Egy Playboy halálára
2017. szeptember 28. írta: George Herceg

Egy Playboy halálára

hugh_hefner_02.jpg

Nem szokásom a nekrológírás, de tegnap egy olyan ember távozott az élők sorából, akinek halála megérdemel néhány sort egy férfi blogon. Hugh Hefnerrel az 20. század második felének egyik meghatározó kulturális ikonja távozott. Életének ismertetése helyett, inkább az általa és a Playboy által betöltött szereppel foglalkoznék.

Az én generációm tagjainak többsége, akik a 80-as évek végén és a 90-es évek elején kamaszodtak szépen fotózott női aktokkal szinte biztosan a Playboyban találkoztak életükben először. Ezek a képek jelentették a női testtel és a szexualitással a legelső vizuális élményt számunkra. A pornó magazinok és filmek még nem jöttek át kellő számban a bomladozó vasfüggönyön, de a Playboy magazint megértő mosollyal engedték át a határőrök, már ha egyáltalán megtaláltak a ruhák közé becsomagolt példányokat. Jómagam kb. 1988 táján találkoztam először a Playboy-jal. Egy amerikai kiadás volt, melyet a haverom kint élő nagybátyja hozott egy hazalátogatás alkalmával. Nem vagyok álszent, az első 10-20 átlapozás, szinte kizárólag a fotókat érintette. A nyuszik természetesen gyönyörűek voltak és nem kevés vizuális emléket raktároztam el belőlük a későbbiekre. Korlátozott angoltudásom nem tette lehetővé a cikkek elolvasását, de már a címekből és a képekből feltűnt, hogy mennyi olyan híres ember publikál és szerepel a lapban, akikről mi, a kis elzárt közép-európai szocialista ország polgárai is hallottunk már. Irodalmárok, színészek, zenészek, az angolszász kultúra híres és hírhedt szereplői. Emellett pedig ott voltak a sportautók, jachtok, drága karórák és elegáns öltönyök számunkra teljesen ismeretlen világa. A Playboy számunkra a nyugati férfiparadicsom, kicsit sznob, de stílusos bemutatását jelentette.

Hefner maga volt a Playboy. Senki nem testesítette meg önmagában a saját lapját, brandjét ennyire hitelesen. Tegye minden férfi a szívére a kezét! Nem úgy akartunk, sőt akarunk élni sokszor, mint ahogyan Ő élt? Létrehozni valami nagyot, amit megismertetünk az egész világgal és eközben dollármilliomossá válni és szebbnél szebb lányokkal megosztani az életünket egy medencés villában? Tette mindezt úgy, hogy volt egy morális és ízlésbeli határ, amit sem Ő, sem a magazin nem lépett át. A Playboy sosem a teregette ki a politikusok és sztárok szexuális eltévelyedéseit, ahogyan azt tette Larry Flint Hustler magazinja, és sosem mutatta be a nőket lealacsonyító módon. Persze sok feminista támadta a lapot azzal, hogy tárgyiasítja a női testet. Nem vették figyelembe azt a tényt, hogy a férfi szexualitás vizuális alapú. Tény, hogy az utóbbi években a lapban megjelent képeken túl sok volt a photoshop és olyan bakik is becsúsztak, mint amikor a magyar kiadásban, az egyik modell köldökét nemes egyszerűséggel leradírozták a fotóról. Ettől függetlenül el kell ismerni, hogy a képanyag minősége, és nemcsak az aktok esetében, a magazin legnagyobb erőssége.

Lehetett az öreget szeretni, vagy nem szeretni. Az utolsó évtizedekben sokan kinevették, amiért 70 felett is fiatal lányokkal élt együtt, vagy amikor az aktuális playmate, akit feleségül akart venni, visszamondta a partit a nagy napon. Pedig Hugh Hefner nem csinált mást, mint ugyanazt az életstílust élte és képviselte, amit 40 évvel azelőtt kialakított.  Azt se felejtsük el, hogy a gazdagodás és a partizás mellett, sokat jótékonykodott és kiállt a szexuális kisebbségek jogai és elfogadásuk mellett.

