az valami érték lenne. Addig kell keresni, amíg meg nem találja a zsák a foltját. Minden, a "tartós kapcsolat" szentségéért tett erőfeszítés fals, ha a két személy nem egymásnak való. Eredmény és nem cél. Ha az a célom, hogy tartósan együtt maradjak valakivel, az olyan, mintha a tetőt akarnám először felhúzni. Társra találok és kiderül kettőnk egoizmusa beszorítható e egy karmámba. Ha igen, sokáig együtt maradunk, az a tartós kapcsolat. A komoly meg az, amikor nem röhögjük el magunkat, amikor azt mondjuk, kapcsolat. Ezen kívül kémia, gének, szociális háttér, tudatalatti és egy rakás kretén aki megpróbálja befolyásolni az életünket. Vallások, konzumvilág, cégek, politikusok, popzenészek. Őket kellene megtanulni leszarni.

erkölcsi hulla 2016.10.06. 12:03:09

@Hokunda:
"míg rá nem jönnek, hogy Gábor pénz nélkül nem vonzó"
-aztán meg rájönnek, hogy hiába lett szegény Gábor, mert pár éven belül megszedi magát, nem a pénze miatt gazdag, hanem a kapcsolatai és a tudása, munkája értéke miatt. Egy okosabb picsa rájönne, hogy Gábor hiába szegény per pillanat, de több 'lehetőség' van benne, mint a Miciék sík buta, de gazdag palijában.
álom off.

2016.10.06. 12:17:54

@Nancsibacsi: nagyon nincs igazad. Egy harmincas nőnél még talán igaz, de egy ötvenesnél nagyon nemigaz. Simán megőrülnek. Tele a net olyan blogokkal amit ötvenes csajok írnak a magányukban.

Dr. Courtsier Boobsoff 2016.10.06. 12:20:53

@Hokunda: Te, nem az anyagiassággal vagy a párkapcsolati konzumidiotizmussal van a gond, hanem azzal, hogy a nők ezt alattomosan bebugyolálják a romantikus érzelmek díszcsomagolásába és még egy jegygyűrű-masnit tőlünk követelnek rá.

A rideg számításnak van létjogosultsága, sőt ezerszer biztosabb, ha az érdekek mentén alakítunk ki valamiféle kooperációt, mintha az eleve labilis nők túláradó érzelmeire alapoznánk.
Hektikus kamatkörnyezetben nem veszünk fel hitelt, akkor ugyanez a logika miért számonkérhető, ha még egy hitelfelvételnél is nagyobb horderejű döntésnél alkalmazzuk?

A nőknek túl könnyű a helyzete: mivel nem fűti őket a szexéhség, válogathatnak. Mivel nem kell kockáztatniuk az önbizalomvesztést a kezdeményezéssel, kivárhatnak.
Megfelelő érzelmekre alapozva elvetetik magukat, majd a megfelelő indokokat kreálva elválhatnak, mindezt kizárólag anyagi gyarapodás mellett.
Az egyedüli potenciális veszteségnek innen az látszik, ha házasságban marad úgy, hogy nem érzi magát a megérdemelt és igényelt szinten szeretve, megbecsülve, kielégítve, anyagilag támogatva.
Egy olyan rendszerben, ami ennyire anyagilag is érdekeltté teszi a nőket a férfiak lehúzásában, nem kérhető számon, ha a férfiak nem akarnak ehhez asszisztálni. Helyette inkább lecserélik, ami lecserélhető és elveszik azt, ami kell nekik az asztalról.

erkölcsi hulla 2016.10.06. 12:25:23

@Kulics: gumiszoba-féle undorító femnáci oldalra gondolsz?

pityókaborsommelier 2016.10.06. 12:39:23

Sajnálom a szerzőt, ha ilyen mértékben tapasztalja ezt a világban. Azt kell mondjam, rossz körökben mozog. Én is találkoztam hasonló párokkal, még a rokonságban is, de összességében elmondható, hogy a környezeteben a fent leírtaknak az ellentéte az általános. És igen, Magyarországon élek.

erkölcsi hulla 2016.10.06. 12:47:29

@pityókabor sommelier:
Vagy öregebb korosztály lehetsz, vagy csak a szabályt erősítő kivétel.

