Hogyan neveljünk párkapcsolatilag sikeres fiúkat?
2018. augusztus 21. írta: George Herceg

Hogyan neveljünk párkapcsolatilag sikeres fiúkat?

apafia.jpg

Azt hiszem minden fiús apa komoly dilemmája, hogy mikor, mennyire és legfőképpen hogyan beszéljen gyermekének a nőkről, a szerelemről, a párkapcsolati dinamikákról. Egyáltalán van-e értelme és létjogosultsága egy szülőnek, hogy ezen a területen is világos útmutatással szolgáljon az utódainak, vagy fogadja el, hogy a mai világban a család, mint szocializációs terep háttérbe szorult a kortárs csoportok és az internet mögött. Mennyi ráhatása van egy apának arra, hogy befolyásolja fia gondolkodását a nőkkel és a szerelemmel, szexualitással kapcsolatban? Úgy vélem, hogy mindenképpen fontos és szükséges ,hogy egy apa foglalkozzon ezzel a témával is. (Ez persze azt is jelenti, hogy a leánygyermeket ugyanúgy fel kell készíteni a férfiakkal történő kapcsolatépítés nehézségeire, de a poszt, most csak a fiúkról szól)

Az ezzel kapcsolatos nehézségek sokrétűek. A legnagyobb probléma, hogy sok gyerek életében egyszerűen nincs jelen az apa. Vagy azért mert a gyakori válások miatt fizikailag nem elérhető, vagy mert a nevelést az anya monopolizálta, esetleg maga a férj „vonult ki” a gyermeknevelésből. Az apahiány mellett a férfiak eltűntek a gyerekek külső szocializációs terepeiről is. Kevés az óvó bácsi, tanító bácsi és tanár Úr. Mindenütt nők, asszonyok és nénik veszik körül a fiúkat. Ezzel elérkeztünk a probléma gyökeréhez, ugyanis párkapcsolatilag sikeres férfit két egymással összefüggő módszerrel lehet nevelni. Példaadás és ismeretátadás. Az egyik nincs a másik nélkül. Viszont példát adni csak úgy lehet, ha az ember jelen van a gyermek életében.Hiába a prédikáció, ha az apa a saját házasságában papucs, vagy bántalmazó, passzív, esetleg depressziós. A hiteltelenséget a gyerekek nagyon hamar észreveszik. Másfelől pedig, muszáj megismertetni a gyermeket a női természettel, az ismerkedési praktikákkal, párkapcsolati dinamikával és a lehetséges buktatókkal. Ez természetesen a gyermek életkorának megfelelő mélységben és stílusban kell, hogy megtörténjen.

Minden szülő a saját tapasztalataiból és ismereteiből leszűrt tanulságokat kívánja tovább adni. Véleményem szerint két nagy hibát lehet elkövetni. Az elsőben, ha a média és a mai szocio-kulturális közegben elterjedt nőfelmagasztaló és idealizáló értékrendet közvetítjük, amely szerint minden nő egy éteri istennő, akit a tenyerén kell, hogy hordozzon a férfi. Akinek lesni kell minden kívánságát és naponta hálát adni az Úrnak, hogy mellettünk, esendő férfiak mellett vannak. A második hiba, ennek az ellenkezője. Nem szerencsés, ha az apa a saját nőkkel kapcsolatos negatív tapasztalatait, mint örök érvényű igazságokat vetíti rá a gyermekére. A minden nő kurva, kifejezés frappánsnak tűnhet, de csak ha egy kiégett, cinikus, nőgyűlölő magányos férfit szeretnénk a fiainkból csinálni.

A megoldás természetesen az „arany középút”. Meg kell értetnünk gyermekünkkel, hogy a nők nagyon másként működnek, mint a férfiak. Hogy nem tündék, azért mert puncijuk van, amire mi férfiak nagyon vágyunk, hanem ugyanolyan emberek, mint mi. Sokrétűek. Vannak közöttük kedvesek, bolondok, komolyak, ragaszkodók, önzőek és önfeláldozók is. Nem angyalok, de nem is ördögök, viszont az ösztöneik kihatnak a viselkedésükre. Az, hogy egy olyan nővel sikerül később járni, összeköltözni, házasodni, családot alapítani, akivel jól érezzük magunkat, az leginkább az emberismeretünk és önismeretünk függvénye lesz. Ne kerülgessük azokat a tabunak számító témákat sem, mint a szex-kapcsolatok, egy éjszakás kalandok stb. Nem kell, hogy a mesék végén elhangzó „boldogan éltek, amíg meg nem haltak” legyen az egyetlen ismert kimenetel egy szerelemben, hiszen a valóságban sem így van. Beszéljünk, amiről a férfiak általában nem beszélnek: megcsalás, megcsalatás,szerelmi bánat, a szakítás feldolgozása és az újrakezdés. Kapcsolatteremtés, csajozás, ismerkedés. Persze a szülők kommunikációs módszerei gyorsan avulnak el, a mai világban, de csak a forma változik, a cél nem. Most is és a jövőben is a kezdeményezés férfi feladat lesz. Erre készítsük fel fiainkat. Beszéljünk a kockázatokról. Nem csak a nemi betegségek mételyezhetnek meg egy ifjút. Beszéljünk a ribanckodásról, a válásokról, a házassági szerződés fontosságáról, a párkapcsolaton belüli szerepekről. Beszéljünk arról, hogy házasságban a férfi nem csak a papucs és az elnyomó szerep között választhat. A családfő egyszerre vezet és oltalmaz, nem elnyomja a feleségét, hanem terheket vesz le róla és felelősséget vállal, cserébe tiszteletet és támogatást kap. A lényeg, hogy beszéljünk, mert ha nem tesszük, akkor fiaink fegyvertelenül lépnek ki a párkapcsolatok harcmezejére.   