Ha létezik számára mennyország, akkor az egy felhő tetején lebegő Playboy Mansion, egy nagy medencével, melynek partján elmaradhatatlan háziköntösében, pipával a kezében koktél szürcsöl a meztelen Marilyn Monroe társaságában. Ehhez mi férfiak itt a földön csak annyit tehetünk hozzá: Thanks for all, Mr. Hef!   

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiszemmel.hu/api/trackback/id/tr9712908272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mia and me 2017.09.28. 17:57:54

A képe alapján most simán le...iznák, ha ez az a "híres" fazon :). Mondjuk az ingje nem lenne rossz... mármint rajtam :D.

zpetal 2017.09.28. 19:18:55

@Mia and me:

"most simán le...iznák"

Kik? Aki itt lebuzizza őt, az egyedül te vagy.
A kép meg a hatvanas-hetvenes években készülhetett, amikor ez volt a DIVAT.

Mia and me 2017.09.28. 19:38:57

@zpetal: Lehet. De ma a művész meg média-világ azon hírességei néznek ki így, akik bevallottan nem hidegek. A hozzászólásom csak ennyit takart :).

Burgermeister 2017.09.28. 19:39:22

Bírtam őt. Tudtátok, hogy pszichológus végzettsége volt?

zpetal 2017.09.28. 19:52:55

@Mia and me:

"De ma a művész meg média-világ azon hírességei néznek ki így, akik bevallottan nem hidegek."

Mondjuk közülük kik?

hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_LMBT_szem%C3%A9lyek_list%C3%A1ja

Mia and me 2017.09.28. 20:08:24

@zpetal: most mi a kérdés?
Nyilván nem az ingre gondoltam :), hogy attól lesz furi, hanem van az arcon egy bizonyos fajta nemtommi, amitől a nők többsége azt gondolja, hogy amúgy ez meleg...

felejts el, ha nagy fanja vagy, -gőzöm sincs ki ez a pali, csak leírtam hogy elég neccesen néz ki "nőfalóként". (bár azóta olvastam több cikket róla, nyilván nem az inge miatt tapadtak rá, hanem pár csepp hírnévért, meg pénzért )

zpetal 2017.09.28. 20:38:51

@Mia and me:

"most mi a kérdés?"

Az volt a kérdés, hogy a művész és médiavilág bevallottan meleg hírességei közül tudnál-e példát mutatni olyanokra, akik "ÍGY" néznek ki. (Segít a link, maradjunk egyelőre a magyaroknál.)

"Nyilván nem az ingre gondoltam :)"

Hanem? Azt írtad, az inge jól mutatna rajtad, amiből egyértelműen következik, hogy nőies.

"van az arcon egy bizonyos fajta nemtommi, amitől a nők többsége azt gondolja, hogy amúgy ez meleg..."

Ja, ezek szerint akkor a nők buziznák le őt? Egyébként tényleg, mi lehet az a valami, amit láttok az arcán? Mondjuk Kulka, Varnusz, Frenák arcán is látja a nők többsége azt a nemtommit?

"elég neccesen néz ki "nőfalóként"."

Egy nőfalónak hogy kéne kinéznie? Mondjuk Freddie Mercurynak vagy Rob Halfordnak elég nőfaló macsó kinézete volt (aztán nem a nőket falták), akik meg legendásan falták a nőket (pl. Keith Richard) azok sokszor elég szörnyen néztek ki.

"nyilván nem az inge miatt tapadtak rá, hanem pár csepp hírnévért, meg pénzért"

Ez mondjuk a nőket minősíti, hogy nem a becsületes kétkezi munkás kovácsjózsi vízvezeték-szerelő kisiparost rajongják körül, hanem a férfiak pénzére meg hírnevére gyűlnek, mint légy a szarra (már bocsánat).

