A férfi társadalmi szerep szorításában
2017. március 09. írta: George Herceg

A férfi társadalmi szerep szorításában

sad.jpg

A nőnap alkalmából jól megszórták az internetet a női társadalmi szerepet firtató cikkekkel és blog bejegyzésekkel. Ebből megtudhattuk, hogy milyen nehéz nőnek lenni, mert hatalmas a társadalmi nyomás (ami alatt természetesen férfiakat értenek, sőt ezen belül idősebb, KDMP-s és impotens férfiakat), hogy megfeleljenek az elvárt női társadalmi szerepnek. Magyarul, a nők csak azért pasiznak, házasodnak, szülnek, nevelnek és gondoznak, mert ezt a társadalom kikényszeríti belőlük. Aki pedig nem illeszthető be ebbe a szerepbe azt megalázzák és kiközösítik, sőt lenézik és megvetik. El lehetne hosszan vitatkozni ezen kijelentések tényszerűségén és talán tényleg létezik is ilyen irányú nyomás, azonban mivel individualista társadalomban élünk, az egyén számára széles eszköztár áll rendelkezésre, ezen nyomás kivédésére, már ha az egyénnek ez a célja. De én most nem is erről írnék, hanem arról, hogy ez nyomás férfi oldalról is létezik, de erről nem beszélünk, mert egyszerűbb úgy látni a világot, hogy a társadalom=férfiak=akik elnyomják a nőket, tehát társadalom=női elnyomók.

A férfi társadalmi szerep, szintén lehet egy egyén számára fojtogató, és ha nem vállalod fel ezt a szerepet, akkor férfiként is érhetnek negatív hatások. Minket férfiakat, ugyanis kisgyermekkortól kezdve egyrészt versengésre, küzdelemre a másik legyőzésére kondicionálnak, nem pedig az együttműködésre, kooperációra. Ezen kívül a szocializáció során belénk verik, hogy a lányokra egészen más szabályok vonatkoznak. A lányoktól minden el kell viselni, amit egy másik fiúval szemben megtehetsz, azt egy lánnyal szemben nem. A lányokat tisztelni és kiszolgálni kell, bár ennek okáról semmilyen magyarázattal nem szolgálnak sem a szülők, sem a nevelők. Ezen kívül úgy nevelnek minket, hogy uralkodjunk az érzelmeinken, főleg a negatív érzelmeinken (csalódás, düh), ezt a lányoktól nem kérik számon. A kamaszkor végén és a fiatal felnőttkor elején pedig a társadalom könyörtelenül beáraz minket az alapján, hogy mit értünk el a szex piacon és a párkapcsolati piacon. Aki nem tud kellő számú és mennyiségű meghódított nőt felmutatni az lúzer. Érdekes módon nem a férfiak, hanem elsősorban a nők szemében. A nők számára az a férfi értékes, aki minél több nő érdeklődését felkeltette már. Aki esetleg ebben a korban jobban koncentrál a tanulásra, a karrierjére, vagy a sportra, esetleg valami hobbira, azt megbélyegzik a nők.

Aztán a fiatal felnőtt kor végén megjelenik a családalapítási nyomás. Ez az az időszak mikor egyre többet halljuk, hogy ideje lenne megállapodni, lenyugodni, nősülni és gyereket vállalni. Ez sem nő specifikus probléma. Ha a férfi jól érzi magát egyedül, vagy rövid kapcsolatokban, vagy élettársi kapcsolatban, akkor azzal a társadalom szemében valami baj van. A gyerekkérdés hasonlóan szorító problémává válik igaz főleg a férfi 30-as és 40-es éveiben. Néha az az érzésem, hogy jobban elviseli a magyar társadalom, ha valaki homoszexuális, mintha tudatosan nem vállal gyereket. Teljesen mindegy, hogy ezt a döntést milyen okból hozza meg egy férfi, sosem fogják tolerálni, mert olyan nincs, hogy nem akarsz trónörököst és különben is, látod milyen jó ha lesz gyereked, lesz aki ápol idős korodban.  

Ezen kívül egész életünkben végig kísér minket az az elvárás, hogy több és több pénzt keressünk. Keressünk több pénzt, mert különben nem lesz csajunk, keressünk több pénzt, mert nem lesz családunk, keressünk több pénzt, mert nem tudjuk eltartani a gyerekeinket, keressünk több pénzt, mert nem tudjuk megfelelően taníttatni a gyerekeinket, keressünk több pénzt, mert sok pénz kell, hogy elindíthassuk a gyerekeinket a felnőtt életükbe. Ugyan kit érdekel, hogy nem ilyen életet szántál magadnak? Kit érdekel, hogy nem vagy karrierista? Kit érdekel, hogy tönkremegy az egészséged? Kit érdekel, ha lefordulsz a székről és 50 évesen megdöglesz? Férfi vagy! Fogadd el, ez a szereped! Családod van, ezért van rád szükség. Férfiként sosem hozhatsz elég áldozatot a családodért és ezen keresztül a társadalomért. De ha ez nem volna elég, szembesülj vele minden nap, hogy a nemed egy nőelnyomó, patriarcha bagázs. Legyen lelkiismeret furdalásod minden egyes elhagyott anyukáért, minden nem előléptetett női irodistáért, minden megerőszakolt lányért és asszonyért. És ha még ez sem volna elég, ha nyíltan vállalod, hogy néha bizony szorít a férfi szerep, akkor leszel igazán célpontja minden mocskolódásnak, mert egy igazi férfi összeszorított foggal küzd tovább, amíg meg nem hal.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiszemmel.hu/api/trackback/id/tr8912324387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zalai Béla 2017.03.09. 10:48:05

Egész vicceseket írsz, te butuska kislány!

icipicicsipa 2017.03.09. 22:10:03

Szerintem a jóléti társdalomban lévő férfiainak lassan el kell(ene) jutnia arra a pontra, hogy magasról lesz@rja a szintén ebben a társadalmi körben élő nőket.

Mert ami görény magatartás jellemzi a mostani puncival született humanoidokat, ideje lenne egy kicsit a férfiak részéről történő leszarás általi pofára esésnek...

