A posztmodern férfi szerep
2018. április 19. írta: George Herceg

A posztmodern férfi szerep

yin-yang.jpg

Miközben egyre több szó esik a nők megváltozott társadalmi szerepéről, valamint a családban, házasságban megváltozott feladatairól, addig a férfiakról meglehetősen kevés szó esik és az is meglehetősen degradáló módon. Az egyetlen kivétel Zimbardo Nincs kapcsolat című könyve kapcsán kialakult médiafigyelem volt a közelmúltból, de ez is viszonylag hamar lecsengett. Pedig, ha elfogadjuk, hogy a nők szerepe a családokban alapvetően megváltozott az elmúlt 20-30 évben, akkor törvényszerű, hogy a férfi szerepnek is erre valamilyen formában változással kell reagálnia.

A kérdésben természetesen a szélsőséges vélemények kapnak figyelmet elsősorban. Jól jelzik ezt az ilyen cikkek bejegyzések alatti kommentek százas számai. A feminista szélsőség szerint a férfiak vegyék tudomásul, hogy a nőket nem lehet többé a háztartás és a gyereknevelés börtönében tartani, ezért tessék egyenlő részt kivenni minden ilyen feladatból. Aki ezt nem teszi, az pedig ne csodálkozzon, ha nő nélkül marad. A hím-soviniszta álláspont szerint ideje, hogy a nőket visszaküldjük a konyhába és a gyerekszobába, tartsuk őket tulajdonképpen gyámság alatt, sőt vegyük el a szavazati jogukat is.

De mit tegyen a férfi, aki se nem feminista, se nem hím-soviniszta, de szeretne egy optimálisan működő családban élni? Milyen legyen az új férfi szerep? Mit tartson meg a tradicionális férfi szerepkészletből és mit hajítson el belőle? Az emancipált nőkhöz mennyire van értelme alkalmazkodni? Vagy ez éppen a szexuális férfi vonzerő eltűnéséhez vezet? Hol húzódik a határ a papucsférj és a hülye macsó között? Létezik e olyan férfi szerepkészlet, amely úgy alkalmazkodik a megváltozott női szerepekhez, hogy közben nem heréli ki önmagát?

A családi szerepzavarok, illetve ezek konfliktusai alapvetően a következő hadszíntereken folynak:

  1. Háztartási munkák

A nők munkába állásával a háztartási feladatok teljes köre nem nyugodhat többé kizárólag a nők vállán, hiszen ők is dolgoznak. A háztartások gépesítésével azonban ez már korántsem köt le annyi időt és energiát, mint száz éve, ezért a sok nő által hangoztatott háztartási mártír szerep eléggé fals. Értem én, hogy a nők nemcsak besegítést várnak, hanem aktív kezdeményező munkavégzést a férfiaktól ezen a téren, de ahhoz, hogy ezt megtegyük, néhány viselkedési formát ki kell dobniuk a nőknek. Nem elég elvárni, hogy a férj átvegye a háztartási feladatok felét, de ehhez a döntési jogokat is át kell adni. Ha a nők azt akarják, hogy a férfiak porszívózzanak, akkor azt hagy tegyék úgy és akkor, ahogyan ők akarják. Becsmérelni a másik munkáját nem ér. Ha nem tetszik, ahogy a férfi mosogat, akkor nem fog mosogatni. Az elvégzett házimunka nem csereeszköz az esti szexhez. (ne legyen a visszautasítás oka a nem elvégzett házimunka) Cserébe a férfiak sem gondolják, hogy ha port törölnek, akkor cserébe jár az esti cumi. Tudjuk, hogy a nők nem a takarítástól indulnak be szexuálisan.

  1. Gyereknevelés

Kényes terület, hiszen miközben a nők ebben is több részvételt követelnek meg a férfiaktól, közben itt is a döntési jogosítványokat azért meg akarják tartani. A férfi nem attól lesz jó apa, hogy megtanul pelenkázni és meg tudja melegíteni a bébi ételt, hanem attól, hogy a nevelés során bevezeti a gyereket a külvilág megismerésébe és ezzel párhuzamosan mintát mutat. Ehhez viszont a nőknek meg kell tanulniuk azt, hogy a gyerek nem az ő tulajdonuk. Ha csak a gyermekfelvigyázást és kisegítő munkakört szánnak a nők a párjuknak, ne csodálkozzanak, hogy a férfiak lerázzák magukról, mint kutya a vizet. A nevelési kérdésekbe ugyanakkora beleszólást kell engedni az apának, még akkor is, ha Ő kevesebb időt tud tölteni a gyermekével, mint az anya.  