Mia and me 2017.09.28. 20:51:16

@zpetal: "Egyébként tényleg, mi lehet az a valami, amit láttok az arcán? Mondjuk Kulka, Varnusz, Frenák arcán is látja a nők többsége azt a nemtommit? "

Varnusz :D
ezt ugye viccből írtad h nem látszik?

"Mondjuk Freddie Mercurynak vagy Rob Halfordnak elég nőfaló macsó kinézete volt "

Szerinted...:).
Szerintem meg meleg macsó :) kinézetük van.
Mindkettő elég gyanus- ... ffi szerepre.

(varnusz női szerep :) mielőtt kérdeznéd.)

"Keith Richard) azok sokszor elég szörnyen néztek ki."

Szerinted...:).
Ez a Stones matuzsálem mindig is úgy nézett ki mint egy rockkocsma helyi vagány csávója, aki igen, a nők kedvence, mivel a rokkocsma helyi vagány csávója.

"hanem a férfiak pénzére meg hírnevére gyűlnek, mint légy a szarra (már bocsánat)."

Nézd a pénz-re hírnévre a faszik is gyűlnek ám, csak ők nem (csak) azt, vagy nem pont azt teszik cserébe amit a nők.

kvadrillio 2017.09.28. 20:55:20

utáltam..., mint a szart...

kvadrillio 2017.09.28. 20:57:40

@Burgermeister: ahhhaaa....és ezért ki nem szarja le ????? :O)

kvadrillio 2017.09.28. 21:00:23

...lószar sem volt ez a faszi, nemhogy ikon !!! :O)))))))))))))))))))) kibaszott egy vén kecske volt, aki roggyantan pillogott a fiatal kurvák között...:OL)))))))

Szolo 2017.09.28. 21:20:09

Hefner lélekben már sajnos évekkel ezelőtt "meghalt", amikor az élete műve elhullott a netes tartalmakkal folytatott kilátástalan harcban.

zpetal 2017.09.28. 21:20:32

@Mia and me:

"Ez a Stones matuzsálem mindig is úgy nézett ki mint egy rockkocsma helyi vagány csávója, aki igen, a nők kedvence, mivel a rokkocsma helyi vagány csávója."

Ez a Stones-matuzsálem mindig is úgy nézett ki, hogy csak fényképen látott volna pinát, ha ő ezzel a külsővel egy szürke átlag gyári munkás lett volna egy vidéki kocsmában, nem pedig egy dúsgazdag világsztár. De hát így megy ez, ahogy a szólás is mondja, a kövér disznó meg a sármos mackó között is mindössze egy Porsche Cayenne a különbség...

És Kulkáról vagy Frenákról elárulod nekünk, hogy ők vajon női vagy férfi szerepűek, ha ez így az arcukra van írva? És vajon miért nem tudni sokszor a coming outig, ha ez ennyire nyilvánvaló?

Ja, és Macron arcán mit látsz? Csak mert a francia média elég erősen pedzegette a second life-ját, meg hogy talán nem volt annyira véletlen az ő hirtelen egekbe ívelő karrierje...

Mia and me 2017.09.28. 21:51:13

@zpetal: "Ez a Stones-matuzsálem mindig is úgy nézett ki, hogy csak fényképen látott volna pinát"

Szerintem meg nem úgy nézett ki mindigis. De izlések és pofonok.

Kulka elég vén már, nem tudom róla mikor "derült ki" hogy az, de neki is gyanus a feje, ha nem tudom is.
Most nem fogok homoszexualitást felismerő programot linkelni az arcokhoz, ha nem baj :) - bár simán lehet hogy ha nagyon rákeresel már van ilyen is a neten....

"Ja, és Macron arcán mit látsz? "

Azt hogy veszek egy lottószelvényt. Mert pont itt mondtam az előbb, hogy na mindjárt jössz a kedvenc franciáddal :).