MEDVE1978 2017.03.10. 00:02:14

Elég bonyolult összefüggéshalmaz, de röviden az a véleményem, hogy a nők "egyenjogúságát" főként anyagi szinten elsősorban nem a tradíciók, hanem a globális kapitalizmus akadályozza meg.

kilenctizenegy 2017.03.10. 01:39:42

"A nők számára az a férfi értékes, aki minél több nő érdeklődését felkeltette már. Aki esetleg ebben a korban jobban koncentrál a tanulásra, a karrierjére, vagy a sportra, esetleg valami hobbira, azt megbélyegzik a nők."

Legalábbis akkor, ha a "jobb koncentráció" nem jár eredménnyel. Meg az se mindegy, hogy milyen nők szemében. Én pl. nagyon sokat tanultam, és keveset buliztam. Ez egy bizonyos IQ alatti nőkre valóban taszítóan hatott, de egy szint felettiek szemében értékessé tett.

"A lányokat tisztelni és kiszolgálni kell, bár ennek okáról semmilyen magyarázattal nem szolgálnak sem a szülők, sem a nevelők."

Szolgálni semmiképpen sem kell őket, de az udvariassági szabályokat illik betartani. Ennek oka pedig az, hogy ők szülik a gyerekeket és ők maradnak velük otthon a karrierjük rovására. Amelyik nő tudatosan nem vállal gyereket, azt nem is kell előre engedni, se átadni neki az ülőhelyet.

icipicicsipa 2017.03.10. 06:40:36

@kilenctizenegy:

Szolgálni semmiképpen sem kell őket, de az udvariassági szabályokat illik betartani.
Ennek oka pedig az, hogy ők szülik a gyerekeket és ők maradnak velük otthon a karrierjük rovására

Mert ugye mondjuk a 40 fokban betonozni vagy a bányában gürizni az egy életcél és milyen jó annak a férfinak, és a nő otthon a gyerekkel majd beledöglik a rengeteg munkába a mocskos férfiak meg szórakozni indulnak minden reggel.

Hülyeségeket hagyjuk már, jó.
Szegény "áldozat" nők, már megint nyomatjuk a baromságokat. Mert hát bizonyos IQ felett, ja....

Mia and me 2017.03.10. 10:02:25

A cikk egy részével egyetértek. Mert pont ez a gond- hogy ahogy a nőknek, úgy a férfiaknak is le vannak osztva a szerepek, és aszerint vannak az egyes emberek felcímkézve és bizonyos "piacokon" vagy megítélés alapján beárazva és értékelve, hogy az ott adott feltételrendszernek (ami az esetek többségében irreális elvárás mindkét nemtől) megfelelnek -e, mennyire nyújtják azt.

Tehát mint férfiak, igenis a születéstől kezdődő trenírozás ellen, ti is felléphettek, felléphetnétek,.. de nem a nők ellen....! - mert itt csak annyi a gond hogy az idomár addig biztonságban van, amíg az idomított tigrisek meg oroszlánok egymás kárára és egymás ellen próbálnak verekedni, versenyezni, hízelegni és megfelelni a jutalomfalatot osztó ostoros embernek.

A gyerekkorban elkezdjük úgy nevelni, - ha te mint szülő nem - akkor az intézmények és a társadalom elkezdi - hogy fiúként, férfiként és "csaj"ként, nőként is mérjük a gyerekek értékét lépten nyomon. Persze az emberiség kb 75%-a tökre nem fog megfelelni a társadalom által ráerőltetett sablonszerepnek. Tehát a férfiak jó része meg a nők jó része folyton és folyton frusztrálva van a család, a társadalom, a reklámok gyűrűjében, hogy ő valami miatt nem megfelelő....Az a kiváltságos egynegyed amelyik a tökéletes férfi/apa/családfenntartó meg a tökéletes nő/anya/kurva mintát hozza, az se valódi, valahol mindig van valami bibi ha jobban megnézzük őket. Viszont a 75 % meg vagy közepes nő és jó anya, vagy papucs férfi de jó apa, vagy nők/férfiak bálványa nő/férfi :), csak már 30 gyerek sír utána tartásdíjért... vagy jól keres de esze ágában sincs 1nél több gyereket vállalni, vagy vagy vagy...stb.

Annyi amivel a 75% nem megfelelő férfi előrébb van, mint a 75 % nem megfelelő nő, hogy a férfiaknak megvan a lehetőségük arra hogy ellegyenek mint a befőtt, dolgozgat él hobbizik, nőzik, a kutya nem nyomasztja semmivel, ha épp valahol csinál egy gyereket, hát pár év után elhagyhatja, nem neki fogják a nyakába varrni a felnevelését- 40 éves korára a saját magára fordított élet meghozza a gyümölcsét és még akár kapós is lehet mert addigra jobban fog kinézni mint a 40-es családjuk mellett ragadt családapák.
Nőknél ez a lehetőség nincs meg, ha horogra akad (bárkinek a horgára) és gyereket is visznek a dologba, onnantól 20 évig a nő ettől az anyagi és gondoskodásbeli tehertől nem szabadulhat meg (csak ha alkoholista drogos k... - esetleg). Mire 40-45, addigra ő már nem versenyezhet egy 40-es pasiért :), mert a 40es pasik kímélő életmódjával szemben, ő felnevelt, ellátott, kiszolgált 1-2-3 gyereket meg a (volt) férjét, ami azért megviseli az embert.
A társadalom humánerőforrás újratermelésének nagy részét a nők végzik- és ez az amit viszont az egész társadalom úgy egyben vagy le se szar, vagy semmibe néz.

Tehát igenis a nőket, anyákat megilleti némi tisztelet, nem azért mert lyuk van rajta alul, hanem azért mert ők termelik újra az emberiséget. A férfiak viszont pont azokat a nőket/asszonyokat nem tisztelik és bánnak velük rendesen, akik ezt a munkát megteszik értük/mindenkiért. - Sőt még a misszpicsák viselkedésén besértődve/bedühödve a normális(abb:)) nőket is büntetik vagy épp kihasználják. Tisztelet a kivételnek :). Sokan kezdenek a férfiak közül is észbekapni hogy egymás ellen vagyunk kijátszva és direkt egymásnak ugrasztva, de erre nem az a megoldás hogy akkor vissza a régi mintákat és szerepeket, hanem fel kell építeni egy új ember mintát, ahol a két nem a nemi jellegeknek és erősségeknek megfelelően, de egyenlő mértékben elismerten tud együttműködni a jövő érdekében.

