Túlélni az esküvőt!
2016. november 04. írta: George Herceg

Túlélni az esküvőt!

gyeresk.jpg

Hogy a házasság intézménye kiüresedőben van a nyugati civilizációban közhely. De mi van az esküvővel? Miért van az, hogy bár sok esküvőn és lakodalmon voltam, egyiken sem tudtam jól érezni magam?

Az esküvői szertartás egyidős a házasság intézményével és bár eltérő kultúrák eltérő rítusokat írnak elő, a szertartás lényege az, hogy a nő az saját családja oltalmából a férj családjába kerül át. Ez természetesen elsősorban személyi és gazdasági értelemben történik így, hiszen az esküvői aktussal egyesül a két család, a nő hozománya egyesül a férj vagyonával, mindez azért, hogy a következő generáció felnövekedésének meglegyenek a vagyoni alapjai. E mellett a nevéből eredően ez egyben a felek esküje egymásnak Isten, illetve az állam előtt, hogy kitartanak egymás mellett jóban-rosszban, egészségben-betegségben, gazdagságban-szegénységben, holtomiglan-holtodiglan. Miért üresedett ki mégis ez az egyébként szép hagyomány?  

Korunkban a rítusok vagy eltűnnek, vagy kiüresednek, vagy új jelentéstartalommal töltődnek fel. Van persze ami nem változik. Ez pedig a nők hozzáállása az esküvőhöz. Még most is úgy szocializálódnak a nők, hogy az esküvő életük legfontosabb és legszebb napja  kell, hogy legyen. Egy tökéletesen megtervezett és megrendezett eseménysor, melynek középpontjában valójában nem az ifjú pár áll, hanem kizárólag a menyasszony. Ezen a napon manifesztálódik a kislányok gyerekkori vágya, hogy királylányok legyenek és minden szem csak őket csodálja, mindenki csak rájuk figyeljen és elaléljanak a szépsége láttán. A nők között éles a versengés, hogy ki legyen az első, aki átélheti ezt a „csodát”. Az ezüstérmes csak a csokor elkapásában bízhat. Hogy hol van ebben a vőlegény? Sehol, ő csak szükséges kellék, mert nélküle nincs szertartás, leginkább bió díszlet. Szerepe, hogy mosolyogva végig asszisztálja a napot. A lényeg, hogy a legszebb ruhában, a legszebb frizurával, a legjobb sminkkel, a legelőkelőbb helyen, a lehető legtöbb vendég előtt lehessen férjhez menni. A pszichológusok már leírták, hogy ezen érzelmi csúcspont után sok nő depresszióba esik, mivel jönnek a szürke hétköznapok, amikor az egyén kikerül az érdeklődés és a figyelem központjából és ezt sokan nem tudják feldolgozni.

Egy átlagos magyar esküvő és lakodalom, akár falun tartják akár városban általában az ízléstelenség, a sznobizmus és a képmutatás egyvelege. Általában az egész délelőtt, vagy kora délután az állami szertartással kezdődik, ahol a násznép még józan és tud viselkedni, bár egyesek már ekkor erőltetett jókedvvel kurjongatnak egymásnak. A szertartást általában egy közép vagy idősebb korú anyakönyvvezető nő celebrálja, aki életében akkor látja az ifjú párt másodszor. Mivel nem ismeri őket, a bevonuló induló hangjai után, amit vagy egy roskatag CD lejátszóról, vagy az önkormányzat által biztosított szintetizátoros Richard Claydermantól hallgathat meg a nagyérdemű, egy közhelyekkel bőven megszórt beszéddel indít. A hátsó sorokban az öregebb rokonok már ekkor elalszanak, miközben a széksorok közötti folyosókon egy csapat 3-7 év közötti gyerek üvöltve rohangászik. Az anyák kétségbeesve próbálják uralni a káoszt, de persze teljesen sikertelenül. Ezután következik a gyűrűfelhúzás és a tanuk és pár aláírásai. A kellemetlen aktust egy újabb szintetizátoros dal és BB pezsgővel teli poharak koccanása zárja le.

Attól függően, hogy vallásos, vagy vallástalan a családok többsége következik az egyházi szertartás. Érdekes módon a vallástalan, vagy a nyíltan ateista családok is ragaszkodnak az egyházi szertartáshoz, de miért is várnánk el ebben a kérdésben következetességet. Az egyházi szertartásnak igazából az öreg néni rokonok örülnek, mert a hátsó padokban, távol az eseményektől remekül ki lehet tárgyalni a rég nem látott rokonok, ismerősök ügyes-bajos dolgait. Amennyiben katolikus szertartásról van szó, a plébános a hétköznapi valóságtól teljesen elrugaszkodott teológiai hátterű fejtegetéssel indít, ami aztán átcsap a paráznaság ostorozásába és folytatódik a házasság szentségének fölmagasztalásával. Teszi ezt akkor is, ha a menyasszony múltja Kelemen Annáéval vetekszik, és a vőlegény közben a legénybúcsún megdugott prostiról fantáziál. Voltam olyan egyházi esküvőn, ahol ez a rész annak ellenére nem maradt ki, hogy a menyasszony gömbölyödő hasából könnyen lehetett arra következtetni, hogy itt bizony nem volt önmegtartóztatás a nászéjszaka elhálásáig. Néhány zsoltárénekléssel és száz vakuvillanással később, amikor már a pap is unja saját magát, elbocsájtja a párt és a násznépet, melynek soraiban egyre nő az ittas személyek száma.

Ezután következik a legkomikusabb részek egyike. A parkban fotózkodás. Amíg a családtagok közül általában a férfiak fényképezőgépekkel és videó-kamerákkal  bőven felszerelve, a lehető legtöbb nézőpontból rögzítik az eseményeket, addig az u.n. „profi” fotós elvonul az ifjú párral, hogy a parkban megcsinálja a leggiccsesebb képeket, ahol olyan életidegen pózokban és műmosolyokkal felszerelve kell időt tölteniük az esemény főszereplőinek. Tegye fel a kezét, aki a saját esküvői fotóit kettőnél több alkalommal megnézte! Ugye, hogy semmi értelme?

Ezt követően mivel a hivatalos eseményeknek vége, egy rövid közjáték szokott következni a lakodalom előtt. Faluhelyen ilyenkor hazamennek megetetni a disznókat, városban pedig haza lehet ugrani átöltözni valami kényelmesebb cuccba, főleg ha Pistike lehányta az ember ingét.

És akkor következik az este fénypontja: a lakodalom. A főszerepben továbbra is a menyasszony, de belép egy fontos mellékszereplő is: a vőfély. Ő vagy hivatalos (értsd, megélhetési Humor Herold), vagy a családok valamelyikéhez tartozó közép, vagy idősebb korú önmagát szellemesnek tartó amatőr vőfély. A humor leginkább a Sas kabaré legszebb napjait idézi. Tematikáját tekintve a gyerekcsinálás, az ifjú férj potenciája, és a berúgás szentháromsága köré épülő stand upot tartalmazza. Mindez kísérve, néhány már bepálinkázott rokon obszcén beszólásaival. És az ivás mellett, végre megkezdődik az evés is. Nem vagyok gasztro sznob, de  én még lakodalomban ízletes ételt nem ettem. Természetesen felvonul a magyar konyha legkilúgozottabb, legzsírosabb és legkevesebb fantáziával átitatott ételsora. A leves kizárólag húsleves lehet +120 celsius fokon tálalva, amiről már első kanál után kiderül, hogy nem más, mint leveskockával forralt víz, némi zöldség díszítéssel. Fő fogásként pedig a natúr és panírozott sültek, zsírban tocsogó pörköltek és raguk, hegyekben álló sült krumplik és nokedlik következnek. A desszertek pedig a pogácsákon és sajtos rudakon túl, a legcukrozottabb és ehetetlen torták és krémes sütemények garmadája. Szép magyar hagyomány, hogy ezen alkalom tiszteletére a hétköznapinál minimum ötször több ételt kell fogyasztani, hiszen ezzel adjuk meg az esemény rangját. Az sem baj, ha utána az olcsó vörösbor hatására az egészet kihányjuk a WC-ben, mert akkor kezdhetjük az egészet előről, ugyanis nincs annál nagyobb szégyen az esküvőt finanszírozó lányos családnak, mint ha valamely étel vagy ital a lakodalom alatt elfogy, ezért gyakorlatilag két, három alkalommal is újra ehetjük a teljes vacsorát.     