  1. Családi élet menedzselése

A legtöbb női sirám szerint a legnagyobb baj a férfiakkal, hogy bár minden megtesznek, amit a feleségük kér, de nem kezdeményezőek a család életének szervezésében, illetve mindent a nőnek kell kitalálni, megszervezni és elintézni. A probléma gyökere a férfiak és a nők eltérő felfogása a családi élet intenzitásáról. A nők mindig zsizsegnek, mindig programokat szerveznek. Általában midig ők találják ki, hogy a gyerek járjon valami különórára, sportfoglalkozásra, közösségbe. Ennek oka talán a három éves GYED alatti összezártság utáni fokozottabb külvilág felé fordulásban keresendő. Ezzel szemben a férfiak, miután hazaérnek a munkából és konstatálják, hogy minden rendben van a család háza táján, inkább lassulnának le valamilyen pihentető tevékenység által. Ezt sok nő képtelen elfogadni és simán lustaságnak bélyegzi.

Láthatjuk, hogy alapvetően mindhárom területen nem az a probléma, hogy a férfiak nem akarják, vagy képtelenek kivenni a részüket a munkavégzésből, hanem az, hogy a nők ezt úgy szeretnék, hogy ők irányítanak, a férfiak engedelmeskednek. Ilyen módon élő pár van, nem is kevés, azonban a női természet miatt, az ilyen férjek teljesen elveszítették vonzerejüket a feleségük szemében, ami hosszú távon általában szakításhoz és váláshoz vezet. A megoldás az lenne, hogy a férfiak valóban vállaljanak többet a családdal kapcsolatos feladatokból, de csak az ahhoz kapcsolódó döntési jogosítványokkal együtt. Az erről kötött megállapodást úgy kell létrehozni, hogy mindenki a saját személyiségének, kompetenciájának leginkább megfelelő tevékenységekből vegyen ki több részt. Adózzunk kölcsönösen elismeréssel, a becsmérlés helyett, a másik által elvégzett munkáért. Mindemellett azt is figyelembe kell venni, hogy ki milyen stresszes munkát végez, az mennyi energia befektetéssel jár, ugyanis a családi feladatok matematikai megfelezése sokszor vezethet emiatt igazságtalan munkamegosztáshoz.

Milyen legyen tehát a posztmodern férfi? A család életében aktívan résztvevő, döntésképes, és akinek döntéseit a családtagjai tisztelik és elfogadják. Találja meg az összhangot a pénzkeresés és a családi feladatok között. Ehhez, ha szükséges korlátozza felesége és gyerekei fogyasztási igényeit. Persze egy ilyen csoda férfihoz, kell egy olyan nő, aki alkalmas az együttélésre és elfogadja, hogy nem mindenben lesz az Ő szava a döntő.

Sokszor ér az a kritika, hogy posztjaimban nem kínálok megoldásokat a feltárt problémákra. Ezt a posztot tehát kritikusaimnak ajánlom sok szeretettel.

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiszemmel.hu/api/trackback/id/tr713848676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Empatikus Állatbarát 2018.04.19. 11:17:44

Egy jól kereső férj ki tudja váltani a háztartási segítséget egy megfizetett bejárónővel. Így az asszony is ura lesz a háztartásnak, segítséget is kap, és nem esik csorba a férj férfiasságán.

szuts 2018.04.19. 11:20:16

Nagyon jó (hiánypótló) cikknek tartom. Azt hiszem kielemezi a mai családon belüli problémák, férfi-nő szerep ellentmondásait.

EmKey 2018.04.19. 11:20:26

Jól átgondolt írás. Valós problémára kezelhető és tanulható megoldás. Csak a hajlandóságon múlik minden.

Dread Naughty 2018.04.19. 11:44:59

Röviden összefoglalva a nők egyoldalúan akarják megmondani, hogy milyen az új nő, de ugyancsak egyoldalúan akarják megmondani azt is, hogy milyen az új férfi.
Azért ha pár évtized múlva meglesznek a tökéletesen élethű szexdriodok és mesterséges emberkeltetők, érdemes lesz újra visszatérni a kérdésre, mert szvsz igen sok nő fog pitizni a hagyományos család küszöbén, hogy engedjék vissza.

erkölcsi hulla 2018.04.19. 11:45:30

"De mit tegyen a férfi, aki se nem feminista, se nem hím-soviniszta, de szeretne egy optimálisan működő családban élni?"

Ne halgasson a nők rinyálására, mert úgysem fog tudni megfelelni nekik.
Olyan nincs hogy sem feminista, sem hívsovi, úgyis rá lesz sütve az egyik jelző.
Szarja le a női rinyát, ez a lényeg.

erkölcsi hulla 2018.04.19. 11:46:16

@Dread Naughty: Ezt akartam írni, de nem tudtam megfogalamzni, szóval kösz.