George Herceg 2017.03.10. 10:37:35

@Mia and me: Alapvetően egyetértek, de:

"Tehát igenis a nőket, anyákat megilleti némi tisztelet, nem azért mert lyuk van rajta alul, hanem azért mert ők termelik újra az emberiséget."

normális társadalmakban nem csak a nő ,hanem a nő és a férfi termelik ki az új generációt. Itt nem arról van szó, hogy a férfi elélvez 5 perc, alatt a nő meg 9 hónapig terhes, hanem a biológiai reprodukció nem elegendő, kell a családban nevelés is. Ezt pedig nem lehet a férfiak nélkül csinálni.

Másfelől elnézve az emberiséget én önmagában a szaporodásért nem tudok senkit tisztelni.

zombigyilkos 2017.03.10. 10:49:08

@MEDVE1978:
"a nők "egyenjogúságát" főként anyagi szinten elsősorban nem a tradíciók, hanem a globális kapitalizmus akadályozza meg"

Mi van??? :DDD

1. MILYEN KAPITALIZMUS???
Hol látsz te itt kapitalizmust? Melyik univerzumból jöttél?
Az nálad a kapitalizmus, mikor a jövedelmed 2/3-át elveszi az állam és ennek döntő részét szociális juttatásokra (nyugdíj, EÜ, oktatás, stb.) fordítja? Ez nálad a kapitalizmus? Mert akkor nincs több kérdésem. :))
Nálam a kapitalizmus ott kezdődik, hogy az állam nem, vagy csak alig ad szociális juttatást. Ebből kifolyólag pedig az állam által kivetett adók is alacsonyak. Hol látsz te itt ilyet?
Maximum szociális piacgazdaság néven tudod megnevezni a mait, de ott is a szociális-on van a hangsúly, nem a piacon.
Drága kenyér... :D

.

2. NŐK ANYAGI SZINTŰ EGYENJOGÚSÁGA?
Már megint mi a francról beszélsz??? A nők fizetése jóformán semmiben nem különbözik a férifiakétól egy adott munkakörben:
www.ferfihang.hu/2013/12/21/berkulonbseg-a-kiirthatatlan-feminista-hazugsag/

Amiért a férfiak össz jövedelme magasabb (nem egyénileg nézve egy adott munkahelyen, mivel ott lényegi különbség nincs, hanem a társadalom egészét tekintve), az attól van, hogy:
- 15-20%-al többet túlóráznak
- jóval később mentek és mennek nyugdíjba (ergo tovább dolgoznak)
- ők végzik az egészségkárosító, veszélyes, mocskos illetve felelősséggel járó munkák 90%-át.

És ha mindezeket figyelembe vesszük, kiderül, hogy a nők még drasztikusan túl is vannak fizetve. Ha megnézzük, hogy egy átlag nő milyen munkát végez (titkárnő, irodai asszisztens, könyvtáros, adminisztrátor, stb.), és ezt összehasonlítjuk egy ugyanilyen bért kereső férfival, rájövünk, hogy azonos bérért a férfiak drasztikusan nehezebb munkát végeznek (és nem csak fizikálisan).

- Egy könyvtáros munkáját egy 10 éves gyerekre rá lehetne bízni pár órás betanítást követően. Mégis ugyanannyit keres, mint egy gyári melós 2 műszakban (amit ugye nem lehet rábízni egy gyerekre). Vajon melyiket végzik nők és melyiket férfiak?
- Egy irodai asszisztens munkáját egy 14-16 éves diák meg tudja csinálni egy hetes betanítás után (ahogy nyári munkában teszik is). Ez az irodista (pozíciótól függően) ugyanazt a bért kapja, mint a kukás vagy a tűzoltó. A kukás munkáját nem tudjuk rábízni a 14 éves diákra (a lányokra még kevésbé), a tűzoltó munkájára pedig még a felnőtt nők 99,9%-a, de még a felnőtt férfiak 60-70%-a sem képes. Mégis azonos a bére az irodában ücsörgő csajjal. Ja és később megy nyugdíjba is.
És még sorolhatnám.

A reális az lenne, hogy ha a tűzoltó megkapja a nettó 150ezer Ft-os fizut, a gyári melós meg a 80-90-et, akkor a titkárnőnek 30-at kellene adni, a könyvtáros csajszikámnak meg max. 15-20-at.
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy egy átlag háztartásban, ahol jellemzően a férfi keres többet (mert ugye a nő olyat választ, aki többet keres nála), ott a közös kiadások, rezsi és gyerekre fordított lóvé elköltése utána a nőre jellemzően 2X annyi kerül elköltésre, mint a férfira. Tehát hiába keres többet a férfi, mégis a nőnél köt ki a lóvé. Plusz erre jön rá, hogy az állami szociális ellátásból is többet kap, miközben kevesebbet fizet be. (Az EÜ járulékok 60%-át férfiak fizetik, de egy nőre az élete során 2-3X annyit költ az állam. A nyugdíjjárulékok közel 60%-át is férfiak fizetik be, mégis egy nőre 2-3X annyi nyugdíj lesz elköltve az élete alatt. Stb.)

A NŐK NEM ALULFIZETETTEK, HANEM DRASZTIKUSAN TÚL VANNAK FIZETVE!
Ennyit a feminista baromságról...

zombigyilkos 2017.03.10. 10:54:32

@George Herceg:
"normális társadalmakban nem csak a nő ,hanem a nő és a férfi termelik ki az új generációt"

Ezt szerintem egy feministának hiába magyarázod.
De azért kíváncsi leszek, hátha mégis megérti. :)

zombigyilkos 2017.03.10. 11:10:52

@icipicicsipa:
Ott a pont!