Kelly és a szexi dög 2017.09.28. 22:04:20

Nagy király volt - évtizedeken keresztül!

Singerkém 2017.09.29. 06:39:31

"Hugh Hefnerrel az 20. század második felének egyik meghatározó kulturális ikonja távozott."

Kulturális ikon? Ugyan mitől?

Isten nyugosztalja, de semmi mást nem tett, mint rájött, hogy a csinos lányokról készült frankón "fotósoppolt" (értsd: jól beállított és retusált)képekkel el lehet adni férfiaknak egy csomó újságot. Ennyi. Nagyszerű üzleti ötlet volt, na de kultúra? Haggyá mán....

2017.09.29. 06:44:34

"szépen fotózott női aktokkal szinte biztosan a Playboyban találkoztak életükben először”

Ez ugye egy vicc?
Sok szépen fotózott aktot láttam fiatal gyerekkoromtól, mert a családban volt fényképész, voltak igényes albumok. Fotográfiai szempontból is igényesek.
A Playboy egy erotikus szempontból igényes magazin volt, a nők mondjuk igényesebben voltak fotózva, mint egy ÖKM-ben vagy egy Tutti-frutti Party szexlapban, de azért egy jó reklámfotónál nem voltak jobbak azok a képek. Annyi volt a különbség, hogy csecsek meg fenekek voltak a képen, nem ketchupos üveg, autó vagy Marlboro Man a lovon.
A pornóhoz képest igényes erotikus aktok voltak, de egy fotómagazinhoz vagy akt albumhoz képest nem.
Az egyébként messzemenő hatásokkal járt tapasztalatom szerint, hogy milyen kontextusban találkozott először a fiúgyermek a meztelen női testtel.
A proli osztálytársaim pornót láttak először. A kicsit normálisabbak viszont Playboyt. A magamfajta értelmiségi szülők gyereke meg fotográfiailag is igényes aktokat.

George Herceg 2017.09.29. 08:06:21

@karandash: Teljesen igazad van, de egy átlag családban nincsen művész fotós és az igényes erotikus albumok is ritkán sorakoznak a polcokon. Másrészről a kereskedelmi célú fotózást ne vessük össze a művészi aktokkal, két külön liga. A Playboy az átlag magazinokhoz képest rendkívül igényes újság. Jellemző, hogy az online pornó tette partvonalra. Megváltozott az ingerküszöb.

Diorella Queen 2017.10.01. 15:16:42

Ez egy nosztalgiaposzt arról, hogy milyen jókat recskázott mindenki tiniként a magazinban lévő csöcsös macákra.

Diorella Queen 2017.10.01. 15:22:01

@Mia and me: Macron egy örök tüske neki, Képtelen túllépni rajta, mert amit tett Macron, az teljesen szembe megy Zépet minden világról alkotott elvével. :)

zpetal 2017.10.01. 21:44:48

@Diorella Queen:

Mindössze arra utaltam, hogy ő volt annó itt álomférfiként beállítva.

Egyébként inkább a franciák azok, akiknek tele van már vele a tökük, pl:
index.hu/gazdasag/allas/2017/09/22/130_ezren_tiltakoztak_macron_munkaugyi_reformja_ellen_de_alairta_a_rendeletet/

Mia and me 2017.10.02. 12:10:24

@zpetal: Nem álomférfiként volt bemutatva, csak pár (magánéleti) dolgot említettünk ami szimpatikus benne AZ alapján amit a médiából tudunk.

A kb. 66 milliós számhoz képest meg óriási tábor az az alig 130ezer. Bár nem tudom mit reformál, mert ami a cikkben van az annyi hogy skandináv mintára akarja átalakítani a nyugger-ellátást, ill. kicsit ott is rabszolgásítani akarja a népet (a gazdagokat is), de amennyit erről olvastam, az még mindig nekünk magyaroknak plus size menüs kánaán lenne- ezek a telhetetlen :) franciák meg lázadoznak ellene.