George Herceg 2018.04.19. 11:49:49

@erkölcsi hulla: Azt hiszem amit mindenképpen meg kell őrizni a klasszik férfi szerepből az a férfi öntudat ami nem egyenlő a nők lenézésével.

roli101 2018.04.19. 12:43:09

A gond ott kezdődik sok nőnél, hogy keresik a FÉRFIT. Várják, hogy egy machó férfi hódítsa meg őket, akire minden nő irigy, akinek sok pénze van és legalább 18 centis. A legrondább nő is erre vágyik. Ezért azok a férfiak, akik nem adoniszok, nem nagydumások, ellenben intelligensek, gyerekszeretőek, azoknak igencsak küzdeniük kell, hogy legyen nőjük. Mivel a nők választanak (ez csak részben igaz), ezért minden pasi próbál olyan lenni, amilyen az általános női elvárás, hiszen csak így van esélye párt találni.
Ha egy nő kifogta a machót, akkor azt képzeli, hogy majd ő hűségessé, gyerekbaráttá neveli át a szoknyavadász, bármely nőt megkapó FÉRFIT. És ekkor jönnek a pofára esések a nőknél. Az igazi machóból nem lesz apuka, aki pelenkát cserél, óvodába hordja a gyereket. Gyorsan lelép, mert könnyen fog másik csinibabát. A nő pedig ott áll a gyerekkel elváltan, miközben azok a férfiak, akiket ő észre se vett beképzeltségében, boldog életet élnek azokkal a nőkkel, akiket ő lenézett.

fénycsepp 2018.04.19. 12:51:05

@roli101: ezt valamelyik noi lapban olvastad, talan a Cosmoban?:)

abudabi15 2018.04.19. 12:56:51

A recept, mint már leírták, pont leszarni a harmincas emancipuncik elvárásait, és csak magunknak élni. Majd ha becsicskulnak, akkor lehet foglalkozni velük. Sajnos undorítóak egyes nők, ezt nem lehet szebben írni. Tisztelet a kivételnek!

roli101 2018.04.19. 13:20:10

@fénycsepp: Ezt nem olvastam, hanem élettapasztalat.

bontottcsirke 2018.04.19. 13:44:56

Férfi létemre mindegyiket csinálom, és?

alalala 2018.04.19. 13:58:58

@bontottcsirke: Férfi létedre bontottcsirkének hívnak. Sejthető volt, hogy mindegyiket csinálod :P

George Herceg 2018.04.19. 14:00:52

@alalala: Nomen est omen :-)

Nem megmondta, hogy bontott csirkét hozzál?????

bontottcsirke 2018.04.19. 14:09:48

@alalala: Miért ha féldisznó lennék, jobb lenne?

bontottcsirke 2018.04.19. 14:35:52

@alalala: Azért ez a ladyboyos alalala sem valami bizalomgerjesztő :)

alalala 2018.04.19. 14:47:03

@bontottcsirke: Tudom. Ráadásul én is csinálom mindegyiket. Csak az én nevemmel nem olyan vicces, azért írtam inkább a tiédre :D

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2018.04.19. 15:07:48

Az a nő, aki meg akarja mondani a barátjának / férjének, hogy mit és hogyan csináljon, az nem férfit akar, hanem háztartási robotot.

Az a férfi, aki elvárja, hogy a felesége / barátnője minden házimunkát elvégezzen, az nem nőt akar, hanem anyukát.

Egyedül élek, mégsem komplett disznóól a lakásom. Pedig csak egy robotporszívó és egy mosogatógép segít benne. Ha valamit meg kell csinálni, és épp van rá időd és energiád, akkor csináld meg! Ha valamit nem _kell_ megcsinálni, de meg akarod csinálni, akkor csináld meg, ne várd mástól, hogy megcsinálja. Ilyen egyszerű a dolog, nem kell köré ideológiát gyártani.

WinG 2018.04.19. 15:14:27

Nálunk 5 hónapos a gyerek, én az első naptól kezdve ugyanúgy pelenkáztam, etettem a gyereket, mint a feleségem. Nyilván amiatt, hogy én dolgozom, kevesebb idő jut ilyesmire, és a házimunka nagy része is most rá hárul.

Ugyanakkor amíg nem volt gyerek, és mind a ketten dolgoztunk, egyértelmű volt, hogy a házimunka is közös volt. Nekem furcsa, hogy ez nem egyértelmű manapság minden férfinak.

A pénzügyeket én kezelem, ebben én sokkal racionálisabb vagyok, de a kirándulásnál a szálláskeresés/foglalás pl. egyértelműen a feleségem reszortja, ő jobb és türelmesebb is ebben.

Szóval szerintem meg kell találni az egyensúlyt. Én nem érzem magam kevésbé férfinak, hogy elmosogatok és átpelenkázom a gyereket (sőt, a feleségem szerint kifejezetten szexi, ha a kezemben van a gyerek), ugyanakkor munka mellett nyilván a feleségem sem várja el, hogy ugyanúgy besegítsek, amikor még mind a ketten dolgoztunk.

Medgar 2018.04.19. 15:26:55

@WinG: A poszt nem erről szól...

WinG 2018.04.19. 15:35:32

@Medgar: De, pontosan erről. Hogy a feladat és a felelősség megosztásával a döntések is közösek. De sok férfi úgy akar döntéshozói pozícióban tetszelegni, hogy a felelősséget és a feladatokat áttolja az "asszonyra".