Amit a nők tettek eddig a társadalomért, az az volt, amit a természet rájuk kirótt. Szaporodtak.
Megértem én, hogy nehezebb 9 hónapig gyereket kihordani, meg a végén megszülni. De egyrészt a szervezetük pont erre van kitalálva.
Másrészt régen ugyan tiszteletre méltó volt, mikor megszült a nő 6-8-10-12 gyereket, miközben élt vagy 40-50 évig. De most, hogy 80 évig élnek, és mégis jó, ha 2 gyereke van (csökken is a nyugati népesség), na ettől nem fogok hasra esni.
Harmadrészt egyetlen anyát sem hallottam még, hogy ne pozitív dologként, egyfajta áldásként fogta volna fel a gyerekszülést. Sokkal inkább azt mondta mind, hogy ennél csodálatosabb dolog nem történt még vele. Namármost áldozatként beállítani azt a tevékenységet, ami számukra a világ legcsodálatosabb dolga, finoman szólva is faramuci...

Ezen felül a nők néha kicsit besegítettek a férfiak munkájába, de inkább csak asszisztáltak hozzá. Amit ők tettek, az elsősorban a szaporodás volt. De ezt teszi a macska, a ló, meg a kutya is. Mégsem tiszteljük érte őket. És ugye nem lett jóléti társadalmuk sem.

.

Eközben a férfiak (amellett, hogy szaporodtak is), felépítették a mai jóléti társadalmat. Feltaláltak, utakat és épületeket építettek, működtették a gazdaság vérkeringését, technológiai újításokat végeztek, felfedeztek területeket, kockáztatták az életüket, kemény munkákat végeztek, harcoltak és meghaltak (a nőkért és a gyerekekért), stb. Ami minket körülvesz, azt gyakorlatilag 99%-ban férfiaknak köszönhetjük.

És utána tiszteljem az átlag nőt?
Miközben magasról szarnak a férfiakra???
Hogynepersze... :)

- Tisztelem az anyát (és nem az átlag nőt), amelyik 3-4 vagy több gyereket megszül, majd normálisan foglalkozik velük (nem TV elé ülteti), és kitart az apjuk mellet, hagyja, hogy az apa nevelje a gyereket. Megadja nekik a családban a belső biztonságot, stb.
- Meg tisztelem azt a kevés nőt (tényleg nagyon kevés ilyen van), aki felveszi a versenyt a férfiakkal. Nem a túlfizetett irodistára gondolok, meg a könyvtárosra. Hanem mondjuk arra a mérnök csajra, aki nem a széttett lábaiért kapta a diplomáját (ahogy többségük), hanem valóban ért a szakmájához és csinálja is. Vagy az ápolónőre, aki 2-3 műszakban ápolja a betegeket, ugyanolyan kemény melót végezve, mint a férfiak, ugyanolyan alulértékelt szar fizetésért.
Na őket tisztelem. De az átlag nőt semmiképpen.

Mia and me 2017.03.10. 11:39:34

@George Herceg: "normális társadalmakban nem csak a nő ,hanem a nő és a férfi termelik ki az új generációt. Itt nem arról van szó, hogy a férfi elélvez 5 perc, alatt a nő meg 9 hónapig terhes, hanem a biológiai reprodukció nem elegendő, kell a családban nevelés is. Ezt pedig nem lehet a férfiak nélkül csinálni. "

Igen, ez így van. De a mai magyarország nem egy normális társadalom képét mutatja. Itt az új generációt csonka családokban "nevelik" - többnyire a nők- miközben szétszakadnak minden más fronton is. Nyilván van, ahol a férfi kapta meg ezt a nemes 25 éven keresztüli mindennapos feladatot, de nem ez a jellemző. Sajnos még nagyon kevés a közösen -azaz váltva nevelés a válások után, mert nem nagyon vannak meg a feltételei (közeli lakhely, mindkét szülőnél a gyereknek megfelelően kialakított környezet, szoba és ellátás, a felek közötti normális kommunikáció a válás után is, stb.)

"Másfelől elnézve az emberiséget én önmagában a szaporodásért nem tudok senkit tisztelni." - nem is azt írtam :), a szaporodáshoz amúgy is ketten kellenek, tehát hiába szülne bárki ha nincs férfi nem fog. Nem azt mondtam h a szülésért és a 9 hónapért tiszteljük a nőket/anyákat, hanem azért a 20-30 éves munkáért, ami a szülés után jön egy gyerekkel. Mert annak jó részét most a nők végzik ebben az országban. Mihelyst megvalósul hogy a férfiak is mennek gyed-re, gyesre, mihelyst váltott elhelyezéssel valósul meg a válások nagy része, mihelyst, apukáknál is marad legalább fele annyi gyerek mint anyukáknál, mihelyst mindkét nem, azaz az összes ember a munkaköréhez kap fizetést és nem a nemének hanem kimondottan a munkakörnek a sávjában lesz mindkettő, nem lesz értelme a "nőnap" alapvetésének. Ami - már írtam korábban a legtöbb nőnek is egy púp... Komolyan most kapunk ilyenkor egy nyomorult letépett virágot- minek? Az év minden napján ha egymás felé tisztelettel élünk, akkor nem kell az év egy napján amolyan "bűnbánó" lekenyerező ünnepet tartani...mert a nőnap/anyák napja mind ilyen szinezetű többnyire.

De megint az ellentétek kiélezése megy, holott ami van, az nőnek/férfinek egyaránt rossz.

zombigyilkos 2017.03.10. 11:42:51

@Mia and me:

"mint férfiak, igenis a születéstől kezdődő trenírozás ellen, ti is felléphettek, felléphetnétek,.. de nem a nők ellen....!"
Mert szerinted ki neveli a mai generációt???
Nem tán a nők? Ja de. :)

.

"Persze az emberiség kb 75%-a tökre nem fog megfelelni a társadalom által ráerőltetett sablonszerepnek."
Hiszed vagy sem, ez a 75% jó ha 10%.
De oda se neki.

.

"dolgozgat él hobbizik"
Igen, a férfi DOLGOZGAT-ni szokott. Hát persze.
Majd ha egyszer az életben te is végzel olyan munkát, mint egy férfi, rájössz majd, hogy nem a te DOLGOZGAT-ásodhoz kellene mérni azt, amit mi munka címszóval végzünk. Mert az lehet (sőt, az írásod alapján biztos), hogy te DOLGOZGATSZ. De a férfiak 90%-a nem DOLGOZGAT, hanem kőkeményen gürizik. (Ellentétben a dolgozgató nők tömegeivel.)
Tehát igen, kényelmes dolog a munka. Feltéve, ha puncivakaró melót kap az ember. Olyat meg általában a nők kapnak.
De persze ezt úgysem fogod megérteni...