Untermensch4 2017.10.02. 18:19:40

@Mia and me: "csak pár (magánéleti) dolgot említettünk ami szimpatikus benne"
Ezt akár Hefnerre is mondhatjuk... :)

"A kb. 66 milliós számhoz képest meg óriási tábor az az alig 130ezer."
A 66 millió az egész lakosság, a nem szavazóképes korúakat is beleértve. Az "alig 130ezer" meg ugye azok akik aktívan tüntetnek... érzed ugye hogy a két szám ütköztetése miért csúsztatás? Annyit segítek hogy Macron nem kapott 100% fölötti szavazatot mint a menőbb diktátorok...

Ahogyan mi magyarok élünk az kb 2milliárd embernek plus size menüs kánaán lenne, mi meg hőbörgünk...

Mia and me 2017.10.03. 19:48:41

@Untermensch4: "Ahogyan mi magyarok élünk az kb 2milliárd embernek plus size menüs kánaán lenne, mi meg hőbörgünk..."

Azért én nem feltétlenül venném minden viszonyításban az afrikai vagy indiai éhezőket "alapul"... :)

Mia and me 2017.10.03. 19:49:59

@Untermensch4: "A 66 millió az egész lakosság, a nem szavazóképes korúakat is beleértve. Az "alig 130ezer" meg ugye azok akik aktívan tüntetnek... érzed ugye hogy a két szám ütköztetése miért csúsztatás?"

Kb. annyira mintha nagyságrendileg sokat számítana hogy egy szelvénnyel lottózol-e vagy 100zal...

Untermensch4 2017.10.03. 20:14:10

@Mia and me: Akkor máshogy mondom... a gyereket én sem vittem tüntetésre és nema szavazásra jogosultak 100%-a szavazott Macronra. Ez utóbbi olyan országokban ahol egy érvénytelen véleménnyilvánító népszavazás nem számít érvényes ügydöntőnek... azt is jelenti hogy nem az ellenzői 100%-a tüntet, a nem tüntetők pedig nem 100%-ban támogatják.
Vszeg a franciák sem a k-európai életszínvonalat veszik alapul. Meg az afrikait sem pedig nálunk jobb rálátásuk van reá. Ha nem akar az ember elmerülni egy kaotikusan relativizáló virtuális világba akkor érdemes lehet törekedni az objektivitásra.
A lottószelvényeset lehet hogy levezeti vki neked, én nem vagyok jó matekos, nekem úgy stimmelne példaként ha az adókról beszélnénk (mivel a lottónál is van veszteség a zsebek közti pakolászásnál, mintha csak állambácsi bűvészkedne a pénzzel).

zpetal 2017.10.03. 23:20:02

@Mia and me:

"Azért én nem feltétlenül venném minden viszonyításban az afrikai vagy indiai éhezőket "alapul"... :)"

Az persze a világ legtermészetesebb dolga, hogy mindig a világ leggazdagabb és legfejlettebb jóléti államait vesszük alapul, amikor a magyar körülmények viszonyításáról van szó. :D

zpetal 2017.10.03. 23:36:12

@Mia and me:

Utánaolvashatsz, hogy milyen "reformokat" (= rendeleti módosításokat) akar a dolgozókat illetően. A munkavállalók válnak sokkal kiszolgáltatottabbá, a gazdagokról meg nem tudom, hol olvastál, szimplán hülye lenne ha a dúsgazdag családból származó felesége mellett nekimenne a gazdagoknak.
(Amikor utoljára jól meg akarták adóztatni a franciák a gazdagokat vagyonadóval, azzal is csak kb. annyit értek el, hogy a szomszédos Belgium rögtön kampányt indított a francia gazdagok (és pénzük) átcsábítása érdekében, és rengetegen átcuccoltak közülük oda).