Természetesen, hogy elnyomja a csámcsogás és böfögés zaját, üzembe helyezik az est zenei szolgáltató kisiparosát, a szintetizátoros bácsit, akit gyakran egy gitáros bácsi kísér. Ez lehet ugyanaz az ember, aki délelőtt az állami szertartáson klimpírozott, de lehet valamely család kedves rokona, barátja ismerőse. A zenei kínálat mindig ugyanaz. Indulásnak a fiatalabb generáció kedvéért a 80-as, 90-es évek slágereit hallgathatjuk hamisítatlan szinti pop átiratban. Én egyszer így hallottam a Gun’s-tól a Paradise City-t, de csak a végén ismertem fel. A 90-es éveknél újabb dalok nem hangzanak el az est folyamán, mivel utoljára akkor tanult új dalt a művész. A 11 és éjfél között rendezett menyasszonytánc alatt már szinte kizárólag a lakodalmas rock világába pillanthatunk be, megfűszerezve néhány magyar nótával és Kis Grofó feldolgozással. Erre az időre a Disney hercegnő ifjú feleség már kellőképpen elfáradt, de a nagy pénz reményében az utolsó taktusig hagyja magát az összes pálinkától és töltött káposztától bűzlő nagybácsitól rángatni a táncparketten. Minden násznépben akad ilyenkor egy perverz tata, aki diszkréten megpróbál a menyasszony szoknyája alá nyúlni, de ehhez most muszáj jó képet vágni, mert az 3 darab húsz ezrest dobott a kalapba. Éjfélkor mikor az ifjú arát már elszállították a mentők végkimerülésben és a vőlegény most először az est folyamán kezd magára találni, a násznépet még belefullasztják egy teherautónyi töltött káposztába. Az éjszaka hátralévő része egyre zavarosabb. Van ahol esküvői tortát vágnak…..egymáshoz. Van ahol menyasszony rablás van, de senki nem akarja kiváltani és van, főleg faluhelyen ahol ilyenkor érkezik a kötelező tömegverekedés és bicskázás. Az ifjú pár kimerülten alszik (természetesen szex nincs, ez némi bevezető az elkövetkezendő évekre), mikor hajnalban az utolsó csacsi részeg vendég is elhagyja az objektumot.       

Hogy ebben mi az élvezetes, a felemelő, vagy a belsőséges dolog az számomra örök rejtély marad, de tény mindig új reménnyel megyek el a következő esküvőre, hátha az nem ilyen lesz, de a változás még várat magára.

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiszemmel.hu/api/trackback/id/tr5611930341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zombigyilkos 2016.11.04. 20:30:24

Tetszett a cikk, elég jól megfogalmaztad a lényeget. :)
De egy-két dologgal nem értek egyet, illetve kiegészíteném:

- Kihagytad az elejéről a kikérőt (általában délelőtt történik), ahol a vőlegény és a haverjai (legtöbbször a már akkor ott lévő vőfély segítségével) kikéri a lányt a lányos házból. Néhányan már akkor leisszák magukat.

- A lakodalmas kaja igenis rohadt jó! Legalábbis nálunk. :)
A leves mindig valódi húsleves, és akárhogy próbálkozom itthon, soha nem sikerül olyan jó fűszerezéssel csinálnom. Egyszerűen az ilyen húsétel minél nagyobb mennyiségben készül, annál jobb lesz. (Persze ha felétek leveskockával csinálják, akkor részvétem - nálunk ilyen meg sem történhet.)
A pörköltek jók, a húsok jók, és a legfinomabb sütik mindig a lakodalmas sütik. Torta is van, de az aprósüteménynél jobbat nem sok helyen találsz.

- A zenészek (igaz, nem kevésbe kerülnek), de valóban hozzáértő emberek. Lehet, ez is csak mifelénk szokás, de itt nem játszhat akárki, ráadásl nem csak 1-2 ember van, hanem legalább 3-4-5 ember nyomja. Pláne, hogy gyakorlatilag az elejétől kezdve (már a kikérő előtt) ott vannak végig a násznép meg a pár mellett, egészen hajnalig. És a zene sem rossz általában. Nem Kis Grófo, és általában nem is 80-as évek slágerei. Az csak néha akad közé. Tény, hogy elsősorban lakodalmas zenét nyomnak, de hát mi mást játszanának egy lakodalmon? :) Emellett néha 1-2 lassú szám is jut, olykor néha más is, de a fő hangsúly ezen van.

Ettől persze még valóban egy giccses, képmutató baromság az egész. Egy keresztény, vallásos párnál el tudom fogadni pl. a templomi esküvőt, de aki nem jár templomba soha, de mégis ott esküszik, az egyből le is írja magát előttem ilyen téren. A képmutatás netovábbja.

/És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a házasságok 2/3-a válással végződik. Ennyit arról a híres-neves nagy esküről, amit csak ásó, meg kapa tud elválasztani... :) /

furious ewok 2016.11.06. 10:25:11

Ej de jó cikk, majdnem minden benne van amit szeretek egy esküvőben.

mildi 2016.11.06. 10:43:01

az utolsó lakodalom, amin voltam, profi volt.
jó volt a leves, nem gejl a süti, és kiba jó zenekar(!) nyomta élőben (vacsora alatt sadet meg gershwint játszottak)
de vhogy az egész felhajtás annyira idegen tőlem. nem is éreztem jól magam. nem tudom az ilyen helyeken jól érezni magam. kötelező jókedv 100 idegen ember között

guy2 2016.11.06. 11:29:02

Ezek szerint még nem voltál egy jól megszervezett, modern lakodalmon, ugyanis egy olyanon gyakorlatilag semmi sem úgy történik, ahogy leírtad. Pl. Nincs vőfély és menyasszonytánc, van viszont DJ és profi szakács által elkészített szuper kaják (rántotthús kifejezetten kizárva).

LondoniTódi · http://greenwichlakas.blog.hu 2016.11.06. 11:32:48

Nagyon jól átjön a verejtékes erőlködés hangulata!

Az étel minősége nagyban függ attól, hogy az esküvőnek helyet adó étteremnek mi a színvonala, illetve a pár költségkeretébe mi fér bele. Gyermekkoromban voltam utoljára falusi lagziban ahol a család/ismerősök sütöttek, na ott finom volt minden. Alapvetően semmi baj a hagyományos ételekkel, ha tisztességesen vannak elkészítve.

A zenét nagyon nehéz eltalálni, egyszerre kell tetszenie a fiataloknak, öregeknek, stb. Meg előtte ugye nincs lehetőség végigülni három esküvőt, hogy tesztelje az ember a zenészt.

Amit még hozzátennék: valami okból kifolyólag minden pár úgy gondolja, hogy júliusban kötelező tartani az esküvőt, aminek egyenes következménye a 40 fokban öltönybe izzadt bűzölgő és csuromvizes násznép.

Szakyster 2016.11.06. 11:43:04

@guy2: rantotthús kizárva? Ezekszerint ott a vedégseregen kívül a kultúrsznobizmus lakodalmát ült. A rántotthús azért népszerű ilyen eseményeken, mert kapaszkodj meg: finom.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.11.06. 12:03:29

Baromság az egész, lehet normálisan is csinálni.
Nekünk nem volt fotózkodás, menyasszonytánc, lakodalmas foszene, rántotthús, ilyesmik.