George Herceg 2018.04.19. 15:47:01

@WinG: fordítva látom, a nők akarják a melót áttolni a férfiakra de dönteni is ők szeretnének.

Medgar 2018.04.19. 15:49:46

@WinG: Nem erről szólt a poszt, hanem a nők kényszeres irányítási vágyáról.

WinG 2018.04.19. 16:03:54

@Medgar: Ez a férfi hibája is. Most vagyok 30, értelemszerűen nem a feleségem volt az első nő az életemben, de nem éreztem úgy, hogy a nőknek en bloc kényszeres irányítási vágya lenne. Nyilván ha puhapöcs a férfi, nem tudja érvényesíteni a saját akaratát, akkor egy erősebb akaratú nő uralkodhat felette – de ez pontosan ugyanígy van fordítva is. De egy átlagos önértékelésű férfinél ez nem hiszem, hogy bármikor előfordulna. Ha meg egy nő kényszeres irányító, akkor ki kell adni az útját.

neratyiskoggy 2018.04.19. 16:44:49

hagyjátok abba a buziskodást! a macsó oké, a többit csak balos libsi zsici feministák találták ki! nincs ez mit gondolkodni ők gyűlölnek téged ennyi

George Herceg 2018.04.19. 17:05:04

@WinG: Szinte minden nőben megvan az irányítási vágy. AWALT! De nyilván az adott férfin múlik mennyire hagyja a nőt irányítani.

2018.04.19. 17:36:39

@Empatikus Állatbarát: "Egy jól kereső férj ki tudja váltani a háztartási segítséget egy megfizetett bejárónővel. Így az asszony is ura lesz a háztartásnak, segítséget is kap, és nem esik csorba a férj férfiasságán. "

Hát, lehet, hogy tévedek, de arra fogadnék, hogy nő vagy.
Ugyan miért a férjnek kell fizetnie azt a bejárónőt? Miért nem 50-50%?

MEDVE1978 2018.04.19. 18:00:46

Szerintem a sok összevissza info és input miatt a mai nők férfiképe brutálisan széttöredezett. Egyszerre vannak jelen tradicionális és újszerű elvárások, sokszor irreális dolgokkal fűszerezve. Sok fiatal csaj van a munkahelyemen és a beszélgetésekből standardan az jön ki, hogy "nem vagyok anyagias, de azért legalább keressen úgy mint én", "oké segítsen a házimunkában és a gyereknevelésben, de ne csináljon túl sokat, mert akkor azt hiszem, hogy a húgom vagy bejárónőm és majd nem akarok dugni vele".
Nagyban megy tehát az alfa hímet akarok, de aztán ne kényszerítsen bele a tradicionális női szerepbe se.

Nálunk a következőképpen működik a feleségemmel: házimunkák egy részében részt veszek (ha van kedvem főzök, takarítás és mosogatás közös, gyerek pelenkázása közös). Sajnos neki most munkahelyi csúcs van, ezért a gyerek öltöztetés rám marad. Persze emiatt sokszor a posztban porszívózásnál említett nyavalygás van: "nézd már meg a gyereket, hogy néz ki, teljesen eltérnek a színek". Ilyenkor vágom vissza, hogy "bazd meg öltöztetnéd te, nem én barbiztam gyerekként".

Nálunk a munkamegosztás viszont folyamatosan változik, amikor ő volt otthon a gyerekekkel, akkor szinte minden házimunkát ő csinált, most, hogy mindketten dolgozunk munkamegosztás van. Ami jelenleg felém "lejt", ezért veszekszünk is eleget.

"Családi élet menedzselése" Ez valami típushiba lehet a nőknél, pont ugyanez a tapasztalatom. Nagyon sokszor megy a rinyálás, hogy "mindenre nekem kell gondolnom", annyi időd lenne este arra, hogy ezt azt átnézd, mégse teszed meg. Baszd meg, odáig dolgoztam, szeretnék kikapcsolódni, pihenni. Nekem inkább az a megélésem, hogy a feleségem egyes ilyen tevékenységeket sokkal szívesebben csinál, akár szabadidejében is (pl: neten válogat ruhákat a gyereknek vagy akár programot tervez), míg nekem ez sokszor kifejezett "munka", olyan mintha a pihenőidőmben dolgozni kellene.

Sadist 2018.04.19. 18:12:34

@WinG: "Ez a férfi hibája is."

A nő hibája is, ha megerőszakolják. Minek ment oda?

abudabi15 2018.04.19. 22:55:33

@MEDVE1978: egyébként az emberek szóhasználata is jellemző, sokat elárul. Azt mondják a modern nők, "menedzselni" a gyerek, a család, stb. életét. De minek? Baszod, menedzselj a munkahelyeden, otthon hagyd a gyereket békén, szeresd, jástz vele, babusgasd, de ne menedzseld! Én ilyen nővel sose merek szóba állni, félek, hogy megöl a házisárkány hatásával.

alalala 2018.04.20. 12:10:04

@abcdefghijklmm: "Ugyan miért a férjnek kell fizetnie azt a bejárónőt? Miért nem 50-50%?"