Diorella Queen 2017.10.04. 12:20:33

@zpetal: Az persze a világ legtermészetesebb dolga, hogy mindig a világ leggazdagabb és legfejlettebb jóléti államait vesszük alapul, amikor a magyar körülmények viszonyításáról van szó. :D
Válasz erre

Miért, kiket kellene?
Szerinted nem teljesen normális az, ha egy ember,nép,népcsoport,ország vagy társadalom ideálja, zsánere, célja stb-je az a fejlettebb kultúra és nem az elmaradott ősközösség?
Vagy te talán szeretnél visszafele fejlődni?
Mondjuk ha jól megnézlek a szellemi hanyatlásod már elég hamar elkezdődött, lehet hamar beüt nálad a kőkorszaki demens kaki kor.

zombigyilkos 2017.10.04. 17:22:30

@Diorella Queen:
A nálunk jobbak példaként való felhozatala valóban hasznos.
A rinya, hogy 'nekünk jaj de rossz' már sokkal kevésbé.

Untermensch4 2017.10.04. 21:59:45

@Diorella Queen: Ha a "fejlődés" mint szó nem csak demagógia akkor olyanokhoz kéne hasonlítgatni magunkat akik gyorsan sokat fejlődtek. Mondjuk Szingapúr és Dél-korea.
Szingapúr azért is érdekes mert az oktatási rendszert is be tudták úgy hangolni hogy a várhatóan gyengébben teljesítő etnikum se szakadjon le és ne legyen polgárháború a feszültségek növekedéséből.

Azért is lenne célszerű Szingapúrral gondolkodnunk mert a hagyományos magyar hőbörgés könnyen oda vezet hogy
1) könnyű a franciáknak/angoloknak mert jól kiszipolyozták/zák a gyarmataikat (amik nekünk nem voltak mert mindenki ellenünk volt brühühü)
2) könnyű a németeknek mert őket csak részben szállták meg az oroszok, a másik rész meg kapott mashall-segélyt (...brühühü)
3) könnyű a svájciaknak, akkora bazinagy hegyekkel őket nem csesztették úgy mint minket ( mert mindenki ellenünk volt brühühü)
4) könnyű az osztrákoknak mert mi védtük őket a török migráncs hordáktól miközben leigáztak minket (brühühü)

Az meg nem szokott feltűnni a nagy hőbörgés közepette hogy szlovéniáról maximum annyit hallunk hogy trump aranyásója onnan származik. Arról hogy hogyan élnek ott mostanság az emberek olyan keveset hallani mintha nem is egy szomszédos ország lenne. Kehet hogy azért mert papíron ott magasabb a korrupció mint nálunk (de az a papír nem volt olcsó...) :) és mégis több marad a lopások után az állampolgároknak..?

Mia and me 2017.10.04. 22:28:09

@Untermensch4: Ja, csak a maygarok nem annyira tudnak 16 órát dolgozni mint a koreaiak. Meg nem is akarnak ... :)
És igazuk is van :)

5, azért az meg tény, hogy itt az elmúlt 20 évben többet loptak és több mindent tettek tönkre mint előtte a két háború meg a komcsik...(mezőgazdaság, oktatás, gyárak üzemek elkótyavetyélése, nyugdíj lenyúlás, eus pénzek lenyúlása..) Szóval könnyű bárkinek :), mert máshol nincs ekkora tolvajlás azért :).