A nép fia 2016.11.06. 12:10:50

Aranyos írás, néha vicces is. Valóságot csak nyomokban tartalmaz. :)

Őszintén kíváncsi vagyok, hány lakodalmat látott a poszt-toló. :)

Az pedig csak tájékozatlanság, hogy a vőfély munkájáról semmit nem tudsz, csupán a pajzán rigmusokkal vagy képes azonosítani.

A fotós rész és a polgári szertartás majdnem tényleg ilyen. :) Ez tetszett.

A nép fia 2016.11.06. 12:12:46

@guy2: Ipari mennyiségben látok lagzikat, de a DJ-s zene 10-ből 1x élvezhető.

legelső MortalWombat 2016.11.06. 12:13:58

Én is voltam nagyon jó esküvőben.
Szeptember közepén tartották, a hőmérséklet nagyon kellemes volt, a nők sem fáztak a pántos felsőben, a férfiakra sem rohadt rá az öltöny.
A leves, a pörkölt, a sültes tál hibátlan volt, a DJ minden kívánságot kiszolgált, a CM szinte észrevétlenül, de pontosan irányította a lakodalmat.
Nem lehet, hogy a post írójának van pechje a lakodalmakkal?

Amúgy a falusi sátras lakodalmaknak is van egy feelingje, csak rá kell érezni, és enyhén megemelt alkoholszinttel kell kompenzálni az esetlegesen nem tetsző dolgokat. (Nem pocsolyarészegségre gondoltam.)

Inzon 2016.11.06. 12:19:03

Húúúú... valakinek nagyon savanyú a szőlő. :)
Hát igen, teremtsd meg az anyagi feltételeidet és egzisztenciádat, hogy kelj annyira egy nőnek, hogy hozzád akarjon menni.
Ha pedig kicsi, akkor műttesd meg. Manapság nemcsak cickókat lehet megnagyobbítani, hanem a falloszt is. Láss hozzá, ne nyafogj!

Akkor te is jobban éreznéd magad, és nem csak negatív közhelyekkel teli nevetséges cikkeket hoznál össze.

legelső MortalWombat 2016.11.06. 12:20:17

@Szakyster:
Teljesen egyetértek.
Egy korrekt rántotthús: finom.
Nem arra gondolok, amikor papírvékonyra klopfolt húst sütnek (amire nem tudni, hogy ragadt rá a bunda) ki, és jobban hasonlít a cipőtalpra, mint ételre.

T5H 2016.11.06. 12:22:50

Herceg Gyuri nem szereti az embereket. A lagzi arra jó, hogy együtt örüljünk örüljünk az új emberpár egymásra találásának. Ki-ki a maga módján. Szeretni kell az embereket, a spicces nagybácsit, a pletyiző mámit, mert ők a mieink. Ha eleve az "úgyse' érzem jól magam"-al indul neki, úgy is lesz. Szürke, ellenszenves lesz minden, rossz kaja, hülye emberek.
Ne menjen oda. Nem neki való. Keressen magához illő tökéletes embereket.

mézesmackócskácska 2016.11.06. 12:24:33

Esküvő = pénzszórás fölöslegesen

Aurelius Respectus 2016.11.06. 12:32:26

Nagyon jó cikk. Én szerencsére csak két falusi esküvőn voltam még fiatalabb koromban, de pont ilyenek voltak, csak fényképezés nem volt, örültem amikor végre leléphettem.

Aurelius Respectus 2016.11.06. 12:42:11

Nagyon jó volt a cikk. Én két ilyen falusi esküvőn voltam rokonként, pont ilyenek voltak a fényképezés kivételével, örültem amikor végre leléphettem róluk.

legelső MortalWombat 2016.11.06. 12:42:22

Egy klasszikus falusi lagzin a nagybátyám elaludt a templomi (nem rövid) ceremónia alatt. (a templomban a zene: MK27+mikrofon-erősítő-hangfalról ment) Nem is lett volna baj, ha nem kezd el horkolni. Felráztuk, aztán ment minden tovább, mintha mi sem történt volna.
A násznép mögött a templomba menet során egy jó pár kínálóember jött, akik itatták az időközben megszomjazott nászmenetet. Mégis egy jó páran bementek a kocsmába egy felesre.
Ez másnak visszatetszö, nekem meg egy örök emlék, amire ha visszagondolok, mindig mosolygok.
Kinek a pap, kinek a Pappné!

Aurelius Respectus 2016.11.06. 12:43:03

@Aurelius Respectus: bocsánat, azt hittem az előző nem ment át.

a távoli rokon 2016.11.06. 12:46:25

jajaja, meg van ennek az ellentettje az ilyen csakazértsem átlagos, procc esküvő, ahol szvinget táncolnak, meg kiba. különlegesnek gondolt menüsort tolnak magukba a két generációval ezelőtt felkapaszkodott prolik bohócruhába öltözött lemenői, mint egy átlagos céges állófogadáson:D

Könyvkuczkó 2016.11.06. 12:51:45

Sok igazság van abban, amit leírtál, de szerencsére nem mindenhol van így.
Nálunk mindenki nagyokat nézett, mikor megmondtam a szolgáltatóknak, hogy nem menyasszonyi torta, nem menyasszonyi autó stb, hanem esküvői, hiszen a vőlegény napja is. Az egyetlen, ami menyasszonyi, az a ruha.
A szülőköszöntésnél is formabontónak számítottunk, hogy az apákat is köszöntettük.
Szerintem elég szomorú hogy ezekkel formabontónak számítottunk.
Plusz nem volt menyasszonytánc, hanem meglepetéssel készültünk helyette a vendégeknek. Egyszerű menü volt, amit feldobtunk apróságokkal, és kifejezett kérésünk volt, ne legyen lakodalmas zene. Lehet máshogy is csinálni.
Nekünk fontosabb volt, hogy ne szülessen olyan döntés, ami miatt egyikünk feszengene, mindent együtt beszéltünk meg, és inkább a házasságra készültünk, mint az esküvőre. Igazából ezt látom sok ismerősnél, hogy tényleg az esküvő a csúcs, és utána jönnek a gondok, mert a csúcs után csak lejjebb van.
Több szolgáltatóval is beszélgettem azóta is, és többen mondták, nem csak az esküvőn követelnek a nők nagyobb figyelmet, hanem utána már az a hozzáállás jellemző, hogy a gyűrű az ujjon, ők az urak. Pl a fotós, videós tüntesse el az anyóst a képekről. Itt már nem is kérdés, a család egyesüléséről szól-e az egész, vagy a szeretett férfiről...

skatka 2016.11.06. 13:10:04

Kedves Cikkíró!
Nagyon sajnálatos, hogy vagy nem vettél részt olyan esküvő/lakodalmon, ahol a népítési szokásokat hitelesen játszották, vagy részt vettél, de a külsőségek szintjén megakadtál. Szerintem te összekevered az amerikai filmeket a magyar valósággal. Az elmúlt 10 évben elég jellemző szokássá vált, hogy ahol egyházi esküvő is van, ott a polgárira nem is hívnak a tanúkon kívül senkit. Ebben az esetben az anyakönyvvezetőnélkül nincs zene, pezsgő, csokor, díszbeszéd. Egyházi esküvőn is elég sokon voltam (ideértve a sajátomat is), de dörgedelmes szavakat a paráznaságról, illetve elvont hitbeli igazságokróla nem hallottam. Annál többet az egymás iránt tanúsított tiszteletből, a kitartásról, a fontossági sorrendről, a szülők és az idősebbek megbecsülését, valamint a példamutatásról annál többet.
Ami pedig a vőfélyt és a humorát illeti: hát, sajnos ilyenek a magyar nép szokások. Való igaz, hogy egy budapedti elegáns szállodába nem illenek a népi elemek, de ilyet sem láttam még. Vidéken viszont, egy többszazfős lagzin, ami egész nap tart, as elég népviseletben nagyon is autentikus. Persze annak, akinek nem jelent semmit az egész (hiszen már csak kiüresedett rítusok vannak), és valójában csak "bulizni" akar, annak a felületes szemlélőnek lehet, hogy így látszik. De ez inkább sajnálatra méltó semmint kiposztolandó.