Nem neki kell fizetni, de "Egy jól kereső férj" miért ne fizethetné?
Az az 50-50% nem megvalósítható, ha az egyik fél jól keres, a másik meg nem annyira. Vagy szerinted ez hogy szokott működni? Egész addig megy felesben a rezsi, amíg mindkét félnek van pénze, aztán meg koplalnak? Vagy a jól kereső eszik a másik meg nézi? Szerencsétlen asszony a Tiszához megy nyaralni, míg a férj tengerpartozik? :D

WinG 2018.04.20. 12:19:31

@Sadist: Igen, gratulálok. Egy nő megerőszakolása és az, hogy kiállsz a saját nézeteid mellett az tényleg pontosan ugyanaz. Hangyfasznyi különbség sincs.

Sadist 2018.04.20. 17:36:33

@WinG: Látom, az irónia és az önvizsgálat sem az erősséged.

2018.04.20. 19:32:41

@alalala: Nem tudom, csak nálunk mindent én fizetek azon az alapon, hogy én 4-szer annyit keresek, mint az asszony, ő meg elkúrja az összes pénzét hülyeségekre és a tetejébe még mínuszba megy a hitelkártyával. Szoktam neki mondani, hogy a boltban kurvára nem érdekel senkit, hogy mennyit keres, ha enni akar, akkor kifizeti a kenyeret és kész. És persze ilyenkor én vagyok a bunkó,.... egyébként meg állandóan egyenjogúságról beszél. Kivéve persze ha valamit ki kell fizetni. Akkor jövök én. Szóval eléggé ugrom erre a témára....

WinG 2018.04.20. 23:52:34

@Sadist: Ugyan magyarázd már meg légy szíves, miért kéne önvizsgálatot tartanom. Komolyan érdekelne.

Sadist 2018.04.21. 00:36:41

@WinG: Az ostoba kijelentésedre ("Ez a férfi hibája is.") kaptál egy ironikus reakciót, mert azt reméltem, hogy veszed a lapot és magad is belátod, hogy baromságot írtál. De úgy látszik, nem.

VOGAben 2018.04.21. 08:52:06

@abcdefghijklmm: Hatalmas szerencséd van! Egy spúr sváb menyecske ellenirányban csinálna ki! Az se jobb, sőt!

Untermensch4 2018.04.21. 19:59:04

@abcdefghijklmm: Azt a hitelkártya-dolgot meg kell szüntetni. Ha ugyanúgy nem tud költségvetési kereten belül maradni mint a volt feleségem akkor főleg.
De egyébként is úgy emlékszem hogy a minden hónapban használt hitelkártya annak a jele hogy a megnyugtatónál egy lépéssel közelebb van vki a szakadék széléhez, anyagilag...

2018.04.21. 22:16:16

@Untermensch4: hát én nem mehetek be a bankba az ő nevében, ő meg nem megy be. Szóval marad az, hogy felbontom a bankos leveleit, és ellenőrzöm, amit ő persze sérelmez, mert ő autonóm ugyebár... (Kivéve persze a pénzügyeket, mert ott importra szorulna)

2018.04.21. 22:18:08

@Untermensch4: a hitelkártya szerintem annak a jele, hogy valaki hülye. Mi a fasznak havonta minuszba menni, ugyis vissza kell fizetni. Egyszer kell meghuzni a nadragszijat eg, honapig, es tobbe semmi szukseg hitelkartyara...

Untermensch4 2018.04.22. 22:20:40

@abcdefghijklmm: Sztem teljesen jól látod a helyzetet. Ami miatt egy nulla fenntartási költségű hitelkártya megléte indokolt lehet az egy előre nem látható, váratlan eseti kiadás. A rendszeres használata előre láthatóan egy adósságspirál lesz, még ha most egy havi ciklusú kör is.
Szal érzékleed a problémát, én nem szólhatok bele a megoldás tekintetében mert az a ti dolgotok....

Untermensch4 2018.04.22. 22:21:52

Nem tudom hogy e volt-e már?:
oriblog.blog.hu/2015/08/20/holgyeim_faszok_vagytok
Kéretik nem felületesen és csőlátásosan olvasni, hosszabb ám a címénél és tartalmasabb is.

2018.04.23. 07:02:26

@Untermensch4: A váratlan eseti kiadások megelőzése is egyszerű. A feleségem pl. 19 éve folyamatosan munkaviszonyban van. Ha csak havi 2.000 Ft-hoz nem nyúlt volna hozzá (ami lófitty), akkor közel félmillió froncsija lenne váratlan, eseti kiadásokra, de ő ezt egyszerűen nem akarja felfogni. Mindent megpróbáltam már az erőszakon kívül (amit nem is fogok soha), és egyszerűen szarik rá és folytatja. Szóval maradt a megszoksz vagy megszöksz, amiből csak az első játszik, mert nem akarom, hogy a gyerekeim csonka családban nőjenek fel. Íly módon ki van jelölve az utam...