Advanced Flight 2016.10.06. 12:59:45

Hihi, a szokásos forgatókönyv ismét. Az egyébként meglepően objektív és higgadt hangvételű cikkre azonnal rárepültek a baszatlan lúzerek, akik szerint elegáns dolog a saját balfaszságukért kizárólag a nőket okolni. Továbbá szakmányban vizionálják a macskás szingliket, akik majd éhen pusztulnak a saját lakásukban és csak több hét múlva fedezi fel a szomszéd az oszló hullájukat.
Kár, hogy ezt már vagy 20 éve hallgatjuk és még egyszer sem következett be a nők tömeges szinglisége, de nyugodtan vigasztaljátok magatokat ezzel, ha már felnőni nem sikerült XD

murray 2016.10.06. 13:09:13

@Advanced Flight:
" még egyszer sem következett be a nők tömeges szinglisége,"

a melóban egy rakás 25-30as csinos nő vagy egyedül, minden reggel macskafürdetős macskabuzi képekre ébredek a FB-on.

mikor kérdezem őket hogy miért nincs valakid, akkor hú meg há.
aztán mikor rákérdezek hogy:
"senki se jó? átlagos srácok nem jók? "

akkor kirohannak a szobából. 40% a nőknek már macskákat tutujgat. vagy a telefont nyomkodja.

pityókaborsommelier 2016.10.06. 13:24:10

@erkölcsi hulla: Hát nem vagyok mai csóka, viszont a környezetemben a legtöbb ismerős 35-45 között van. Az is igaz viszont, hogy nincs közöttük panelproli, fuxos "vállalkozó" politikus, celeb.

Advanced Flight 2016.10.06. 13:25:38

@murray: mese-mese mátka. Főleg ez a didaktikus jelenet a végén...ne menjél írónak, teljesen alkalmatlan vagy rá :-P

erkölcsi hulla 2016.10.06. 13:25:40

@Advanced Flight:
Köszönjük a véleményedet a cikkről:D Ja nem, bejöttél szopatni a lúzereket, bocs. Most mind magába nézett egy pillanatra és elszégyellte magát.Ja, nem. A véleményedre kíváncsi lennék a cikkről, ha már a kommentelőket lehordtad a lúzer fel nem növő baszatlan gyerekek blablabala szintjére, ikszdé .Furcsa hogy az objektív higgadt cikkel (talán) egyetértesz, és az azzal egyetértő kommenteket meg lelúzerezed. Ikszdé?

Advanced Flight 2016.10.06. 13:47:50

@erkölcsi hulla: ti nem a cikkel értettek egyet, hanem megragadtátok az alkalmat arra, hogy jó férfiszokás szerint a nőket okoljátok azért, mert nem akarnak veletek járni/dugni/lenni stb. Mert ti, ugye, soha semmiért nem vagytok hibásak, pláne nem a saját párkapcsolataitokért, csak a gonosz, csúnya nénik, bizony. Na, hát erre mondtam, hogy nem sikerült felnőni. Felnőtt emberek ugyanis nem a neten siránkoznak és másokra mutogatnak, ha gondjaik vannak.

A cikk tartalmával amúgy nem értek különösebben egyet, csak megállapítottam, hogy elég objektívre sikerült, ami pozitívum.

csakférfi 2016.10.06. 14:28:21

Nyaf,nyaf nyaf.
Brühühü.
Jajjjj. Azok csúnya nénik.
.
.
....keresztapa mos

erkölcsi hulla 2016.10.06. 14:33:04

Megvitatjuk felismerjük, próbáljuk megérteni a problémákat, ez nem sírás. Több oldal is erre épül, pl. a férfihang, vagy ez.
Hol máshol 'sírhatnának' a férfiak (legalábbis amit te annak gondolsz) legálisan, ha nem egy kibebaszott férfiblogon?
"hanem megragadtátok az alkalmat arra, hogy jó férfiszokás szerint a nőket okoljátok"
-hol a faszomba ragadjam meg az alkalmat hogy leírjam a véleményemet a mostani férfi-női kapcsolatokról, mint egy férfiblogon?
"Felnőtt emberek ugyanis nem a neten siránkoznak és másokra mutogatnak, ha gondjaik vannak."
-mert ideírt valaki valamit 5 percből a szabadidejéből, ez nem azt jelenti hogy az illető 24 órában a neten 'sír'. Azaz: sarkítasz és személyeskedsz.
(Egyébként ha az enyhe nőgyűlölet-érzés miatt személyeskedsz itt mindenkivel, szerintem ezt nyugodtan lenyelheted egy férfiblogon.)
Mert ha egy férfi máshol sír, az ciki, te is lelúzerezel minenkit.
A cikk fő mondanivalója is az, hogy a nőkkel kicsit elszaladt a ló, és ezzel ért egyet a többség.
De kösz a kioktatást, ígérem hogy kicsit sem gondolom át, és kicsit sem veszem magamra, mert ha te csak abból az okból kommentelsz ide, hogy leszarozz embereket, kicsivel sem vagy jobb egy sima trollnál. Mese-mese mátka, hiteltelen vagy. Én meg egy barom hogy egy trollal társalgok.