szumátrai szikár szatír 2016.11.06. 13:43:00

@Inzon: Gondolom, te valami falusi tajparaszt vagy, akinek a lagzikban jelentik az eseményt az életében. Szar lehet neked.

infrablue 2016.11.06. 13:52:53

Az írásból azt vettem le, hogy hősünk mérhetetlen lenézéssel él a témával kapcsolatban. Azt el kell fogadni, hogy nagyon sokféle szokás, hagyomány, elvárás ütközhet egy ilyen esemény során, pl. azért, mert ma nem feltétlenül azonos rétegből házasodnak, mondjuk 8 éves korban megkötött családi szerződéssel. Ezért az esemény során jó pár kompromisszumot kell kötni. Semmivel sem jobb az a "trendi" esküvő, ahol az ifjú pár koreografál, eljátszik, eltáncol stb. egy olyan rettenetesen amatőr produkciót, amit csak a legszűkebb haveri kör ért, a meghívottak zöme pedig udvariasan várja, hogy mikor dől fel egy pohár az asztalon, mert azon lehet legalább nevetni. Szóval az "újkori" esküvői performanszok legalább annyira borzalmasak, mint a felsorolt és kifogásolt "prosztó" szokások. Azt még megjegyezném, hogy zabálni, inni sehol sem kötelező, általában van csendesebb zug, ahol kellő társaságban lehet lekutyaszarozni az eseményt, vagy esetleg angolosan lelépni. Szóval ha nem a "színvonalod" ez a szánalmas esemény, akkor nem kell ott szenvedni.

blasiusii 2016.11.06. 13:57:06

túlzó írás, és nem is túl tehetséges - kicsit visszafogottabban, ízlésesebben tálalva talán szórakoztató is lehetne.

az utóbbi időben színészként vállaltam pár esküvőt nyaranta MC-ként (színházi uborkaszezon), és elég vegyes élményeim voltak: gyakorlatilag teljes a paletta, még ma is vannak, akik a hagyományos "falusi" lagzit szeretnének, míg többen "hip", instagram-inspirált modern esküvőre vágynak, a kettő között pedig elég széles a spektrum.
Azt gondolom, hogy nincs feltétlenül "nyerő" recept, mert elcsúszhat a hipszter lakodalom 1-1 ötlete is, míg a rántott hús/húsleves is lehet nagyon finom és vica versa. Aranyszabály, hogy sajnos nem lehet mindenkinek megfelelni, mindig minden esküvőn vannak, akiknek valami úgysem fog tetszeni. Ha a pár jól érzi magát, akkor az már eredmény. A külsőségekre és elvárásokra építeni pedig épp ezért nem eredményes. Még valami: a sok kritika mellett nem mindegy, mennyi pénze van a párnak a lagzira, így lehet, hogy csak egy "sramlizenekart" tudnak kifizetni, vagy csak Józsi bá' házipálinkájára futja. Pedig ők is szeretnének jobbat-többet, ezt ne felejtsük el!

Lila Maminti 2016.11.06. 14:05:57

@legelső MortalWombat: Csak nem a mienken voltál? ;-) Pont olyan volt a mienk is :-) És még templomi esküvőnk sem volt!
Egyébként sok igazság van a posztoló szavaiban, de azért sajnálom, amiért ilyen sötéten látja a dolgokat.

Vrplt 2016.11.06. 14:11:58

Ez enyhén klisés, sztereotip poszt. Megmosolyogtató, jó pofa írás, de általánosító.

Jó Estét 2016.11.06. 14:13:13

Muhaha, szivembol szoltal :)

Mondjuk en a lagzis zsirban tocsogo kajat pont szeretem, de a tobbi egyazegyben :)

Anti_FIDIÓTA_troll_patrol (törölt) 2016.11.06. 14:16:10

Kislány korom óta mondogatom mindezt, de kb mindenki hülyének néz :)

Az egész egy OLTÁRI nagy KÉPMUTATÁS! Általában azok az emberek (legfőképp női egyedek) helyezik ezt az eseményt az életük középpontjába, akik egyébként semmire nem vitték és nem is fogják vinni az életben. Se nem szépek, se nem formásak, se nem okosak, se nem futottak be irigylésre méltó karriert, semmit nem tudnak felmutatni a "házaságukon kívül" persze utána meg majd a kölkökkel kérkednek...khm szegény pali(madarak) meg tényleg csak kellékek a játszmában.

Kimaradt továbbá a hófehér menyasszonyi ruha, ami tudtommal a szűziességet képviseli. Én azt mondom letépni mindegyikről! Csak az vegye fel, aki igazán méltó rá! Ugyanez a véleményem a templomi esküvőről is, csak az tegye be oda a lábát, aki minimum minden vasárnap ott van a misén és fejből vágja a Biblia minden egyes fejezetét!

Az egész házasosdi egy elavult intézmény, és a többség egyébként is csak 10 éves távlatokban gondolkozik.

Vrplt 2016.11.06. 14:17:52

A pörkölt-rántotthús-húsleves kombóval meg nem tudom mi a baj. Oké, snassz kaja de legalább szinte mindenki szereti.

Vrplt 2016.11.06. 14:23:35

@Inzon:

Jaj hagyjad már ezt az egzisztencia sznoboskodós dumát. Ha tudnád mennyi rossz anyagi körülmények közt élő férfi él házasságban Magyarországon, hozzáteszem szép, csinos, értelmes nővel, akkor nem írnál ilyeneket. Nagyon fognak koppanni a mai 20on évesek. Nem lesz minden fasziból milliomos vállalkozó meg mérnök.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.11.06. 14:25:01

@Anti_FIDIÓTA_troll_patrol: de te tökéletes vagy, az a lényeg
Aztán majd vénkisasszonyként ütöd a plafont partvissal amikor feletted dugnak :D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.11.06. 14:25:58

@Lila Maminti: nálunk sem volt templomi, sőt nem is fehér volt a ruha :)
Poszter meg volt egy falusi lagziban kb :)

defaultuser (törölt) 2016.11.06. 14:29:28

@Anti_FIDIÓTA_troll_patrol: "Én azt mondom letépni mindegyikről! Csak az vegye fel, aki igazán méltó rá!"
A szokások átalakulnak, fölösleges ezen vekengeni.
A nő pedig nem egy konzerv, amit ha felbontottak, akkor megromlik.

defaultuser (törölt) 2016.11.06. 14:36:46

"Van persze ami nem változik. Ez pedig a nők hozzáállása az esküvőhöz. Még most is úgy szocializálódnak a nők, hogy az esküvő életük legfontosabb és legszebb napja kell, hogy legyen. Egy tökéletesen megtervezett és megrendezett eseménysor, melynek középpontjában valójában nem az ifjú pár áll, hanem kizárólag a menyasszony."
Nekem viszont az a tapasztalatom, hogy ezt a "hagyományos", képmutató hisztériát, amiről beszélsz, leggyakrabban a szülők erőltetik. Mert nehogy má' ne mutassuk meg a rokonságnak meg a városnak, hogy nem vagyunk ám akárkik.
Sokan házasodtak az utóbbi években a baráti, ismerősi körből, és nem volt példa a menyasszörnnyé válásra.
Talán mert ezek a nők mást is elértek vagy el akarnak érni az életben, mint hogy bekössék a fejüket.

defaultuser (törölt) 2016.11.06. 14:39:46

@enpera: Szerintem pasi. (A "kislány korom" szöveg ellenére is.)

Liping 2016.11.06. 15:04:56

Szerintem értékelni kéne a szerző iróniáját. Jól leírja azokat a dolgokat, amik miatt a hátam közepére sem kívántam soha a klasszikus, nagy esküvőt. Persze eltúloz dolgokat, de ebbe a műfajba belefér.