.

"pár év után elhagyhatja, nem neki fogják a nyakába varrni a felnevelését"
1. A tartásdíjról esetleg hallottál már?
Vagy az kiesett, mikor a férfi fizetésének felét, vagy akár többet is elvesz az állam, hogy a nő segge alá rakja?
2. Nem tűnt fel, hogy a válások 80%-át nők kezdeményezik? nyilván nem, mert feminista vagy. De ettől még így van.
Éppen a nők többségének kényelmes, hogy elválik, majd a tartásdíjból, meg a segge alá rakott puncivakaró melóból eltartja magát, miközben a faszi meg gürizik és még a gyerekét sem láthatja.
Ennyit a hisztidről.

.

"mert a 40es pasik kímélő életmódjával szemben"
Majd egyszer próbáld ki azt a kímélő életmódot. Hátha rájössz, mekkora faszságot hadoválsz megint össze.
Azok a nőneműek szoktak ilyen baromságot mondani, akik életükben nem dolgoztak még semmilyen valamirevaló munkát és csak el voltak tartva mások pénzén. Kezdetben apuci/anyuci pénzén élősködtek és rinyáltak a rózsaszín kis szobájukban, majd utána az egyetemen élősködtek mások pénzén, most meg tartásdíjból élik mindennapi életüket, megint csak hisztizve arról, hogy nekik milyen nehéz.

.

"ő felnevelt, ellátott, kiszolgált 1-2-3 gyereket"
- Nevelt???
Látjuk az eredményét, amikor nők nevelnek gyereket. Elkorcsosult, kiégett, cél nélküli fiatal generáció, tele drogosokkal, alkeszekkel, dohányosokkal, játékfüggőkkel, Facebook-függőkkel, frusztráltakkal, depressziósokkal, öngyilkosokkal. Gratulálok a neveléshez! Mind az otthoni, mind az intézményi részéhez. Szánalom.
- Ellátott???
Mármint úgy érted, leborított apu mellől és a női bíró előtt kirinyálta magának a tartásdíjat, majd abból élősködik?
Mert így stimmel! :)

.

"hanem azért mert ők termelik újra az emberiséget"
Olyanról hallottál már, hogy a gyereknemzéshez két fél kell? Vagy ez kimaradt nálad bioszórán? :)
Egyébként meg ha jobban megnézzük, a nyugati nők nem teszik különösebben oda magukat ezen a téren. 10 év alatt Magyarországon 1millióval csökkent a magyarság létszáma. Németország német népessége évi közel 1%-al csökken. Stb. Hagy ne essek már hasra attól, hogy valaki a 80 éve alatt képes 1-2 gyereket megszülni. Régen 8-10 gyereket szültek feleannyi idő alatt, plusz valódi munkát is végeztek (még ha könnyebbet is, mint a férfi).
Körberöhögöm a mai átlag nőt, aranyom, ahogy téged is, a hisztiddel meg a baromságaiddal együtt. :DD

zombigyilkos 2017.03.10. 11:46:53

@Mia and me:

"Az év minden napján ha egymás felé tisztelettel élünk, akkor nem kell az év egy napján amolyan "bűnbánó" lekenyerező ünnepet tartani...mert a nőnap/anyák napja mind ilyen szinezetű többnyire."
Kicsit agyalhatnál most ezen.
Csak mert az apák/férfiak napját valamiért kihagytad.
ja tudom. Mert feminista vagy, drasztikusan adagolt kettős mércével.
És utána még te jössz a 'tiszteljük a másikat' dumával... :)))

"De megint az ellentétek kiélezése megy, holott ami van, az nőnek/férfinek egyaránt rossz."
Talán ha nem pofáznál a 40-es férfiak kímélő életmódjáról, akkor kevesebb lenne ám az ellentét. De amíg így lenézed a másik nemet, azt, amelyik eltart téged és a kis picsád alá rak mindent, addig nem lepődj meg, ha megvan az ellentét.
Éppen ti feministák gerjesztitek és gerjesztettétek mindig is a két nem között az ellentétet.

Mia and me 2017.03.10. 11:49:40

@zombigyilkos: "Arról meg már ne is beszéljünk, hogy egy átlag háztartásban, ahol jellemzően a férfi keres többet (mert ugye a nő olyat választ, aki többet keres nála), ott a közös kiadások, rezsi és gyerekre fordított lóvé elköltése utána a nőre jellemzően 2X annyi kerül elköltésre, mint a férfira."

:)
túl sokat nézel tévét. és azon is amerikai filmeket,
nem?

"Egy könyvtáros munkáját egy 10 éves gyerekre rá lehetne bízni pár órás betanítást követően. Mégis ugyanannyit keres, mint egy gyári melós 2 műszakban (amit ugye nem lehet rábízni egy gyerekre). Vajon melyiket végzik nők és melyiket férfiak?
- Egy irodai asszisztens munkáját egy 14-16 éves diák meg tudja csinálni egy hetes betanítás után (ahogy nyári munkában teszik is)"

Igazad van, vissza a gyerekmunkát! Az az igazi kapitalizmus, nem az ahol napi 12-14 órát dolgozol éhbérért... :)

"Amit ők tettek, az elsősorban a szaporodás volt. De ezt teszi a macska, a ló, meg a kutya is." - mégis a kutyájukat jobban szeretik és tisztelik egyesek mint a feleségüket :).
Mellesleg úgy tudjuk h a szaporodáshoz férfiak is kellenek, tehát a nőket nem a "szaporodásért" tiszteljük pl. anyák napján, hanem azért hogy szaporodás után ezeket a most már csak 1-2-3 gyereket életben tartják és gondozzák amíg felnőnek.

zombigyilkos 2017.03.10. 11:56:15

@Mia and me:

"túl sokat nézel tévét. és azon is amerikai filmeket, nem?"
Nem. Egyáltalán nem nézek TV-t.
Ne magadból indulj ki. :)

.

"Igazad van, vissza a gyerekmunkát! Az az igazi kapitalizmus, nem az ahol napi 12-14 órát dolgozol éhbérért... :)"
Írtam ilyet?
Ja nem. Csak megint náci módra kiforgatod a másik szavait. Hiszen vitaképtelen vagy. :)

.