George Herceg 2016.10.06. 14:46:06

@erkölcsi hulla: Ne etesd a trollt! :-)

Az egyik legdurvább kettős mérce, ha véleményt mersz mondani, mint férfi a nőkről és a párkapcsolatokról, ami nem isteníti a másik nemet, akkor nyafogó, puha pöcsnek titulálnak, főleg a nők, de a férfiak is. Ha viszont egy nő teszi ezt, akkor az feminista, vagy csak lelkileg instabil. A blog arra jött létre, hogy olyan dolgokról elmélkedjünk amik foglalkoztatják a férfiakat, de nem politikailag, vagy társadalmilag korrekt témafelvetések.

Egyébként ez a cikk, pont nem arra lett kihegyezve, hogy bántsa a nőket. A megállapítások mindkét nemre vonatkoztak.

A kommentelés pedig ezen a blogon cenzúramentes volt, van és lesz is.

csakférfi 2016.10.06. 14:47:36

Nyaf. Nyaf. Nyaf.
Brühühü.
Jajj azok a csúúnya nénik olyan izék.
Na ez a cinikus.

Jaj keresztapa most mit csinàljak nem tudom.
Nem tudod? Mit csinàlj?
Légy férfi az a hollywood belőled is buzit csinàlt.
Majd küldök valakit aki elintézi.
Részlet Coppola Keresztapa c. filmjéből.
Bakker ennyi önsajnàlatot.
Számomra bàmulatos hogy felnőtt férfiak azt köpködik és alàzzàk a kommentekben akiket szeretni és tisztelni kellene.
Mégis mi faszomat gondoltok?
Ha ezt egy pesti picsa olvassa nem lesz olyan férfi akire felnézzen. Egyszerűen húlyére veszi.
Vagy hisztek egy Csernus féle drogos buzinak?
Na akkor nagyobb a baj.
Ne szereti a nő ha beleszólsz a dolgaiba? Igen és?Te szereted?
Nem akar holmi tenyészbikàt. Igen és?Miért te kurvàval akarod az életedet leélni?
Macskàjàval törődik ?Igen és. Te meg nem tudsz tippmixről vagy vamami sportmajomsàgról megfeledkezni.
Pénzre hajt?Igen és?Te mi a tökömből fizeted a rezsit.
Műkörmeit felteszi fb.-ra?Igen és?Bazdki a horgàszbotod többet ér mint a hajléktalanok vahyona összesen.
Bakker ennyi idült önromboló férfit.

Dr. Courtsier Boobsoff 2016.10.06. 14:51:09

@George Herceg: Nálad a pont.
Elég szánalmas a sok buzeráns SJW és femiman, akik érvelés és érdemi reakció helyett csak a férfiegóra támadnak.
Aki nem nyel be a nőknek, az csak puhapöcs lehet. Puhapöcs-e vagy?

George Herceg 2016.10.06. 14:53:23

@Dr. Courtsier Boobsoff: Sosem értettem miért kell tisztelnem a nőket. Én nem fogok egy egész nemet tisztelni, csak személyeket, akik nők vagy férfiak. De azért mert puncijuk van még nem érdemelték ki a tiszteletem, ahogyan azért sem tisztelek senkit, mert férfi.

Márk_Márk 2016.10.06. 15:00:05

Azt hiszem, a szerzőre nagyon ráférne egy helyesíráspiac, egy írástudáspiac meg egy magyarnyelv-piac.

Bőven lenne mit vásárolnia.

csakférfi 2016.10.06. 15:02:06

@George Herceg: most olvastam. Mikt válaszolsz.
Ír megoldást ne problémát szajkózd.
Lehetőleg saját házasságodat vagy kapcsolatodat hozd fel példaként. Mert a hallomásból szerzett infók nem bizonyító erejüek. Meg nem is hiteles.

Dr. Courtsier Boobsoff 2016.10.06. 15:03:27

@George Herceg: Régen ez valid elvárás volt. akkoriban tisztleni kellett a tanárodat, a szüleidet, a bolti eladót, az időseket, a férfiakat és a nőket is. Mára ez megszűnt, de mégis szeretnek a nők, ha őket tisztelnék, de magukra nézve nem szeretnének hasonló kötelezettséget.
Láttál te az elmúlt 5 évben olyan cikket, blogbejegyzést, kommentet, amiben egy nő kifejezte volna, hogy tiszteli a férfiakat vagy tisztelni kéne őket?
Dehogy. Sőt egy-egy elmés általánosítással válaszolnának erre a számonkérésre: mind szarok vagyunk, nem érünk fel hozzájuk.
Ez van.

csakférfi 2016.10.06. 15:04:30

@George Herceg: miért tisztelsz nőket? Mert akkor elvárhatod hogy férfiként tiszteljenek.
Vagy nem hallottàl még a mérlegelvről?