És persze, vannak kivételek. Nálunk se menyasszonyi ruha nem volt (sima, nem fehér, szép ruhában mentem férjhez), s voltunk kb. 15-en, s se menyasszonytánc, se ajándékok nem voltak. És lagzi sem, csak egy kis vacsi. És nem azért, mert anyagilag nem tellett volna nagyobb felhajtásra, egyszerűen nem akartunk felhajtást. Tök jó volt.

komisz_kölök 2016.11.06. 15:05:09

a masodik esküvö utan nem jött le, hogy ez nem neked valo? Vagy fegyverrel kenyszeritettek a többire?

Vadasz, vadasz, te szopni jarsz ide...

Aurelius Respectus 2016.11.06. 15:13:00

@komisz_kölök: Gondolom meghívták őt a rokonai, barátai. Vissza kellett volna utasítani ? Abból sértődés lett volna.

komisz_kölök 2016.11.06. 15:19:33

@Aurelius Respectus: ha valahova nem akarok elmenni, akkor nem megyek. Ha egy magat ferfinak gondolo egyed vagyok (a blog cime alapjan) akkor megmondom egyenesen. Ha nem vagyok ilyen gerinces gyerek, kitalalok valami kifogast.

Ha elküldi az ajandekot, penzt, de kajalni nem akar, olyanra Magyarorszagon szerintem meg nem sertödtek meg :)

midnight coder 2016.11.06. 15:29:51

@komisz_kölök: Pontosan. Az egész fost amúny tipikus álmodern áltértelmiségi nyiff-nyaff.

Hidvégi Mihály 2016.11.06. 15:33:27

Lehet így is szemlélni, ahogy a cikkíró teszi. Lehet máshogyan is.

Látszik, hogy férfi írta a bejegyzést. Ezt a hozzászólást is... másik természetesen.

Emlékszem, kb. másfél éve jártam akkor a kedvesemmel, mikor a nővérem rámkérdezett: mondd csak öcsém, nem gondoltál még arra, hogy megkérd a kezét? Valószínűleg jól esne már neki.

Nem volt ellenemre a gondolat, hiszen akkor már elválaszthatatlanok voltunk gyakorlatilag. S ezután megkértem, megesküdtünk s jöttek szépen a gyerekeink.

Azért írtam ezt, mert benne van a női lélek: már jól esne neki. Mi is?
Hogy a kapcsolat egy fokkal feljebb lépjen, aminek a végén ott van a gyerekáldás. Lehet ezen az egyszerűségen mosolyogni, csak nem biztos hogy érdemes. Eltelt azóta majd 40 év, igen sok jó dolog történt velem, de ha nem lennének gyerekeink, azt hiszem nagyon üresnek érezném az életemet.
Ez mind benne van abban az eskövőben, amit a lányok annyira várnak. Mert tudják, hogy a kapcsolatnak az értelme több annál, mintsem jól érezzük magunket együtt, megosztjuk az örömünket egy másikkal s így az nagyobb, teljesebb. Kell a gyermek, amelyik olyan, hogy semmin nem lehet olyan jót nevetni, semmit úgy élvezni, mint egy kis szárba szökkenő életet, amelyik napról napra szívja magába azt a sok tudást, amivel helyt kell állnia a világban.

Nos, ez az egy dolog az, ami miatt megéri ha unalmas a vőfély, zsíros a kaja, bunkók az ittas rokonok.

A nagyszüleim esküvői fényképe is mily sokat tud jelenteni nekem!
Ezek az esküvői fényképek már csak ilyenek, akkor készülnek, mikor az ember a legjobb formájában van. S már csak ezért is megéri elkészíteni ezeket, látjátok, mutatja a nagyi, én is épp ilyen szép voltam egykor, mint ti most. S a fiatalnak is jó ez, akkor még nem gondol rá, de amikor eljön az ő öregedése, könnyebben tudja elfogadni, mert ott előtte a példa, hogy az ő szülei, nagyszülei is így éltek teljes életet, voltak fiatalok és szépek s aztán meg ...
Szóval nem szószátyárkodom tovább, kedves bloggazda, tessék női ésszel is gondolkodni olykor ... s még jobban is fognak szeretni. Remélem vágysz rá.

Segna 2016.11.06. 15:38:43

Kihagytad a "modern esküvőket" amelyek az összes amerikai romantikus-vígjáték film esküvőit majmolják.
Kezdve a leánybúcsú "hagyományával" ahol idétlen koronákkal, papírruhákkal stb. bohóckodják végig az estét a lányok, szigorúan a filmekben látott feladatok végrehajtásával ill. alapos berúgással tarkítva.
A legénybúcsú az nem sokat változott, elvégre a berúgás és az "utolsó" félredugás mindig is népszerű lesz, meg aztán a férfiak nem néznek romantikus filmeket nem tudják mik az új trendek.
Aztán a koszorús-lányok intézményének meghonosítása. Eleddig nálunk aranyos rokon kislányok voltak mini-mennyasszonnyak öltöztetve és ők vitték a gyűrűt és slussz. Ugyani kb. eddig tudták szalonképesen tartani a 3-9 éves lánykák ruháit. Most a menyasszony barátnői is szerepelni akarnak, így egyen-idiótának öltözve parádéznak a "nagyfehér" mellett, általában a terem díszítésének megfelelő színű ruhában. (lila, fuxia, rózsaszín, zöld stb. Kivéve piros és fekete, mert azokból még normális ruhát is lehetne csinálni...)Ők azok akik már az esküvői fotókon is megjelennek, kiemelendő a menyasszony szépségét. Biodiszlet2.
A szertartás egyre gyakrabban nem a városházán van, hanem vmi cool helyen, ami füves-romantikus illetve kastélyszerű-elegáns. Esetleg ipartelepi-extravagáns.
Persze itt is vannak új elemek, a kedvenc dalra bevonulás, ami főleg akkor vicces, ha pár nem tud angolul, és a dal esetleg arról szól, hogy minden nő ribanc, és taglalja, hogy mit kellene velük csinálni. Aztán jönnek a SAJÁT ESKÜK, amelyek igazán szánalmasra tudnak sikeredni. Szerencsére a neten ehhez is van már gyűjtemény, így szárnyra kapnak eleddig méltán a feledés homályába veszett Költőcske Mihályok rigmusai, erőst próbára téve az egyre fogyatkozó irodalmilag némileg pallérozott hallgatóságot.
Majd a csúcspont a különböző színű homokok egybeöntése, illetve a tányértörés és hamura taposás. (Ez utóbbin különösen jól lehet szórakozni, ha a pár a hétköznapokon esetleg némileg antiszemita.)
A templomi őrülethez nincs mit hozzá tenni, az úgy f*szság ahogy van, de a vénasszonyok remekül szórakoznak, jól szétvarrt hátú menyasszony habos-fehér ruhácskáján, tudván, hogy az ártatlanság évek óta a vőlegénnyel él, a fátyolt meg 10 tű tartja és nem a mirtuszvirág. ;-)
A lakodalmas kaját már nem ilyen egysíkúak, megjelent a svédasztal is - a legtöbb helyen persze csak a vacsoráig - puccos gyümölcstálakkal, és fasírtgolyókkal fogvájóra szúrva.
Új elem még az ifjú pár tánca is, amelyet ez alkalomra tanulnak be. Erőszakosabb menyasszonyok akár kétfélére is rá tudják venni a férjüket. (bele sem merek gondolni mi lehet ennek az ára, az élelmesebb vőlegény akár egy édeshármast is kialkudhat ennek fejében a legjobb barátnővel. Én legalábbis biztos megpróbálnám!)
A menyasszonytánc is kezd kimenni a divatból, épp a tapogató undibácsik miatt, helyette nászajándék-lista van, illetve sorsjegy ajándékozás, valamint okosságok írása a párnak örök emléket jelentő bekeretezendő táblára.
A fotókhoz pedig annyit, hogy 2 profi fotós egy videós a minimum, és persze a násznép is csattogtat ezerrel az okostelókkal, és tolja azonnal a FÉSZRE a nagyélményt. A hivatalos fotók immár letölthetők, mind a 2300 db. szerkesztetlen, ömlesztett példány, mindenkiről, engedély nélkül. Agyő magánélet. Ha valaki árgus szemmel átnézi ezeket hetekre elég pletykához juthat róluk. Orwell sápadozna az irigységtől.