George Herceg 2018.04.23. 09:34:01

@abcdefghijklmm: Gondnokság alá kell helyeztetni, kizárólag az anyagi ügyek területén. Rómában a tékozlás büntetőjogi kategória volt az ókorban. A kurva drága gyors áruhitelek korában nem ártana ezt visszahozni.

alalala 2018.04.23. 09:44:17

@abcdefghijklmm: Na igen, az esetedben így tényleg nehéz. Nekem is volt egy hasonló barátnőm. Igaz neki nem volt hitelkártyája, de cserében pénze sem sok :D Mivel nem vágott földhöz, hogy én fizettem kettőnk után a "rezsit", így egy idő után már nem is annyira zavart. Hosszú távon tulajdonképp még meg is érte, mert elkezdtem spúr lenni és minden extra dolog kifizetése olyan érzés volt, mintha a fogamat húzták volna. Így nem nagyon mentünk el sem nyaralni sem máshova, amivel még egy csomó pénzt is spóroltam :D
Persze ez sem élet, úgyhogy nem is tartott sokáig, de tapasztalatnak jó volt. Viszont kicsit el is rontott fejben, mert azóta könnyebben lesz*rom, ha valamit nekem kell fizetni és ki sem merem már számolni, hogy hogyan zárunk egy-egy nyaralást vagy bár mást. Azt hiszem erre mondják, hogy kitolódott az ingerküszöböm :S
Gyerekként sosem értettem, hogy van ez a közös kassza a szülőknél. Felnőttként rájöttem, hogy nagyon is egyszerűen. Nem közös kassza van, hanem én fizetek :D

"Szóval maradt a megszoksz vagy megszöksz, amiből csak az első játszik, mert nem akarom, hogy a gyerekeim csonka családban nőjenek fel"

Ha csak az anyagiak a problémád és lelkileg túl tudod tenni rajta magad, akkor tényleg megéri megszokni (egy válás amúgy sem olcsó). Viszont ha más is szar, akkor azt a gyerek is érzi és nem biztos, hogy jobb dolga van neki egy folyamat feszkós környezetben, mint egy csonka családban.

alalala 2018.04.23. 09:47:14

@alalala: "akkor tényleg megéri megszokni"

Ezt nem úgy értettem, hogy bele kell törődni. Valamit csak lehet javítani a feleséged hozzáállásán.

George Herceg 2018.04.23. 11:08:03

@alalala: Szerintem maradni minden változtatás nélkül nem jó. Le kell ülni beszélni, és ha nem megy akkor át kell venni a kontrollt. A saját pénzét nyilván arra szórja amire akarja, de a másét azért az már necces. Én speciál nem vagyok a közös kassza híve. Van az asszonynak kiadása, van nekem és vannak a közös kiadások. Valahogy a közös kasszát nem becsüli meg az egyik, vagy a másik fél. Én ezt tapasztaltam és általában az nem becsüli, aki kevesebbet rak bele.

2018.04.23. 16:19:54

@alalala: Nem lehet. Ez van és kész. Maximum üthetném, de én még életemben nem ütöttem meg senkit (még férfit sem, nemhogy nőt), és ezen nem is szeretnék változtatni...

Mia and me 2018.04.23. 17:22:03

@George Herceg: "Gondnokság alá kell helyeztetni, kizárólag az anyagi ügyek területén"

:D baszki a fél országot gondokság alá lehetne akkor, nemtől kortól függetlenül.
A pasik is tudnak költeni amelyiknek olyan a költési kultúrája, hogy nem zavarja ha valamit hitelre vesz.

alalala 2018.04.23. 18:04:04

@abcdefghijklmm: Ha megváltoztatni nem tudod, otthagyni meg nem akarod, akkor két dolgot tehetsz: vagy továbbra is pénzeled a hülyeségeit vagy nem adsz neki több pénzt.
Persze ha tiltólistára kerül a hitelkártyatartozás miatt, akkor azzal magadat is megszívatod, úgyhogy a hónap elején a biztonság kedvéért vedd le a kártyájáról a hitelkeretet és akkor nem tud mit elkölteni :)

George Herceg 2018.04.23. 18:08:05

@Mia and me: Én gondnokság alá is helyeztetném....a fél országot, de lehet, hogy még többet is.

George Herceg 2018.04.23. 18:09:23

@abcdefghijklmm: Az erőszak nem megoldás, de ne pénzeld tovább, lehet ez önmagában is hatna.

Untermensch4 2018.04.23. 20:43:43

@Mia and me: "baszki a fél országot gondokság alá lehetne akkor, nemtől kortól függetlenül."
Bárkinek bármihez adhatsz jogot "egy tollvonással" de képességet nem...