George Herceg 2016.10.06. 15:04:47

@csakférfi: Nem vagyok a társadalom mérnöke és nincs hatalmam, hogy megváltoztassam az emberi természetet, amit tenni tudok, hogy felhívom a figyelmet a problémákra.

Én csak jelenteni tudom az időjárást, de nem én csinálom.

Másrészt a megoldást mindenkinek magának kell megtalálnia.

George Herceg 2016.10.06. 15:05:50

@csakférfi: Tisztelek nőket, de nem azért mert nők, ezért nem várom, el, hogy bennem a férfit tiszteljék. Ez a férfiként tisztelet dolog is egy macsós túlzás nem?

csakférfi 2016.10.06. 15:07:57

@Márk_Márk: Neked senki sem hiteles.
Csak beleállsz a posztba. Azzal aminek semmi kőze a témához.
Az asszociációidat meg meséld a tantó bácsinak a suliban. Ott kaphatsz ötöst rá.

Advanced Flight 2016.10.06. 15:08:10

@erkölcsi hulla: "A cikk fő mondanivalója is az, hogy a nőkkel kicsit elszaladt a ló, és ezzel ért egyet a többség. "

Nem, nem ez volt a mondanivaló, csak te szeretnéd ezt látni bele. Az volt a mondanivaló, hogy mindkét fél üzleti alapon néz a kapcsolatra, csak más szempontokat érvényesít.

"Mert ha egy férfi máshol sír, az ciki, te is lelúzerezel minenkit."

Nem az a ciki, ha a férfi sír, hanem ha bármilyen felnőtt ember nyafog, másokat okol és keres egy nyájat, ahol vele együtt béget a többi. Ez nőkre is igaz, én pl. rendszeresen lelúzerezem a dagadt csajokat is, akik telesírják a netet, hogy miért nem kell senkinek a nagy valaguk, de a zabálást abba nem hagynák egy percre sem. Mert nem az a lúzer, akinek nem sikerül valami, hanem az, aki azonnal hárít és kifogásokat keres.

"De kösz a kioktatást, ígérem hogy kicsit sem gondolom át,"

Sértődött kisgyerek dacreakciója. Mondom én, hogy fel kéne nőni :-P

csakférfi 2016.10.06. 15:11:25

@George Herceg: később írok.
Rázkódik feszt a busz.
Így nem jó.
:)

George Herceg 2016.10.06. 15:13:08

@csakférfi: De ugye nem te vezeted azt a buszt? :-)

2016.10.06. 15:25:49

@erkölcsi hulla: nem. igazi élő eleven nők blogjaira akik nem találnak pasit és lekaparják a falat.

Hokunda 2016.10.06. 15:39:38

@csakférfi: "Számomra bàmulatos hogy felnőtt férfiak azt köpködik és alàzzàk a kommentekben akiket szeretni és tisztelni kellene."
Te szereted és tiszteled azokat, akiket fikázunk, vagy csak eszedbe jutott a tisztelet szó és nem tudtál mit kitalálni?

Számomra az bámulatos, hogy értékes, okos embereket csípőből oltotok, mert a nők átnéztek rajtuk, mert ti válogathattok a nők között, ők meg nem. Ha nem lenne törvénytelen már mind legyilkoltátok volna az összeset, hogy ne kelljen a sírásukat hallgatni...

2016.10.06. 15:40:15

@erkölcsi hulla: jogos amit irsz, riszpekt

2016.10.06. 15:45:19

@Advanced Flight: régi femináci taktika, hogy a neki nem tetsző véleményekre az infantilizmus vádját akasztja. Uncsi. Jobbat találj ki lcci.