Segna 2016.11.06. 15:50:08

@Hidvégi Mihály: Igen új szintre lép a kapcsolat, gazdasági-hivatalos szintre. Nincs ezzel semmi baj, én is átestem ezen, de például a mi esküvőnkön nem voltam bekényszerítve a templomba, mivel ateista vagyok. Az anyakönyvvezetőt elhalmoztuk életveszélyes fenyegetésekkel, hogy hagyja ki a világirodalom közhelyeit, és a zene sem Claiderman volt, hanem valami semleges zongora izé.
Az ételek között mindenki az apám birkapörköltjére emlékezett, meg a nagymamák 7 tortájára, és a menyasszonyi tortából arra, hogy az egyik szintje cukormentes volt, gondolva a család cukrosaira. A zene nem lakodalmas volt, de szóltunk, hogy ha valaki kér olyat, üsse kő, játszon egyet neki!
Nem volt vőfély, és fotós, egy rokon fiút kértünk meg aki kb. 50 fotót csinált, amiből minden rokonnak küldtünk 5-6 darabot egy köszönő levéllel.
Senki nem érezte magát biodíszletnek. A menyasszony a dédnagyanyja díszmagyarjában ment férjhez, a vőlegény kapott egy új inget és kész. Nem vertük magunkat eszetlen költségekbe, és nem akartunk többnek látszani, mint két kezdő pedagógus egy városi kislakással megy egy öreg autóval.
Tehát a képmutatás, a kivagyiság és a többnek látszás az ami szúrja a szemét a többségnek. Az egy napra királylányság, meg a kierőszakolt szertartás. Mintha a rokonok és a barátok nem tudnák, hogy kik is valójában a fiatalok.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2016.11.06. 15:59:32

@Segna: A kommented majdnem jobb mint a poszt, pedig az se kutya :)

(Amúgy meg, nem kéne abban - sem - elamerikanizálódni, hogy véresen komolyan veszünk minden szatirikus fricskát.)
Már száz éve leírták, hogy az esküvő a menyasszony napja egy csomó értelmetlen konvencionalitással, nem is értem, hogy ezen még ki lepődik meg. Akinek tényleg fontos, annak meg nem ezért az.

Segna 2016.11.06. 16:03:31

@Inzon: szarkazmus, irónia. Szótár. Neked.
Egy halk kis megjegyzés, ha egy nő olyat kér tőled, hogy legyél gazdagabb illetve nagyobb farkú, hogy elfogadjon, hogy hozzád menjen, ÉSZ NÉLKÜL MENEKÜLJ attól a picsától, és keress egy nőt, aki szeret téged.
Persze, ha te csak a cickót nézed és ez alapján választasz, akkor te a.) 13-15 éves vagy (agyilag vagy testileg) b.) hülye unintelligens bunkó pöcs vagy. Már bocs. Neked nem való még nő, nőjj fel!

Segna 2016.11.06. 16:09:16

@Felicitasz: Köszönöm. ;-) Az évek, meg a rutin, illetve a régi töriszakos diplomám. Érzékenyítve vagyok a protokollra illetve az álságos dolgokra, plussz a konvenciók és az erőszakos anyák sem ismeretlenek előttem. ;-)

gumirocker 2016.11.06. 16:12:09

@enpera: Hát ez az. Az enyém se ilyen volt. Semmi felhajtás nem volt. Az elsőn 8-an voltunk az étteremben - ki lehet találni, hogy ki volt ott - a másodikon - horribile dictu - már 12-en. Szűk család, semmi több. És templomi esküvő se volt. Ja és a másodikon egy gimis osztálytársam vezette a helyet, ahová mentünk és a la carte hagytuk választani a vendégsereget.... igaz, ismervén a családot majdnem pöccre sikerült belőnünk, hogy ki mit fog választani:-) A vendéglő izléses dekorációt csinált, úgyhogy még ezzel sem kellett törődnünk. (Attól viszont már előre tartok én is, hogy a lányom milyen felhajtást akar csinálni majd és én hogyan fogom róla lebeszélni)

élhetetlen 2016.11.06. 16:27:13

@Anti_FIDIÓTA_troll_patrol: Érdekes darab vagy, és kíváncsi lennék, hány éves, mert jó nagy távval le vagy maradva a valóságtól. „Én azt mondom letépni mindegyikről!”. Én meg azt, hogy nem engednék egy párt összeházasodni, míg nem éltek együtt pár évig. Anélkül házasodni, (főleg szüzen, ahogy te képzeled), egyszerűen zsákbamacska. Fiatal ismerőseim együtt élnek 8-10 évet, nagyjából megalapozták a jövőt, ismerik egymást. Harminc körül összeházasodnak, lánykéréssel, és lakodalommal, mert az az a nap, amikor véglegesítik a kapcsolatukat, (mert akik tíz év után házasodnak össze, azok már tudják, hogy miért, és nem tíz évre terveznek), van mit ünnepelni nekik is, a rokonságnak is, és jöhetnek a gyerekek. Ami hülyeséget még le tudtál írni, ez a se nem szépek…, azt hiszem, csak szeretnél olyan szép, okos, jó diplomával és szuper munkahellyel rendelkező lenni, mint a barátnőm menye. Tavaly házasodtak össze, decemberben születik a fiuk.

Miumiu 2016.11.06. 16:33:44

Nos én menyasszony vagyok és jelzem, hogy ha a fentiek bármelyike is megjelenne az esküvőmön nem kéne elrabolni, hanem szöknék magamtól.

Én nem szeretnék nagy felhajtást a dologból, egy helyen lesz a házasságkötés (csak polgári) és utána a vacsi, azután meg mehet a násznép amerre szeretne. Sem én nem vagyok nagy bulizós, sem a párom, sőt a családon belül meg több problémás rokon is van, akik fújnak egymásra, úgyhogy megállapodtunk abban, hogy nem fogunk menyasszonytánccal, meg rendkívül kínos játékokkal bohóckodni. Egyikünk sem akar olyan dolgokat beleerőszakolni a házasságkötésbe, ami egyáltalán nem a mi stílusunkhoz és személyiségünkhöz passzol, akárki akármit mond, szépen, finoman tudatosítjuk, hogy ez a mi esküvőnk lesz. Meghívottakban első unokatestvérig megyünk, mert még ez az a kör, akikkel tartjuk a kapcsolatot. Egyedül helyszínből választottunk olyat, amire rá lehet sütni a sznob jelzőt, de főleg azért mert tudjuk hogy ott jó a kaja és van cukrászat tehát a tortával sem kell külön bajlódni. :)
Ja igen és olyan ruhát szeretnék, amiben el tudok menni segítség nélkül pisilni.

2016.11.06. 16:40:59

Az esküvőről nekem a mulatós zene jut eszembe, arról meg a hányás. Az meg még jobban felkúrja az agyam, mikor azt mondja az eszetlen, hogy a mulatós az a magyar népzene.... hát a kurva anyád. A Csitári Hegyek Alatt.... az talán, de nem a Lagzi Lajcsi igénytelen szarjai. Akármennyire is ezt eszi a sok buta paraszt.