Untermensch4 2017.10.04. 23:30:03

@Mia and me: Rhodézia saját "NER"-je majdnem megdöntötte a magyar inflációs világ(történelmi)rekordot.
Azt nem nagyon állíthatjuk hogy egy gestapo/kgb/securitate -szintű szervezet nyomja el a lakosságot, a határok is eléggé nyitottnak látszanak, a szigetnyelvi lét sem jelent teljes információs elszigeteltséget. Az állam jogfolytonosságának forrása pedig a puccsista vajk aki a lopást egy tyúknyi érték felett kézlevágással rendelte büntetni. Elvileg hivatalosan nagyon-nagyon keresztény ország vagyunk, a bibliában meg benne van hogy a bűn zsoldja halál, meg hogy aki kardot ránt, kard által vész el (visszautalás vajkra). Ez a lopós-tönkretevős dolog nem olyan mint az időjárás hogy megtörténik mert csillagászati léptékű fizikai erőkkel szemben nehéz gyorsan sok széndioxidot kibocsájtani...
Brühühü helyett lehetne "hurrá, van elég lámpavasunk" is...
"És igazuk is van"-ék baja az hogy "az a korrupció/lopás" amiből engem kihagynak. Meg hogy tűrik az idomítást. De a "jó hír" hogy aki szelet vet, vihart arat. Ugyanaz a feltüzelt agresszió ami migráncsra meg Emmanuel Goldsteinre működik, önjáróvá fog válni. Jelentős tömegmozgalom nélkül is volt már több eset a történelemben hogy egy ihletett pillanatban politikust a saját testőre(i) tettek néhaivá. Olyat is akinek kétharmadot közelített a népszerűsége (Gandhi).
Vannak esetek amikor nem jó ötlet trehányul kapkodni és lazázni. Mindenki ismeri például a "bölcs" mondást, "a türelem rózsát terem", kéár hogy nem a teljes verziót ismerik "a türelem rózsát terem de mást nem"...
A magyarok tudnak 16 órát is dolgozni, akiknek megéri mert pl európában teszik ezt és megéri nekik, azok akarnak is.

Mia and me 2017.10.05. 08:49:25

@Untermensch4: " Ez a lopós-tönkretevős dolog nem olyan mint az időjárás hogy megtörténik mert csillagászati léptékű fizikai erőkkel szemben nehéz gyorsan sok széndioxidot kibocsájtani...
Brühühü helyett lehetne "hurrá, van elég lámpavasunk" is..."

ez igaz, lehetne.

De aki tehette elmenekült, aki meg maradt annak oka van és nem akarja rögtön agyonlövetni magát :) (azért a mi "lázadozásaink" rendre csúf véget értek, tudod tanult tehetetlenség.. ha tök mindegy mit teszel és áramütést kapsz....)

Goldstein jó :D, először nem ugrott be (Sorosra gondoltam, hogy miért Goldsteinezed le ;-) ), de aztán beugrott hogy ki Goldstein :D

És leírtad a kulcsszót, tudnak persze dolgozni "ha megéri"- és ez a különbség a koreai meg a mgyar között, hogy nem ugyanaz amiért megéri, meg az előbbi parancsra is tud, csak azért hogy ne lőjjék agyon :), mi meg azért azt már nem...

zombigyilkos 2017.10.05. 13:22:15

@Mia and me:
"Ja, csak a maygarok nem annyira tudnak 16 órát dolgozni mint a koreaiak. Meg nem is akarnak ... :)
És igazuk is van :)"

Igen, ez sajna így van.
Megy a hiszi, hogy kinek mi jár, milyen jólétet kell a kis picsája alá rakni. Közben a teljesítmény oldaláról meg semmi. Mert hát 'nehogymár tennem kelljen a jobblétért!'.
Igen, pont erről a hozzáállásról beszél Untermensch.
Íme:

www.youtube.com/watch?v=2mOlNcaEzpI

1970 óta semmi nem változott a magyar munkamorálban.
Ami megy:
- lógás
- lopás
- késés
- hiszti
- követelődzés, hogy neki több kéne

Cserében mit ad:
semmit, inkább elvesz.
Tipikus szocialista a társadalom jelentős része. Az egész nyugati társadalom egyik legnagyobb rákfenéje ez: a szocializmus parazitává változtatja az embereket. Az is lett a társadalom jelentős része.