Scapa Flow 2016.10.06. 15:49:39

Majd meglátjuk, hogy mi lesz ennek a vége. Én nem az újabban önmagát kizárólag okos, képzett, önálló, magabiztos, szingli nőkre fogadnék.
Macskatenyésztésben a jövő.

csakférfi 2016.10.06. 20:20:49

@Hokunda: Na fussunk neki ennek.
Átnéznek nők férfiakon???
na de ilyent.
Hogy mik vannak.
hogy hogy én ezt az 50 évemmel és két házassággal 3 kamasz fiammal nem vettem észre.
hová jutott a világ.
Pedig olyan jól indult minden 1990.-ben amikor először nősültem szerelemből.

legyilkolni??
meghibbantál vagy mi?
Ezt honnan a viharból következtetted ki?
kikkel barátkoznánk?
Okos emberek---mondj már néhányat aki nem tapasztalt rosszat és szívott min a torkos borz és ennek ellenére hiszi hogy létezik igaz szerelem sírig férfi és nő között.
Mert nálam itten kezdődik az a fenenagy okosság.
barátom.

csakférfi 2016.10.06. 20:29:41

@George Herceg:
nem én vagyok a sofőr.
:) :)
tiszteletről a nők felé mindig előlegzett nálam.Kinyitom az ajtót előre segítek neki ha esetleg nehezet cipel és arra kér.nem lépek elé ha keresztezi az utam.beszélgetésekkor a szemébe nézek...stb.
ez a vadidegen nőkre vonatkozik először.
Aztán ezt gyorsan leamortizálják.
Pl. meddig bírja beszéd közben ha a szemébe nézek.Kvázi meddig állja a tekintetemet.nem bámulom hanem a mimikámmal jelzem az egyetértést avagy a nem tetszést.viszont nem vágok a szavába.Szóval gyorsan kiismerhető egy nő.
Szóval ez a tisztelet.
Mondjuk ha anyósomra gondolok aki 6 éve ápolja félig béna férjét.Fürdeti,borotválja,olykor pelenkázza,eteti...stb.
akkor ez egy tapasztalati tisztelet.Mégis meglátom a nőt benn pedig 70 éved és 50 éves házasok elmúltak két éve.
:)

csakférfi 2016.10.06. 20:35:03

@George Herceg:
Azért ne füllents.
éléggé értelmesen írsz és érvelsz.valamint logikusak az írásaid.van eleje vége és története.
:)
Azért ezt nevezhetjük mérnökinek.
a másik hogy bizonyára vannak megoldóképleteid.
A pszichoblablát meg rühellem.

"Másrészt a megoldást mindenkinek magának kell megtalálnia. "

Ez nem igaz.
olykor segítségre szorulunk.
Mintahogy a nők is.Csak ők többször.
Mégha ezt nem is vallják be.( a jóisten mentsen meg ha a barinői segítik a társadat)
:)

Advanced Flight 2016.10.07. 13:01:28

@Kulics: nem rémlik, hogy hozzád szóltam volna.....

2016.10.07. 13:44:15

@Advanced Flight: önállóan szolgálatba tudom helyezni magam.

erkölcsi hulla 2016.10.07. 14:26:45

@Kulics: ne adj neki enni, nem èri meg a ráfordított időt :)

csentecsa 2016.10.07. 16:55:34

@csakférfi: Gondolom a férfiakat is tiszteled, nem? Mi értelme ennek a parttalan vitának? Megadod a kellő tiszteletet az idegennek ,és el is várod ugyanezt..

csakférfi 2016.10.07. 22:02:21

@csentecsa: Milyen vita?
A poszt írta hogy ez a "tisztelet" macsó dolog.
erre írtam néhány gondolatot.
erre te parttalan vitáról beszélsz.
Ez hogyan jön ide?

Megadod a kellő tiszteletet az idegennek ,és el is várod ugyanezt..
Igen.

2016.10.12. 22:53:11

@Kulics:

youtu.be/4DVI8KelSXE?t=70

Nem találnak pasit? Ezek a nők a számukra elérhető férfiak helyett leginkább csak valami álomképet kergetnek. De persze a komfortzónájukból már nem hajlandóak kilépni a herceg megszerzése érdekében.
Ha meg netalán mégis összeakadnának az álompasival, akkor rácsodálkoznak, hogy az ilyen férfiakért a húszéves nőkkel kell versenybe szállniuk.

Persze a blogjaik néhány fős törzsközönsége még hergeli is őket, és "nem értik", hogy a középkorú, jó egzisztenciájú, sármos férfiak (akik mellesleg ha akarnak, megkapnak minden pinát 14-től 99 éves korig) miért nem az ilyen a kapuzárási depressziós, erős negyvenes, elvált, több gyerekes, rossz egzisztenciájú nőkről álmodozva sírják tele a kispárnájukat.

A hölgyek meg mindezek után a blogokon sírnak, és "kaparják otthon a falat". Hát csak kaparják.

2016.10.12. 23:27:54

@zpetal: persze sok igazság van abban amit a videoban mond a pasi.
Ám én most olyanokról beszéltem blogos témában, akik súlyos lelki sérüléseket hordoznak magukban...
Te kissé nyersen és dühösen fogalmaztál. A frusztráció a mai világban kölcsönös, férfiakat és nőket is súlytja.