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiszemmel.hu/api/trackback/id/tr6314192729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tikk 2018.08.21. 22:41:28

Haha, arra neveld hogy a másik ember, nő, férfi , mindegy nem objektum hanem szubjektum. Nagyon mellé már nem lőhetsz.

Mia and me 2018.08.21. 23:11:02

nagyrészt egyetértek, arany középút és mintaadás kellene mindenképp.

AMi viszont gáz szerintem : "Beszéljünk, amiről a férfiak általában nem beszélnek: megcsalás, megcsalatás,szerelmi bánat, a szakítás feldolgozása és az újrakezdés. Beszéljünk a ribanckodásról, a válásokról, a házassági szerződés fontosságáról, a párkapcsolaton belüli szerepekről. "

Egy kisfiú (meg egy kislány) még mindent "örökkön örökében" képzel el - a barátságot, a kedvenc kutyáját, a szüleit...

Fokozatosan fogja megtanulni - a más kapcsolatain keresztül- hogy van megcsalás, van szakítás, "örök harag", kibékülést... stb... amikor az örökké barátja peti mégis átverte tegnap... stb.
Szóval erre kihegyezni szerintem kár mert elveszed a gyerek kedvét mindenféle kapcsolattól... (és pont mikor épp 16 lesz, megdöglik a gyerekkori kutyája is és depis lesz tőle).
Az anya-apa egymás közti kapcsolat (vagy apa és barátnő, vagy anya és barát -) szóval akit a szülő szeret, vagy akivel együttél, az a kapcsolat lesz a minta a párkapcsolatra - hogy olyat akar-e vagy olyat nem akar. Tök mindegy mit dumál a fater, azt fogja a gyerek beépíteni, hogy hogyan viselkedik az apja az anyjával és ebben a kapcsoaltban mennyire boldog az anyja és az apja. És ez lesz a (követendő vagy elrettentő) példája alapvetően.

Sadist 2018.08.22. 18:10:53

"A minden nő kurva, kifejezés frappánsnak tűnhet, de csak ha egy kiégett, cinikus, nőgyűlölő magányos férfit szeretnénk a fiainkból csinálni."

Pedig ez a kvintesszenciája annak, amit a nőkről mindenképpen tudnia kell egy fiúnak, csak az emberek 99.9%-a teljesen rosszul értelmezi.

Egyáltalán nem azt jelenti, hogy a nők pénzért szexelnek. Azt jelenti, hogy férfiként MINDIG fizetned kell a szexért valamivel. A nők szeretetére ugyanez igaz, feltétel nélkül nem fogsz tőlük semmit se kapni, férfiként a világon mindenért fizetned kell az időddel, a figyelmeddel, az energiáddal, a pénzeddel, a lehetőségeid feladásával.
Briffault törvénye a Homo Sapiensre is tökéletesen igaz. A nőstény nem fog belemenni egy olyan kapcsolatba, ami nem jár számára valamilyen előnnyel vagy legalább a jövőbeli előny ígéretével.

Ezt az egy dolgot kellene már áltsuli alsó tagozatban a fiúk fejébe verni és onnantól kezdve század ennyi nőkkel kapcsolatban fogalmatlan fiatal férfi lenne.

Mia and me 2018.08.23. 12:50:18

@Sadist: "A nőstény nem fog belemenni egy olyan kapcsolatba, ami nem jár számára valamilyen előnnyel vagy legalább a jövőbeli előny ígéretével."

mivel a nőstény "biológiai dolga" ezt a jövőt magában hordozni majd valamelyest életképessé tenni- amihez fejlettebb állatoknál társak is kellenek, különben megeszi az első éhes varjú a síró kapálózó 3 kilós jövőt :).