Untermensch4 2017.10.05. 17:49:22

@Mia and me: " nem ugyanaz amiért megéri, meg az előbbi parancsra is tud, csak azért hogy ne lőjjék agyon"
Biztos nem kevered észak- és délkoreát..? :)

Mia and me 2017.10.05. 20:18:25

@zombigyilkos: nem tudom mi volt 70ben a magyar munkamorálban, én jó 10-13 éve dolgozom és a belünket kihajtják mindenhol, semmilyen késés, semmilyen lógás, semmilyen hiszti... Ha nemn tetszik el lehet menni.... (úgyhpgy most el is mentem :D )

Mia and me 2017.10.05. 20:19:16

@Untermensch4: de lehet :). az északiban lőnek is a déliben csak dolgozni kell, nem ?

Mia and me 2017.10.05. 20:50:56

nyavalya, nem ? ;-)

azaz nyavalyogni :)

Untermensch4 2017.10.05. 20:51:11

@Mia and me: Mifelénk mióta érezhető a munkaerőhiány, kissé megváltozott a nagyarcú "kussoljdolgozzszázanállnaksorbaahelyedért". Volt egy '70-es évekbeli angol sorozat, "A buszon". Vmelyik részében a munkaerőhiány miatt nem tudja a munkafelügyelő (vagy mi a szösz, főkaller?) kirúgni a buszvezetőt meg a kalauzt. Nálunk ugyanakkor a kötelező teljes foglalkoztatottság miatt az volt a melós szlogen hogy "Száz munkahely van, száz évig meg úgyse élünk.".

A '80-as évekig délen is diktatúra volt de ott nem csavarodtak be. Annyira... azért az '50-53 közötti háború nagyon felzaklatta őket. A vietnámba za amerikaiak megsegítésére küldött délkoreai önkéntesek (vszeg tényleg önkéntesek) annyira lendületesen kezdték a komcsiirtást hogy diszkréten hazaküldték őket mielőtt tényleges népirtásba torkollik a dolog. A srácoknak volt egy határozott elképzelésük hogy ha a hírszerzés szerint egy faluban vannak komcsik akkor a legtutibb mindenkit megölni hogy biztosan ne legyenek. :(
Ott más a kultúra. Nálunk a baj lényegét már asszem' Az úri muriban egy szereplő szájából olvashattuk vhogy így: "Nem való nekünk a szabadság, itt mindenki úr akar lenni.
Azokban az országokban ahol a polgár az idea/példakép aki a tudására és teljesítményére büszke, más a fejlődés mint ahol a nemes a példakép aki ősei dicsőségére és származására büszke, amelyk miatt neki dolgok járnak alanyi jogon. Senki nem akar nemecsek lenni, no. :)
A lengyel nemesi anarchia anno szétdobta lengyelországot vagy kétszáz évre, megszűnt.
Nálunk mostanság... (döbbenet hogy ez 1999-ben készült)
www.youtube.com/watch?v=szC_URtSMs4

Untermensch4 2017.10.05. 20:52:37

@zombigyilkos: A képsoron mennyi gdp-t állítanak elő..? :)

Mia and me 2017.10.05. 21:05:00

@Untermensch4: bevándorló ver bevándorlót :), valszeg az ütlegelőnek van afrikai büfészakos diplomája, a másiknak meg az se. Ingyenélő mind a kettő... Kár a korbácsért :), mert az az egyetlen érték ;-).

zombigyilkos 2017.10.06. 14:00:00

@Untermensch4:
"A képsoron mennyi gdp-t állítanak elő..? :)"
Ez épp a motivációs fázisa a termelésnek... :)

.

"döbbenet hogy ez 1999-ben készült"
Ez asszem még régebbi:
www.youtube.com/watch?v=ZdVlCWEfNy4

Untermensch4 2017.10.06. 17:51:02

@zombigyilkos: @Mia and me:
I was walking down the street, when I saw a black guy holding a TV.
I thought "holy shit, is that mine?"
I went home to check.
But nah, mine was at home polishing my shoes