Na ennyit az esküvőről. Nekem is volt. Utána leültünk a szűk rokonsággal egy kajára egy étteremben, aztán kettesben elmentünk az asszonnyal bulizni este. Az egész megállt 100.000-ből és még máig is tart 2005 óta.

tundrafarkas 2016.11.06. 16:58:32

Régóta gyötör egy kinzó kérdés, ami a fentieket olvasva ismét eszembe jutott: Ha az esküvőn az apa örömapa, az anya örömanya, akkor a menyasszony örömlány?

ekat 2016.11.06. 17:09:27

Na ilyen esküvőn hálistennek csak egyen voltam. :) Tapasztalatnak érdekes volt, de el nem mennék még egyre. És nem szeretem a rántott húst sem; a finom az egy szubjektív megállapítás, nekem ugyan nem az, és anyám sem csinált soha.
Nemrég viszont a Balaton partján vettem részt esküvőn, na az jó volt. A szertartás anyakönyvvezetővel a fűben széksorokkal, utána vacsora a mögöttelevő étteremben. Jó volt.
A sajátom: csak állami szertartás egy tízfős 'teremben', fényképész nem volt. Utána átgyalogolás a nyolc vendéggel a Trófeába, fogyasztás.

midnight coder 2016.11.06. 17:24:50

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: A Lagzi Lajos sem kevésbé igénytelen mint a Csita a hegyek alatt című szellemi környezetszennyezés, csak rosszabb a sajtója.

erkölcsi hulla 2016.11.06. 17:45:50

Ezeket az esküvőket régen nem a tejelés miatt tartották? Olyasmire emlékszem hogy simán vissza jött az egész ára, sőt még egy szebb összeg is a 'kezdéshez'.

2016.11.06. 18:18:07

@midnight coder: De igen, igénytelen.
Miközben mondjuk a "Tavaszi szél vizet áraszt" az népdal és ezzel bizonyos értéket képvisel.

A Lajcsi viszont egyetlen értéket képvisel: azt a sok szart forintban kifejezve, amit eddig eladott annak a sok igénytelennek, akik erre ugrálnak a Dáridózóban. Fási Ádám ugyanez a kategória a Zsülikével együtt. Borsódzik a hátam, ha meghallom ezeket.

bohumil stejskal 2016.11.06. 18:19:22

Egyszer, amikor már tényleg nem voltam szomjas, bemondtam a mikrofonba, hogy "a menyasszony fingott, de én magamra vállalom!" Szegény csaj pont mellettem állt, megpróbált láthatatlanná válni, de nem sikerült neki. Maximum 100 ember hallhatta, nem volt olyan gáz... ;)

qwertzu 2016.11.06. 18:21:30

@Szakyster: A rántott hús finom. Frissen kisütve. Ellenben ha kihűl vagy melegen kell tartani akkor vége a dalnak. Tipikus körete a sült krumpli, arra ugyanez duplán igaz.

Még nem láttam olyan konyhát ahol sikerült 50+ adag friss rántott húst tálalni.

Démétér 2016.11.06. 19:11:14

Nekem az az egy furcsa ezekben a cikkekben, hogy míg oké: a családját nem válogathatja meg az ember, ergo rokoni szálak miatt esetleg ilyen esküvőn is részt kell venni, na de... A barátaid csak megválogatod, gondolom. Mindnek hülye, ócska, gáz, régimódi és vacak esküvője volt? De hát miért válogattál magadnak maradi, ízléstelen, vagy papucs barátokat? Kötelező volt?

Én ilyen, fent vázolt esküvőn először a férjem családja révén voltam. Azaz harminc éves koromig egy hasonlóval sem találkoztam. Utána többel is, és ezeknek tényleg remek leírását adja a fenti cikk, de könyörgöm: van még másféle esküvő, másféle ember is. Nota bene, mi ezeket általában frusztrálódás helyett végigröhögjük, de hát vérmérséklete válogatja, gondolom.

The man without a nickname · http://www.imdb.com/title/tt0107501/ 2016.11.06. 19:12:48

Sajnàlom szegény szerzőt, hogy még nem volt jó lagziban. Nekem hàlistennek jó tapasztalataim vannak. Talàn 1 olyanon voltam ahol nem éreztem jól magam.

midnight coder 2016.11.06. 19:32:43

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Ez ízlés kérdése. Nekem mindkettőtől hányni kell, de a Tavaszi Széltől jobban. A Lagzi Lajos legalább nem árul zsákbamacskát, és nem próbálja meg eladni magas művészetnek a kakit. Az pedig, hogy valami népdal vagy nem nem tesz valamit értékesebbé. Azt a népdalt is anno kitalálta valahol Lagzi Lajos egy régebbi kollégája, aztán előadta valamelyik másik zenész, majd egy harmadik, negyedik (mert hogy akkoriban nemigen volt mp3) mindig picit másképp, ki-ki tehetsége szerint míg valamelyik népzenekutató aki inkább kissámlit csinált volna, lejegyezte. De ettől még centire ugyanakkora gyagyi maradt.

2016.11.06. 19:49:49

@midnight coder: Akkor erről más véleménnyel vagyunk.
De ezek szerint a Sixtus kápolna sem valami nagy szám, mivel manapság sokkal nagyobbat lehet építeni.

neet 2016.11.06. 20:48:33

Hehe, voltam pár la.k.ziban, és szó szerint így történt. Perzse amíg az ember kicsi, csak a menyasszony meg a torta érdekli (mindkettő szép, és ritkán látni ilyet). Nagyobb koromban (20+) kb 2 db esküvőre mentem el, és végül a sajátomra. Nos, az a 2 rettenet volt. Az egyiken, amikor lement a szertartás, a nép kicsődült az utcára, némi toporgás után 2 felé szakadt a tömeg, és volt pár kínos átkiabálás: ti jöttök a művházba? (vagy ahol a kaja rész volt, már nem tom, mindegy is), mire azok: hm... nem, mi nem. Öcscém, ekkora égést. Én sose értettem, mire ó meghívni n embert a tök uncsi gyűrűzésre, ha utána csak n/10 db embert bírok megvendégelni? Csodáljanak, milyen szép és boldog vagyok, aztán húzzanak haza, mert annyira nem közeliek, h megetessem őket? Hányás, komolyan. Na, ott döntöttem el, h ha lesz esküvőnk, mindenki jön mindenhova. Kb 28 volt a teljes létszám, szülőkkel, tesókkal, azok párjaival, barátokkal, hacacáré. Jött pár kétkedő (bár ismertek, de...), a végén meg később nem egy mondta, h élete legjobb lagzija volt. Nem volt vőfély, ismerős étteremben főztek ránk (tegezőviszonyban vagyunk, nem akartak (annyira) átkúrni, ismerős készítette a tortákat (asszem 3 volt, mezei fincsi tortát. nem műanyag krémeset), aki akart, csobbant egyet (Balcsipart rulez), majd visszajött mulatni tovább. Páran berúgtak, persze, de senki nem ment le csacsiba (vagy azt nem láttam?), és tökjó élmény volt, sztem mindenkinek.
Ja, és a műanyag, beállított képek. :D))) Hát azt is kihagytuk. Lettek képek, normálisak. Néha a gyerekkel megnézegetjük. Ennyi.