Untermensch4 2018.08.24. 23:15:21

@Mia and me: Tehát egyetértésedet fejezted ki Sadist álláspontjával.

Vki nemrég azt mesélte h az izlandi családtámogatási rendszer azoknak a nőknek kedvez akiknek nem ugyanattól az apától vannak a gyerekeik. Ezzel a beltenyészet kivédésének megoldása közben a csak néhány évig lángoló szerelmek problémáját is megoldották.

A 3kilós jövőt egy megfelelő fajtájú kutya is meg tudja védeni a mostanában előforduló ragadozóktól és a kutya nem hűtlen és nem alkoholista. :)

Mia and me 2018.08.28. 23:37:02

@Untermensch4: "A 3kilós jövőt egy megfelelő fajtájú kutya is meg tudja védeni a mostanában előforduló ragadozóktól és a kutya nem hűtlen és nem alkoholista. :)"

:) igen, erre már a legtöbb nő is rájött :)

Aki meg nem, az macskát tart ;-)

Mia and me 2018.08.28. 23:38:50

@Untermensch4: "az izlandi családtámogatási rendszer azoknak a nőknek kedvez akiknek nem ugyanattól az apától vannak a gyerekeik. "

hiába- lejár az időm lassan :D

Untermensch4 2018.08.29. 11:48:23

@Mia and me: Úgy egyébként gyerekvállalás előtti kiváló teszt lehetne egy időszakos kutyatartás (1-2év).
Nem járt le az időd, a mi populációnkat nem fenyegeti annyira a belterjesség mint az izlandiakat. A "kisnemzet-szindrómában" hasonlítunk rájuk de az ebből a szempontból nem releváns. :)

icipicicsipa 2018.09.02. 17:19:37

Először is, a nőket ki kell zárni a fiúk neveléséből.
Aztán jöhet a többi.

Untermensch4 2018.09.02. 20:12:58

@icipicicsipa: Ezt továbbgondolnád technikailag..? Aggódok kissé a széleskörű kivitelezhetőség miatt.

Zabalint 2018.10.03. 09:33:18

@Untermensch4:
"Vki nemrég azt mesélte h az izlandi családtámogatási rendszer azoknak a nőknek kedvez akiknek nem ugyanattól az apától vannak a gyerekeik. Ezzel a beltenyészet kivédésének megoldása közben a csak néhány évig lángoló szerelmek problémáját is megoldották"

Ha ez igaz (nem hiszem amúgy), akkor ezzel a beltenyészet problémáját erősítik, mert egy ilyen rendszerben kevés férfinak születik sok gyereke.

Untermensch4 2018.10.04. 15:05:49

@Zabalint: "egy ilyen rendszerben kevés férfinak születik sok gyereke. "

Miért is?

Zabalint 2018.10.05. 08:13:26

@Untermensch4:
Azért, mert kevés férfi alkalmas személyiségileg arra, hogy "virágról-virágra" szálljon, ha meg ezt támogatja az állam gyerekvállalás szintjén, akkor ez a kevés férfi fog sok nővel pár éves kapcsolatot létesíteni, majd tovább áll a következőhöz.

Hozzáteszem, a módszer épp a népesebb országokban lenne alkalmas a demográfiai csökkenés ellensúlyozására, mert az állam átvállalná a férfiak kötelezettségének jó részét, az egyedülálló nők gyermeknevelését segítené, így a nem hagyományos családmodellben is sok gyerek születne. Egy olyan országban, mint Izland, viszont problémás, az ő problémáikon egyébként a külföldiekkel történő vegyesházasságok segítenének.

Untermensch4 2018.10.05. 11:14:58

@Zabalint: "kevés férfi alkalmas személyiségileg arra, hogy "virágról-virágra" szálljon"
Ez érdekes mert eddig úgy tudtam hogy gyakori jelenség a párkapcsolatoknál hogy 3 vagy 7 év után elmúlik a nagy szerelem... a néhány év után felbontott házasságok száma alátámasztja az állításodat?

Zabalint 2018.10.05. 11:34:16

@Untermensch4:
Azt is nézni kellene, hogy ebben hány százaléka van benne a férfiaknak, mert gyanús nekem, hogy így is egy kevés férfi volt sok nővel, ha ezt támogatnák, azzal fokozódhatna.

Untermensch4 2018.10.05. 12:19:08

@Zabalint: A "kevés ffi sok nővel" hogyan is működik szted? Egy ffi mondjuk 20-50 éves kora között 3 évente "nőt vált", az tíz nő. Eddig oké de mit csinál 27 éven keresztül 9 nő akikkel éppen nincs együtt?