"mégis a kutyájukat jobban szeretik és tisztelik egyesek mint a feleségüket :)."
Mint ahogy egyesek a macskájukat is jobban szeretik, mint a férjüket, aki eltartja őkelmét. De ugye a kettős mércédtől ezt sem láttad meg, kis náci? :)

"hanem azért hogy szaporodás után ezeket a most már csak 1-2-3 gyereket életben tartják és gondozzák amíg felnőnek."
Erről írtam az előzőben.

Mia and me 2017.03.10. 11:58:32

@zombigyilkos: Mert szerinted ki neveli a mai generációt???
Nem tán a nők? Ja de. :)"

Hát miért? Miért a nők nevelik ? Akkor mégis ti b.sztátok el, mert nem veszitek ki a részeteket a társadalmi humán-újratermelésben és nevelésben. Azért nevelik nők az új generációt, mert a férfiak kivonultak belőle.

Ti hagytátok rá egy ilyen semmirekellő :) népcsoportra a gyerekeitek nevelését, hát ne sírjatok.
Menjetek tanárnak, válásnál akarjátok a gyereket magatokhoz (ja akkor nincs vacsi meg mozizgatás az új csajjal, hanem leckeírás van esténként), mutassatok példát. Az út nyitva minden férfi előtt.

De nem kéritek. A macska/szobanövény meg csak nem nevelheti, hát a nőre marad... :)

zombigyilkos 2017.03.10. 12:07:36

@Mia and me:
Ja és hogy ne csak a levegőbe beszéljek a pénz elosztásának kapcsán:
www.tarki.hu/adatbank-h/kutjel/pdf/a593.pdf

zombigyilkos 2017.03.10. 12:22:25

@Mia and me:

"Hát miért? Miért a nők nevelik ?"
Azért mert:

1. PEDAGÓGIA
A pedagógusi szakma egy könnyű szakma. És mivel egy nőnek egy adott munkakör betöltésénél jóval nagyobb esélye van, hogy bekerüljön (míg egy férfinak jóval nagyobb esélye van, hogy őt rúgják ki), így évtizedek alatt kiszorították a férfiakat. Lásd a tuomány területén azonos számban jelentkező, azonos képességű nő és férfi esetén 2X anyni nő kerül be, mint férfi:
edition.cnn.com/2015/04/13/opinions/williams-ceci-women-in-science/
Egyes szakmáknál 4-5X-ös női előny is tapasztalható.
TEHÁT NEM A NŐKNEK VAN ÜVEGPLAFONJUK, HANEM ÉPPEN A FÉRFIAKNAK!

Mivel a pedagógusi munka nagyon könnyű (a híresztelésekkel ellentétben), így nők is el tudják látni ezt a piszlicsáré melót.
és mivel a pedagógus feé annyi csak az elvárás, hogy tudjon kicsit magolni középsuliban meg felsőoktatásban, így ők kerülnek be a munkahelyekre. Finnországban anno emelték kicsit a pedagógusokkal szemben támasztott követelményeket (na nem sokkal, de kicsit). Eredménye az lett, hogy míg korábban 25%-ban voltak férfiak, ez közel 50%-ra módosult.
Ahol komolyabb az elvárás, ott több a férfi.

Ha megnézed, ott is azokban a munkakörökben vannak többen, ami könnyebb. Általános iskolai tanítók több, mint 90%-a nő, míg a középiskolákban csak nemrég haladta meg az arányuk az 50%-ot.

Ezért van, hogy a pedagógiában nők 'nevelnek'.

2. NŐTARTÁS, VÁLÁS
Válások során a nő segge ki van nyalva. Senki nem nézi a férfi érdekét, sőt, még a gyerekét sem. Kutatások bizonyítják, hogy válás után a gyereknek a váltott elhelyezés lenne nő. Azok a gyerekek, akiket válás után mindkét szülő egyformán nevel, onnan nem kerül ki több problémás gyerek, mint az ép házasságokból. Míg a problémás gyerekek döntő része (80%) onnan kerül ki, ahol anyu egyedül neveli a gyereket. Ergo a gyereknek nem jó, ha anyu egyedül neveli.
A bíróságok mégis anyunak adják a gyereket kizárólagosan. Miért? mert a nőkkel itt is kivételezik a társadalom. Szegény még elsírná magát, ha nem nála lenne a gyerek. Az apa persze le van szarva, meg a gyerek is, hiszen anyu körülnőtte a szent pinát, ő a fontos.
Ahol egyébként bevezették a kötelező váltott elhelyezést, ott nem csak a problémás gyerekek aránya csökkent, hanem a válások aránya is. Ugyanis így már anyunak nem olyan nagy biznisz a válás. Ő is kénytelen egy időre gyerek nélkül lenni, meg így már nem jár neki a lakás meg a tartásdíj a segge alá.
Tehát éppen a nőseggnyaló rendszer az, amelyik okozza a magas válási arányt, meg azt, hogy a nők 'nevelik' a gyereket.

Az apák többsége pedig éppen nevelni akarná a gyerekét, csak esélye sincs.
Miért?
- Mert a bíróságok őt leszarják, mert nincs pinája.
(A válóperes bírók 3/4-e egyébként is nő, minden második pedig elvált nő.)
- Mert az idióta feministák nem keveset harcoltak azért, hogy a férfiak nehogy már gyereket neveljenek.
- Sőt, éppen a feminácik azok, akik különböző propagandával a férfiak ellen hangolják a társadalmat. (Gondoljunk itt a bántalmazó apák dumára, ami a csapból is folyik. Pl. UNICEF kampány és hasonlók. Miközben köztudott, hogy a gyerekbántalmazások 2/3-át éppen a nők követik el.)

Szóval éppen nem mi, hanem a nők meg a hozzád hasonló femináci szukák basszák el ezt is.