Dr. Courtsier Boobsoff 2016.11.06. 20:57:38

Én is egyszer voltam lagziban és pontról pontra minden fenti részlet megvolt.
Ami szokatlan volt, hogy a vőfély egy borzasztóan gyenge, halk, savanyú ember volt. Szó szerint ijesztő.
A zenészek 2-3 körül megunták a partit és elkezdtek ilyen visszavonuló zenéket játszani, amit a násznép takarodónak fogott felé és le is léptek a menyasszony nem kis bánatára.
Végezetül az egészet belengte egy fura légkör, mert mint kiderült a vőlegény a pornóiparban dolgozik, tehát mindenki pletykált mindenfélét és méregette a ceremónia árát,stb.
Az egyik legszánalmasabb élmény volt egész életemben.
Reméltem, hogy sikerül elfelejteni, de hát az ilyen blogok is ellenem dolgoznak :)

fullerg 2016.11.06. 21:36:17

Biztos velem van a hiba, de én még lagziban nem éreztem rosszul magam. Oda aki nem mulatni meg, nem is értem miért vesz részt.

tulpon 2016.11.06. 22:41:51

A miénk 4 fős esküvő lett, farmer bakancs ilyesmi, marha jó volt, nem szeretek feszengeni. Mások lagziján egy dolgot utáltam csak: azt a hülye cukrozott kétszínű alma formájú sütit. Én egyébként mindig jól mulattam, de azért azt láttam, hogy az ifjú pár rendesen be van feszülve és még csak nem is ihat normálisan.

alien 2016.11.06. 23:51:02

@mildi: a legjobb esküvő egy barátnőmé volt. En voltam a tanúja. Van egy bátyja aki zseni. Felmegyunk az anyakönyvvezetőhöz. Beszéli a hülyeséget. Baty lent a falnak dől. (Mar nős régen) latom a fejen, hogy na kellett ez neked hugi. Engem a röhögés ráz. Ránézek a menyasszonyra, hogy majd megkomolyodom attól. Na o szakad a röhögéstől. Hat majd szetrohogtuk az esküvőt. Utana elmentünk a trofeaba enni. Tok jo volt. Amugy mas jo esküvőn nem voltam. Soha.

mézesmackócskácska 2016.11.07. 01:56:01

@enpera: hidd el látom elget. Ebből élek hogy a pasik birka módjára minden szart megvesznek mert ez a "legfontosabb" nap! Lószart...

boom2 2016.11.10. 20:24:42

@élhetetlen: " Fiatal ismerőseim együtt élnek 8-10 évet, nagyjából megalapozták a jövőt.... Harminc körül összeházasodnak, lánykéréssel, és lakodalommal....s jöhetnek a gyerekek."

Akkor ők az elenyésző kisebbséghez tartoznak, akik rendkívüli módon szerencsések.

Inzon 2016.11.12. 19:00:30

@Vrplt: Ezzel magyarázod, hogy szűz vagy? Szerintem nem kifogás, de te tudod...

Inzon 2016.11.12. 19:04:32

@erkölcsi hulla: Sajnos sokaknak túl savanyú a szöllő, mert senkinek sem kellenek. Ezért lehúzzák azokat, akik élvezni próbálják az esküvőjüket. Mert hát könnyebb másokat fikázni, mint felfejődni egy olyan szintre, hogy ilyen mértékig kelljenek a nőknek.

Inzon 2016.11.12. 19:45:23

@tenma: Nem sokat tudsz a nőkről, és arra is büszke vagy. A nők az egzisztenciára buknak. Még azok nagy része is, akiknek mindenül megvan. Csak ha már öregecskék, csúnyácskák akkor adják leljebb lécet. Vagy van még egy kategória: túl fiatal és túl buta lányok, de az ilyeneknél többnyire válásra kell számítani amint talál olyat, akiknek magasabb egziszteciája van, mint a férjének, és fel tudja benne kelteni azt a lángot, amit a nő érzett a kapcsolat elején. Ennyit igazán tudnod a kéne a nőkről. De úgy tűnik még fiatal vagy. Ez persze nem baj, de figyeld a világot, és lásd a dolgok mögött okokat.
A manga fekete-fehér, az élet nem.

Inzon 2016.11.12. 19:50:27

@Segna: Szegény szűz. Ritkán olvasok annyi hülyeséget, hogy ne legyen türelmem válaszolni, de felismerem a netes trollokat, így nem megyek be az erdőbe.

Segna 2016.11.13. 11:17:20

@Inzon: ;-)) hát ezzel durván mellé lőttél! Családos vagyok és az első házasságomban élek, egy alomból egy gyerekkel. Egyszerűen nem szeretem az álszent és álságos dolgokat. Írtam a saját esküvőnkről is, ha figyelmesen olvasnál... Mellesleg egy komment tartalma nem aszerint olvasandó és értelmezendő, h aki írta miféle. Ady szimbólizmusa sem az alkohol ill. Nőfogyasztási szokásaitól szép.
Még mindig a szűzön röhögök! 16 felett olyat már csak lámpással....
Beleolvasva a kommentjeidbe, te legalább olyan kioktató és leereszkedő vagy, mint akinek ezt a szemére veted. Amit pedig a nőkről írsz - h csak az egzisztenciára buknak - javaslom h sürgősen keress nőket magad körül! Hagyd a dekoratív üresfejű plázacicákat meg a hivatásos kurv@kat. Szállj le a pornóoldalakról meg a facséról és a valóvilágban próbálkozz. Beszélgetés, találkozók, edzés vagy kutyasétáltatás mind mind alkalom IGAZI emberekkel és nőkkel találkozni. Aztán rájösz, h milyen nehéz két hasonlót is találni, nemhogy mind ilyen vagy olyan. Messziről aranyapám!

Segna 2016.11.13. 11:23:43

@Inzon: látom nálad ez a szüzesség dolog vmi fixáció... Miért kellene alélt hangon nyilatkozni minden esküvőről? Igenis vannak gusztustalan, álszent, kivagyi üres lagzik. Ezekről volt szó. És vannak szép őszinte és szerény esküvők amelyeket lehet élvezni, de itt most a posztban az esküvő-ipar termékeit ekéztük, és azokat, akiknek maga a szertartás fontosabb, mint a párjuk, az életük. Miért kell trollozni, kioktatni azokat akik valamiről másképp vélekednek, mint te? Mesélnél a te esküvődről? Hallgatlak, ill. olvaslak szívesen!

Segna 2016.11.13. 11:29:34

@alien: mi annyira röhögtünk az esküvönkön, h ránkszólt az anyakönyvvezető, h micsoda dolog ez! Ez a szertartás előtt a kisbungijában volt, a család kinn, Miss Önkormányzat, meg jön nekünk Balzaccal. Mondtuk neki, ha már vele fáraszt legalább pontosan idézzen. Na, gyorsan végeztünk kinn, jól összecsapta. Hál istennek. ;-) a pezsgő már nem is kellett, emelkedett lett a hangulat.

Inzon 2016.11.19. 17:51:20

@Segna: Ez első két mondatot olvastam el. Ezekről az a véleménye: Aha. Persze, persze. :) Jah. :)
A többit ezek után fölösleges lett volna.
Hiába magyarázkodsz.

Inzon 2016.11.19. 17:53:19

Sok hozz@Segna: Sok hozzád hasonlóval találkoztam már, akik nem azért járnak ilyen honlapokra, mert saját hibájukból nem találnak maguknak nőt. Te is ilyen vagy.

Segna 2016.11.20. 14:38:31

@Inzon: na, kis emberismerő kapaszkodj! Nekem nem kell nő, mert NŐ vagyok. Bocsi, h elrontottam a jól felépített előitéleteidet. Ja, és elmúltam 40 és az első házasságomban élek, de ennek ellenére utálom a nagyflehejtású kivagyiságos lakadalmakat. Bocs, ha nem illek a kliséidbe.

Nnegyzet 2017.04.20. 05:11:43

Ohh bakker...teljesen elveszed az életkedvem. Ez így 3 hónappal az esemény előtt aaaaannyira kegyetlen. ;) Amúgy szerinted mi van, ha pont a lány nem akar csillagot az égről, Disney ruhát, kibebaszott magassarkút, meg klimpirozást?!

Meluzina 2018.08.20. 14:53:04

A menyasszony kizárólagos központiságával egyetértek, a többivel nem. Nagyon jókat lehet enni lagzikon (tudom, manapság divat a magyar konyhát szapulni, és mindent ami magyar. Látszik, hogy a tortát meg sem említette, mert az mindenhol van ;)) Ahol én voltam (leglább 8-10 lagzin) ott inkább bor volt, pálinka nem, nem rugtak be, maximum spiccesek voltak, jókat lehetett táncolni és volt, ahol még énekeltünk is. Szerintem a cikk írója inkább proli-lagzikon járhatott...