Inzon 2018.04.28. 10:43:22

Jó cikk. Külön tetszett, hogy nemcsak végre megoldást is kerestél a problémára, hanem ÉRTELMES megoldásokat mondtál. :)

Kulics 2018.04.30. 10:27:24

@WinG: "Ha meg egy nő kényszeres irányító, akkor ki kell adni az útját."
A gyakorlatban úgy szokott történni, hogy VÁLTOZIK a felállás és mondjuk két gyerek után lesz a csaj irányítás mániás. Ki lehet adni az útját és akkor viszi a gyerkeket meg a lakást. Két gyerek után már nincs nyeregben a férfi, mert elveszítheti mindenét, plusz a gyerek láthatásával is szivathatja a nő és bármikor újra és újra beperelheti a pasit, hogy nem elég a gyerektartás. A válás után sok sok évvel is.

Sadist 2018.04.30. 13:44:08

@Untermensch4: Ez az ori egy irritáló balfasz, osztja az észt mindenről, de nincs egy konzisztens világképe sem, csak fikáz mindent és mindenkit.

Sadist 2018.04.30. 13:49:35

@Kulics: Ezért kellene bevezetni a magánházasság intézményét. A két fél előre megegyezne a jogokról és kötelezettségekről, de főleg, hogy milyen esetekben engedélyezett felbontani a házasságot és mi történjen a gyerekekkel, közös vagyonnal, stb.

Kulics 2018.05.01. 10:47:25

@Sadist: ez egy racionális dolog LENNE, ha az élet nem változna. De a körülmények sokszor gyökeresen változnak és ezt a bíróság is elismeri, tehát bármilyen előzetes megállapodást fel lehet rúgni. Egy sok éve lezajlott és lezárt válóper esetében is mindig lehet újra és újra megtámadni az ítéletet a körülmények változására hivatkozva.
Régi trükk az ex facebook oldalán nézegetni a nyaralási meg autós képeket és máris lehet pereskedni ha mauritiusra jár nyaralni az új csajjal, akkor több tartásdijat is tud fizetni.

Kulics 2018.05.01. 10:51:49

@Sadist: aztán mesélek még egy izgalmasat: elvált férj perelte be tartásdij csökkentés miatt a volt feleséget, aki egy dúsgazdag pasihoz ment másodszorra férjhez. A gazdag új férj gazdasági riválisa állt a dolog mögött, mert egy ilyen perben feltérképezik a vagyoni helyzetet, jövedelmet, bankszámlákat mindent... és ehhez az infóhoz hozzájut az ex férj, aki továbbította az infót a riválishoz. Tud az élet kacifántos dolgokat produkálni.

Sadist 2018.05.01. 12:54:02

@Kulics: "De a körülmények sokszor gyökeresen változnak és ezt a bíróság is elismeri, tehát bármilyen előzetes megállapodást fel lehet rúgni."

Na, pont ezen kellene változtatni és végre a házasságra is úgy tekinteni, mint egy szerződésre, amit nem lehet csak úgy felrúgni. A nem vétkességi alapú válás úgy baromság, ahogy van.
Ha szerződésben vállalom, hogy x összegért elvégzek valamilyen melót, aztán mégsem csinálom meg, mert mondjuk elkaszinóztam a pénzt, amit a kivitelezésre kaptam, akkor a bíróság kitapossa belőlem a kötbért és nem mondhatom, hogy hát sry, megváltoztak a körülmények, nem jött be a piros hetes.
Házasságnál meg ha valamelyik fél gondol egyet, simán kihátrálhat bármilyen retorzió nélkül, jellemzően az, amelyik amúgy is kevesebbet tett bele.

Mia and me 2018.05.02. 20:18:21

@Sadist: "Házasságnál meg ha valamelyik fél gondol egyet, simán kihátrálhat bármilyen retorzió nélkül, jellemzően az, amelyik amúgy is kevesebbet tett bele."

Szerintem is a nő menjen ahogy jött... a gyereket meg ilyenkor ott kell felejteni egy játszóházban azt kész, nem ?

Untermensch4 2018.05.03. 10:57:45

@Sadist: " Ezért kellene bevezetni a magánházasság intézményét. A két fél előre megegyezne a jogokról és kötelezettségekről, de főleg, hogy milyen esetekben engedélyezett felbontani a házasságot és mi történjen a gyerekekkel, közös vagyonnal, stb."

Sztem van konzisztens világképe csak az olvasónak rosszul esik szembesülni a valósággal, a saját valóságával... arra pl emlékszem ahogy "fikázza" hogy miért is gondolják azt emberek hogy egyféle házassági szabvány mindenkinek pont megfelelő pedig még folyószámla-szerződésből is sok-sokféle van.

Untermensch4 2018.05.03. 11:00:42

@Mia and me: "Szerintem is a nő menjen ahogy jött... a gyereket meg ilyenkor ott kell felejteni egy játszóházban azt kész, nem ? "

Állambácsi a gyerekek letétbe helyezésében is segít, van erre a célra egy intézményrendszer, az adónkból... jah, persze. El is felejtettem...
oriblog.blog.hu/2014/09/23/11_ok_a_gyerekvallalas_ellen

Sadist 2018.05.03. 16:57:00

@Untermensch4: "Sztem van konzisztens világképe csak az olvasónak rosszul esik szembesülni a valósággal, a saját valóságával..."