Mia and me 2017.03.10. 13:38:21

"A jövedelem nagysága ugyanis meghatározza a
család fogyasztási szerkezetét. A szegényebb családok esetében kevés a szabadon felhasználható
jövedelem, ezért a sajátos kiadási szerkezet miatt inkább a feleségek kezelik a pénzt, mert ők tudják a
család fenntartásával kapcsolatos feladatokat jobban ellátni. Ebből a pénzből már nem jut
felhalmozásra, vagyonképzésre, befektetésekre, mely feladatok ellátása inkább a hagyományos férfi
szerephez állna közel. Ebből kifolyólag a magasabb családi jövedelemmel rendelkezők körében
nagyobb esélye van annak, hogy a férj legyen a családi kassza kezelője. Ennek a rétegnek az aránya
egyelőre jelentéktelennek mondható a magyar társadalomban" -

Magyarán általánosan családi kasszapénzt azért oszt be együttélés idején a feleség mert nem cigire meg sörre meg játékgépbe, vagy új dzsetszkííre :) kell, hanem gyereknek cipőre, meg fűtésre :)

A tanulmány viszont téves adatokon alapszik, mivel sem a hányásfeltakarítást, sem a polc falraszerelését nem árazza be, márpedig ezek is a családi kassza "részei", csak a család önmagának csinálja meg. Vagyis eleve téves egy olyan "családi kasszában" lévő pénzmennyiség beosztásának vizsgálata, ahol az elosztandó pénzt nézik csak, ami csak a munkabér és egyéb "kapott" jövedelmek, és nem számolja bele azokat az értékeket amiket maguknak teremtenek elő és azért nem "fizetnek" érte.

Mia and me 2017.03.10. 13:48:42

@zombigyilkos: pedagógia- " így évtizedek alatt kiszorították a férfiakat. "

ezt te se gondoltad komolyan. Ha 3 fiú felvételizik tanítónak, mindhármat felveszik akkor is ha vak/béna/nyomorék :), és már a szakmai gyakorlaton 30 állásajánlatot fog kapni.
A pedagógiából a férfiak írták ki magukat mert mentek inkább jogásznak közgazdásznak, kb ugyannnyit kell magolni, és aztán 100szor annyit lehet keresni vele.

válás -"Válások során a nő segge ki van nyalva"- ezt tuti amcsi filmekből veszed, a magyar valóság az hogy 15-25 ezer ft/gyerek a behajtható, ez a nagy seggnyalás, amiből kb az iskolai ebédet lehet befizetni. Plusz amikor apunál van a csemete akkor a tv/új barátnő/nagyi vigyáz rá. Ezért tényleg ne harcoljanak az ilyen apák.

A váltott elhelyezésnek, meg mint írtam itthon nagyon kevés esetben vannak meg a feltételei, azok a feltételek, amik nem az apának vagy az anyának "kellenek" hanem amik a gyereknek kellenek ahhoz hogy ne szenvedjen akkora törést az egész baszakodás miatt.
Ebben az egyben egyetértünk, hogy ez lenne fair minden érintettnek, de ehhez fel is kell ám mutatni dolgokat- és nem csak pénzben. ( a váltott elhelyezésnek MO-on főleg nem pénzbeli akadályai vannak, hanem életmódbeli, akaratbeli, felvállalási mindkét fél részéről.)

zombigyilkos 2017.03.10. 17:28:43

@Mia and me:

"Ha 3 fiú felvételizik tanítónak, mindhármat felveszik akkor is ha vak/béna/nyomorék"
Hiába ismételgeted a feminista mantrádat, a tények teljesen mást mutatnak.
A nőknek ugyanannyi jelentkező és ugyanolyan képességek esetén jóval nagyobb az esélyük a bekerülésre, mint a férfiaknak.
Felmérések támasztják ezt alá, ahogy linkeltem is. Ellentétben a te idióta hazugságaiddal.
De azért hisztizz csak tovább kedvedre. :)

.

"A pedagógiából a férfiak írták ki magukat mert mentek inkább jogásznak közgazdásznak, kb ugyannnyit kell magolni, és aztán 100szor annyit lehet keresni vele."
Aha. :)
Azért mennek tanárnak a férfiak Finnországban újabban, mi? Miközben Finnországban éppen a pedagógus a legalacsonyabb fizetéssel rendelkező közalkalmazott! És azért ezek a 'karriervágyó' 'pénzsóvár' férfiak mégis tanárnak mennek újabban, mert azzal majd 'hülyére keresik magukat'. Miközben nálunk, ahol éppen a pedagógus a legjobban kereső közalkalmazott, egyre kevesebb a férfi köztük.
Mesélj még! :DDD
Annyira jó nézni, ahogy nyilvánosan szénné alázod magad az ezerszer cáfolt baromságaiddal... LOL

.

"ezt tuti amcsi filmekből veszed, a magyar valóság az hogy 15-25 ezer ft/gyerek a behajtható"
Megint hazudsz, kis náci! :)
Nem a femináci barátaidtól kéne infót szerezned, mert már sokadszor bebizonyosodott itt, hogy fingod nincs a valóságról.
Parancsolj:
hvg.hu/itthon/20150417_Tartasdijitelet_A_gyereknek_jar_az_iPho
+
hvg.hu/itthon/20131105_Foglalkozasa_elvalt
+
hvg.hu/itthon/20130618_Apu_nem_csaladtag

Idézetek a cikkekből:
- 'A hvg.hu-nak több családjoggal foglalkozó ügyvéd is megerősítette, hogy a gyerektartásnak álcázott asszonytartás kiirthatatlanul létezik, és az utóbbi években a magasabb bérek, külföldi munkavállalások sok esetben komoly jövedelmi szintre emelték a volt házastársnak járó apanázst. Illés Blanka ügyvéd szerint korábban egységesebb volt a bírósági gyakorlat: a törvény alapján gyermekenként az apa keresetének 15-25 százaléka járt tartásdíjként, ezen belül 20 százalék volt az általános, de felső limitként – tehát mondjuk három gyerek esetén is – legfeljebb a fizetés 50 százalékát lehetett erre a célra megítélni. „Az utóbbi években már nem szembecsukva adott százalékot ítélnek meg, hanem a statisztikai adatok alapján azt veszik alapul, ténylegesen mennyit kell költeni egy gyerek felnevelésére, ez jelenleg 62 321 forint havonta” – magyarázta."'
- 'Illés Blanka. A praxisában fordult elő, hogy a bíróság a tanár végzettségű, nettó 90 ezer forintot kereső édesapát a két gyerek után kétszer 60 ezer forintos tartásdíj fizetésére kötelezte, mondván, régebben, még nem tanárként tudott 300 ezret is keresni havonta.'

Megint beégted, kis náci!
Sportot űzöl belőle, vagy csak simán mazochista vagy? :DDD

.

"amiből kb az iskolai ebédet lehet befizetni"
Ebből is látszik, hogy fingod nincs a valóságról. Ugyanis már egy ideje az iskolai ebéd INGYENES A LEGTÖBB GYEREKNEK. :D LOL

.

"amikor apunál van a csemete akkor a tv/új barátnő/nagyi vigyáz rá"
Elég ritka, hogy apunál legyen.
Akiket én létok (2 férfi) aki egyedül neveli a gyerekét, abból az egyik edzésre jár a lányával és együtt edz vele (pedig nemigen akarna egyébként zumbázni, valljuk be), a másik meg gyakorlatilag mindig együtt megy mindenhova a gyerekével.
Viszont amikor anyunál van, akkor valóban ez a jellemző, amit írtál. Anyu ül a Facebook előtt, a gyereket meg 'neveli' a TV. Meg lehet nézni azokat az apákat, akik egyedül nevelik a gyereküket. Alig látsz náluk Facebook posztokat. Míg a 'szegény szerencsétlen' egyedülálló anyukák a legújabb sminkjüktől kezdve a barinőkkel való vacsorán át mindent kiposztolnak. A gyereket bedobják edzésre, akárhova, majd otthagyják a francba és majd csak az edzés végére jönnek újra.

.

"A váltott elhelyezésnek, meg mint írtam itthon nagyon kevés esetben vannak meg a feltételei"
Minden feltétele adott hozzá.
Csak ugye ilyenkor anyunak is áldozatot kéne hoznia (a gyerekért).
Azt meg ugye nem lehet, hiszen anyunak pinája van, baszdki! :D
Nehogymár jó legyen a gyereknek! Nehogymár ne járjon a tartásdíj meg az autó, lakás! Hát mit képzel az a büdös kölke meg a mocskos apja! Ott dögöljön meg mindkettő, csak a lóvét adják! Nemde? :))

.

"hanem amik a gyereknek kellenek ahhoz hogy ne szenvedjen akkora törést az egész baszakodás miatt"
Bizonyított, hogy a gyerek éppen a váltott elhelyezés és a közös felügyelet során szenved kisebb törést.
De láthatóan nem tudsz leírt szöveget értelmezni, mivel ezt is elpofáztam már neked párszor.
Itt olvashatsz róla:
seveled.cafeblog.hu/2013/01/14/csokkenti-a-vitakat-a-kozos-szuloi-felugyeleti-jog/
+
seveled.cafeblog.hu/2013/11/09/9-tevhit-a-kozos-felugyeleti-jogrol/
Érdemes volna utánanézned dolgoknak, mielőtt még jobban szénné égeted magad. :DD

Mia and me 2017.03.10. 19:23:19

Azt honnan veszed h az iskolai ebéd ingyenes a legtöbb gyereknek?
Hol?

Azoknak félárú ahol 3 vagy több gyereket nevelnek, ill. ott ingyenes ahol eleve rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül a gyerek (ahol a család kimutatható jövedelme a 0 felé közelít) - csak a bölcsiben óvodában ingyenes a többségé 2 vagy 3 éve, mert behozták hogy ha az egy főre eső jövedelem nem éri el a 86ezret, akkor állambácsi fizeti a kaját az intézményben- és ebbe minden középosztálybeli is beleesik immár.

hú, kettő férfit is látsz akinél a gyerek van néha és edzésre jár vele? Akkor nézz szét az átlagnőktől elvált átlagférfiak között :) A fele a gyereke felé se néz a megadott időpontokban mert pont akkor nőzik, a másik fele meg úgy nőzik, hogy a gyerekkel :) próbál hatni a nőre, a harmadik fele meg lehet hogy időben hozza- viszi, meg még este tévéznek is egyet együtt, de rendesen enni csak akkor kap ha nagyi átugrik a hétvégére főzni a kicsi fiához...

Ezt a gyerek edz addig üljön anyu a kispadon ahelyett hogy addig vásárolna dolgot nem értem...? há baszki az a gyereknek ciki, nem az anyja nem akar ott ülni :)

A tanítóssal meg a tények pont azt mutatják amit írtam :) - hát te is valamire "neveled" némely kiskorú gyerekkel rendelkező iskolásokat :D, vagy valami ilyesmit írtál a múltkor. Ebből is látszik,, hogy BÁRKIT örömmel vesznek a tanítói, nevelői, tanári pályán csak férfi legyen végre a sok nő közé. :)

A váltott elhelyezéssel nem az a baj hogy kié legyen a kocsi, hanem h ideális esetben ketté kellene vágni mindent, kisebb lakás mindkét félnek, az iskola vagy addigi élettér közelében, vagy akkor mindkét félnek kell kocsi ha valamelyik messzebb lakik a sulitól/a gyerek addigi környezetétől. Valamint mindkét lakhelyen ki kell alakítani a gyereknek egy saját szobát, szekrényt mindent, ahol lehet, tanulhat, biztonságban érzi magát. Tulajdonkáppen a gyereknek mindkét félnél ki kell alakítani egy mini otthont, és a beosztásnak meg alkalmazkodnia kell a gyerek napirendjéhez. És ugyan nincs gyerektartás, de ugyanúgy ha nagyobb kiadás van, akkor felezni kell, nem lehet az hogy nyáron anyunál van a gyerek ő fizeti a tábort/nyaralást, apu meg ősszel a sulikezdést, stb- tehát olyan mértékű együttműködést, kommunikációt, egyeztetést és felnőttséget és korrekt elszámolást igényel a két szülő részéről, ami valószínűleg ha meglenne minden családban, akkor a válások 3/4-e nem következne be.... Tehát ezért nem alkalmas még a magyar társadalom nagyrésze erre a váltott elhelyezésre.

br2017 2017.03.19. 20:54:48

@Mia and me: 2017.03.10. 10:02 nagyon jól írtad, teljesen egyetértek...sajnos ez pontosan így van, nem kellene már az idomároknak ennyire bedőlni :(.