Az ultraliberális, anarchista világkép nyakon öntve egy kis genderizmussal és feminizmussal szerintem minden, csak nem konzisztens világkép. Fogalma sincs a világ és a társadalom működéséről, rendszeresen felcseréli az okot és az okozatot.

Untermensch4 2018.05.03. 19:04:15

@Sadist: "Fogalma sincs a világ és a társadalom működéséről, rendszeresen felcseréli az okot és az okozatot."
Erre tudnál példát mondani? Úgy lehet h könnyebben megérteném.

Sadist 2018.05.03. 21:28:42

@Untermensch4: Pl. csomószor arról ír(t), hogy a hagyományos nemi és társadalmi szerepek miatt baszódik el az emberek élete, miközben pont ezek lerombolása felelős azért, hogy az emberek boldogtalanok. Ha nincs egy keretrendszer, ha nincs egy minta, amit az emberek követhetnek, akkor nem fogják találni a helyüket a világban, a társadalomban, egyáltalán az életben.
Évezredekig ezek a dolgok működtek, igaz, volt kb. 1%-nyi, akiknek nem feleltek meg ezek a keretek, de társadalmi szempontból az volt az optimális. Ma meg ez az 1%-nyi ori-félék tagadnak meg és rombolnak le mindent, ami eddig a 99%-nak ha nem is volt tökéletes, de sokkal élhetőbb volt.

Untermensch4 2018.05.03. 22:30:09

@Sadist: Sztem hibás az érvelésed. Ha 99% akar vmit csinálni akkor 1% csak feltűnően közvetlen fizikai erőszakkal tudja ezt megakadályozni. Egy rövid ideig amíg lemészárolják szegénykéket...
Ha nincs egységes világképe (amit nem is akar rákényszeríteni másokra, nehéz is lenne ha nincs) akkor hogyan hasonlítod össze azzal a régi keretrendszerrel, hogyan jön ki az összehasonlításból az hogy ha nem is volt az tökéletes, sokkal élhetőbb volt? Minél volt élhetőbb? Miből állapítottad meg hogy 99%-nak megfelelő volt? Papírforma szerint egészen az utolsó pillanatig s szovjetúnió és a kárpátok géniuszának romániája is 99% számára élhető, sőt sokkal jobb volt mint az alternatíva... egy korábbi alternatíva. A több ezer évig működő rendszerről hogyan állapítod meg hogy a kisebb eltérések közül melyik volt a legélhetőbb felállás? A túlélés = siker? Mert akkor ha 1% le tudja rombolni 99% világát akkor a túlélő 1% sikere önmagát igazolná...
Ez meg sztem nem femináci írás de szted igen...
oriblog.blog.hu/2015/08/20/holgyeim_faszok_vagytok

Mia and me 2018.05.04. 11:11:37

@Sadist: "csomószor arról ír(t), hogy a hagyományos nemi és társadalmi szerepek miatt baszódik el az emberek élete, miközben pont ezek lerombolása felelős azért, hogy az emberek boldogtalanok."

Szerintem olvasgass szépirodalmat, minden korból. És akkor kiderül hogy mennyire voltak "boldogok" a hagyományos nemi szerepekkel.

"Ha nincs egy keretrendszer, ha nincs egy minta, amit az emberek követhetnek, akkor nem fogják találni a helyüket a világban, a társadalomban, egyáltalán az életben."

Vagyis egy szinten vagyunk agyilag a hangyákkal ? :)
Vagyis inkább alattuk.

icipicicsipa 2018.05.04. 16:26:43

@Mia and me:
" Vagyis egy szinten vagyunk agyilag a hangyákkal ? :)"

Bizony, pontosan így van.
Csak az emberi faj annyira öntelt és ostoba, hogy azt hiszi, ő milyen hűűű de magasztosabb lény.

Untermensch4 2018.05.04. 19:33:18

@icipicicsipa: Annyiból magasztosabb is hogy az embereknek többnyire van humora.

tikk 2018.05.06. 03:42:34

@George Herceg: Sajatsagos okok miatt ugy alakult az elet, hogy miota osszehazasodtunk en nem dolgozom. A ferjem minden bankszamlahoz elso napon csinaltatott kulon kartyat, hitelkartyat. Osszeraktuk amink van, errol ugy beszelunk hogy a Mienk. Megbecsulom a penzt , es nagyon megnezem mire adom ki, jobban mint a ferjem. Mondjuk o ezzel tisztaban van :)
Amit az un posztmodern ferfirol emlit a poszt, az az emlitesre sem erdemes minimum.

Kulics 2018.05.11. 11:17:49

@tikk: "az az emlitesre sem erdemes minimum. " Ez így leírva elég arrogáns lekezelőnek tűnik. Ennek szántad?